Gå til innhold

Når kan jula begynne?

Arwen

Når kan jula få begynne?  

2 stemmer

1. 1. Når kan jula få begynne?

• Uke 44
      3
    • Uke 45
      4
    • Uke 46
      0
    • Uke 47
      6
    • Uke 48
      9
    • Uke 49
      19
    • Uke 50
      2
    • Uke 51
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns det er greit at butikkene begynner gradvis med juleprodukter fra begynnelsen av november. Reklame fra omkring denne tiden er også greit. Jeg liker nemlig å begynne med julegaver og litt planlegging i god tid.

Hjemme venter jeg med å stelle i stand/pynte osv til begynnelsen av desember. Starter forsiktig med litt pynt, og legger til mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært forbud mot juleutstilling i butikkene før 1. advent. Reklame kommer jo hele året, så det er det vanskeligere å gjøre noe med.

Jeg er kjempe glad i jula og juledill, men blir jo nesten lei jula før jul når de begynner så tidlig som de gjør nå. Er kjempe glad for at jeg ikke jobber i butikk. Da hadde jeg vel vært lei jul før 1. advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember begynner juleforberedelser, synes det er kos at kjøkkengardiner blir hengt opp. Reklame kan godt komme. Jeg skal ihvertfall ha "fri" for å kjøpe julegaver :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe glad i jula og juledill, men blir jo nesten lei jula før jul når de begynner så tidlig som de gjør nå. Er kjempe glad for at jeg ikke jobber i butikk. Da hadde jeg vel vært lei jul før 1. advent.

Jeg jobber i butikk, men har aldri vært lei jula av den grunn. Vi begynner stort set med juleoynt i butikken i uke 48. Uka før 1. desember, Synes ikke det er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Det burde vært forbud mot juleutstilling i butikkene før 1. advent. Reklame kommer jo hele året, så det er det vanskeligere å gjøre noe med.

:enig: VELDIG :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint nok at butikker begynner å selge juleting sånn hen i mot midten/slutten av november, selv om jeg ikke begynner å små pynte hjemme hos meg selv før tidligst første søndag i advent. Skjønner også at de blir "nødt til" å sende ut reklame før desember også. Konkurransen om folk "julebudsjett" er hard. Har derfor krysset av på uke 47.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegreit at butikkene begynner tidlig...

Jeg elsker jula men har som regel lite tid til å være så mye med på moroa i desember.. Sikkert av den enkle årsak at jeg jobber i turnus og av den grunn kun har mulighet til å virkelig være med både i julestria og på juledagene max annet hvertår... Har jobbet både jul og nyttår de siste fem årene, så jula dette året er hellig... Har derfor svart uke 48, for nå synes jeg det er kjekt at de får julestyret ut i butikkene tidlig....

I år har jeg forresten allerede hørt julemusikk og pakket inn julegaver... Og det i oktober....! Hehe... :) Eller var det

HoHoHoHo! :nisse:

Hmm.. Jeg hadde visst krysset på uke 44, men jeg mente 48...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

1. september! Da er sommeren over og da må jeg ha noe annet å glede meg til gjennom lang kjedelig høst. Dessuten bør jeg begynne med julegavene da, hvis jeg ikke er ferdig allerede da, og det er jeg jo som regel.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

"Når kan jula begynne....?"

Har vi noe valg?

Begynner ikke den juleaften (24. desember) kl 17 da?

Da ringes julen inn, og den begynner, enten vi er ferdige til det eller ikke!

Men dersom den skulle vente på meg, hadde det nok blitt noen dager senere... :wink:

Men juleforberedelsene starter nok lenge før... :wink:

Sånn ca slutten av november synes jeg er passe å starte med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...