Gå til innhold

Drømmer stadig om eksen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke når drømmene begynte å komme, men i det siste (2010-) så har jeg drømt veldig mye om eksen min. Han var min første kjærlighet, min første kjæreste og den første jeg elsket og vi slo opp for 5 år siden.

Hvis jeg ikke husker feil så begynte drømmene å komme rundt den tiden jeg fant ut at han var i et seriøs forhold, så kom de hyppigere da jeg fant ut at han hadde forlovet seg med hu. på sitt verste så var det snakk om 1 drøm i uka. Alle drømmene om han handler nesten om det samme. Det er to drømmer som går igjen mest: den første er om at jeg går rundt blokka han bor i, holder meg litt på avstand og bare ser på blokka, eller at jeg besøker han. Den andre type drømmen er at vi møtes og kliner/elsker, selvom vi begge vet at han er en opptatt mann, men at vi ikke bryr oss. At han foretar et valg i drømmene min - at han velger meg.

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg drømmer disse drømmene. Jeg har ingen følelser for han lenger og har hatt kjærester etter han. Jeg blir ofte litt tenkende etter å ha drømt disse drømmene. Men jeg nyter faktisk drømmen når jeg faktisk drømmer... veldig rart.

Jeg har ikke noe kontakt med han og sist gang jeg snakket med han var for 4 år siden. Men etter at drømmene dukket opp så har jeg følt et behov for å møte han igjen og høre åssen det går. Kanskje det vil få drømmene til å gå vekk...Er det lurt? Og hva betyr drømmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Han_med_svaret

Hadde også drømmer tidliger på året om eksen min fra videregående. Drømte at hun kom hjem til meg og at vi hadde sex og at jeg tok henne tilbake. Våknet hver eneste kveld og ble like glad hver gang jeg innsåg at det bare var en drøm. En dag sto jeg faktisk opp og feiret med en øl. Da jeg ble kvitt henen var den lykkeligste dagen i mitt liv. Lurte riktig nok på hvorfor jeg fikk disse drømmene og prøvde meg fam på et forum uten å bli klok på noe mer. Etterhvert innsåg jeg selv at livssituasjonen min hadde forandret seg litt og var synonym med den situasjonen jeg var i da jeg var med henne. Kan det ligge noe der? Noe du har vært innom i livet ditt nå som kan ligne på den tiden som var med eksen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva betyr drømmene?

Vi vet ikke med sikkerhet hvilken funksjon drømmer har. Den fremste teorien i dag som jeg er kjent med er at drømmer er øvelse.

Gjennom å eksperimenter med personer som spilte Doom (dataspill) og vekke dem i REM fasen hvor du oftest drømmer fant de ut at drømmene handlet ofte om spillet. Folk med ulike ferdigheter drømte om ulike teknikker som passet til dems nivå. Altså tolkes det som trening.

Denne nye informasjonen om eksen, (fått kjæreste/forlovet) har sannsynligvis trigget deg til å trene på en mulig gjennforening i drømmene. Det trenger ikke bety noe annet en at han er din oppmerksomhet på grunn av den nye informasjonen. Folk drømmer ofte om folk de har kjent lenge eller som de tenker på innimellom. Selv når du ikke tenker så mye på dem.

Det er ikke noen grunn til å tro at det ligger noe hemmelig budskap i drømmene. Om du vil møte ham så gjør det basert på rasjonelle valg i våken tilstand ikke drømmer. :gjeiper:

Om du vil ungå drømmene ikke tenk på eksen og ikke oppdater deg på hva han og eventuelle kjærester driver med. Det avtar sannsynligvis med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...