Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #1 Del Skrevet 11. mai 2011 Har vært sammen med en mann i ca to år. Vi bor ikke sammen, bor et stykke fra hverandre. Når vi er sammen, er vi gjerne sammen et par uker i strekk. Når han er hos meg, gjør han fint lite. I begynnelsen syns jeg det var greit, da var han jo liksom mer på besøk. I senere tid har jeg begynt å bli betenkt. Jeg har hus og hage, og selvfølgelig endel ting som må gjøres. Han tar ikke initiativ til noe som helst. Når han er her, sitter han mest på dataen eller ute i sola, og selv om jeg begynner med noe ute, kommer han ikke og hjelper til. Det er også jeg som handler og lager mat. Er det for mye å forvente at han skal ta i et tak han også? Han bor jo tross alt ikke her. Men jeg merker jeg blir frustert, for det blir som om alt blir stående på stedet hvil i de periodene vi er sammen. Var altså greit i starten, men man kan jo ikke drive å "feriere" sånn i ett sett. Ting må jo gjøres. Syns dere man kan forvente litt innsats fra kjæresten selv om han ikke bor her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 11. mai 2011 #2 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Om dere ikke bor sammen kan du ikke forlange at han skal gjøre noe i huset eller hagen du kan be han om hjelp og slikt men du kan ikke forlange det så lenge dere ikke bor sammen hadde dere bodd sammen så ville det vært noe annet Endret 11. mai 2011 av Eugene Onegin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #3 Del Skrevet 11. mai 2011 Om dere ikke bor sammen kan du ikke forlange at han skal gjøre noe i huset eller hagen du kan be han om hjelp og slikt men du kan ikke forlange det så lenge dere ikke bor sammen hadde dere bodd sammen så ville det vært noe annet Jeg har liksom for meg at det er normalt å hjelpe til når man er hos en annen over lengre tid. Det gjør ihvertfall jeg når jeg er hos ham, eller hos andre også for den saks skyld. Jeg kjøper også inn alt av mat, og det gjør jeg også av og til når jeg er hos ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tronder Skrevet 11. mai 2011 #4 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg mener at dette er litt slapt fra mannen sin side. Ja jeg innrømmer at jeg kan være dårlig til å ta initiativ til rydding osv, men tropper alltid opp når det er noe som er startet på. Tror min 5 date med min første kjæreste, så var det vedhogging og stabling sammen med familien hennes (var 16 da, og 100% frivillig) som ble hva vi brukte dagen til. Men nå er jeg kanskje dumsnill ut fra hva jeg leser her inne, der kvinner har kjærester som oppfører seg dårlig, mens jeg ikke har den drittsekk faktoren i meg sitter her singel Uansett, hvis det ikke er mer tak i gutten din, så får du snakke med han om hva du forventer og ønsker ut av et forhold med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. mai 2011 #5 Del Skrevet 11. mai 2011 Høres ut som en latsabb i mine ører. Jeg hadde tatt det som et stort varseltegn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 11. mai 2011 #6 Del Skrevet 11. mai 2011 Høres ut som en latsabb i mine ører. Jeg hadde tatt det som et stort varseltegn. Helt enig. Selv om du kanskje ikke kan forlange noe burde han skjønne selv at han skal/bør bidra litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #7 Del Skrevet 11. mai 2011 Høres ut som en latsabb i mine ører. Jeg hadde tatt det som et stort varseltegn. Jeg begynner å bli litt betenkt, ja. Han virker tiltaksløs. Og han syns liksom ikke noenting er NØDVENDIG. Eneste artige er å sitte på dataen, se på tv eller ligge ute. Hmm. Spørs om ikke det begynner å vise seg at vi er veldig forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Lady Skrevet 11. mai 2011 #8 Del Skrevet 11. mai 2011 Det var en periode da kjæresten min var mye hos meg (vi bor heller ikke sammen). Snakk om en 4-6 dager i uken over en lengre periode. Han fikk da "i oppgave" å støvsuge en gang i uken og ta "sin" del av toalettet. Synes det er rett og rimelig. Det blir mer støv og skitt med to mennesker enn ett, og hvorfor skal jeg hele tiden gå og rydde opp etter han når han er så mye? Nei, vettu hva, det blir for dumt! Det er heldigvis kjæresten min helt enig i, og godt er det, ellers så hadde jeg blitt rimelig grinete på han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ida Skrevet 11. mai 2011 #9 Del Skrevet 11. mai 2011 Du handler (håper du ikke betaler for han), lager mat, gjør alt arbeid ute + husarbeid? Synes du kan dra på "ferie" hos han noen uker jeg Ja du bør kreve at han gjør mye mer, høres ut som en skikkelig lat og frekk mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PiriPiri Skrevet 11. mai 2011 #10 Del Skrevet 11. mai 2011 Må være deilig være på ferie hos deg, et par uker i slengen, gjøre ingenting og bli vartet opp. Alt gratis. Og sikkert litt sex med! Ikke rart han trives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #11 Del Skrevet 11. mai 2011 Du handler (håper du ikke betaler for han), lager mat, gjør alt arbeid ute + husarbeid? Synes du kan dra på "ferie" hos han noen uker jeg Ja du bør kreve at han gjør mye mer, høres ut som en skikkelig lat og frekk mann. Jo, som regel betaler jeg selv når jeg handler. Eller - det gjør jeg bestandig, når jeg tenker meg om. Jeg er jo mye hos ham også, men da gjør jeg jo noe. Rydder og vasker litt, og lager av og til middag. Han lager stort sett maten når jeg er hos ham, men den er ofte så stusselig at jeg noen ganger drar og handler og lager middagen. Han har en liten veranda som skriker etter oljing nå, den har han snakka om i to år, men enda ikke klart å få gjort noe med. Jeg merker jeg blir helt frustrert, er det ikke bare å få gjort det da?! Nei, uff, det er så tiltaksløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Del Skrevet 11. mai 2011 Spør du han om han kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PiriPiri Skrevet 11. mai 2011 #13 Del Skrevet 11. mai 2011 Hehe, kanskje han venter på at du skal olje verandaen hans! Uff, høres ut som han utnytter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #14 Del Skrevet 11. mai 2011 Spør du han om han kan hjelpe deg? Ja, det gjør jeg. Hvis jeg spør, så gjør han det. Men siden han viser så tydelig at holdninga er å gjøre minst mulig, blir det til at jeg bare spør om ytterst nødvendige ting. Vi er vel antakeligvis for forskjellige. Jeg syns det er veldig koselig å være to om å gjøre litt i hagen eller å lage litt mat sammen, f.eks. Han syns det er koselig å sitte på dataen eller lese ei bok til hagen og maten er ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest TS Skrevet 11. mai 2011 #15 Del Skrevet 11. mai 2011 Hehe, kanskje han venter på at du skal olje verandaen hans! Uff, høres ut som han utnytter deg. Huff ja, tanken har faktisk slått meg, for det er fælt nære at jeg har kasta meg over den verandaen. Tok min egen ifjor, og den er vel ca 5 ganger større, så han vet jo at jeg har trening på det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 11. mai 2011 #16 Del Skrevet 11. mai 2011 Her bor ikke jeg og kjærsten sammen. Og han er hos meg 3-4 dager i uka hvor han overnatter. Her bytter vi på hvem som kjøper maten. JEg gjør alt husarbeid, bor med 2 barn og, så synes vel det er min jobb. Lager stort sett all mat og, han lager en gang iblant. Men han hjelper til med praktiske ting da, alt som har med bilen og gjøre, snømåking, maling, sette opp kjøkken, møbler og div annet. Så jeg er fornøyd med hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå