Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saeria og Småkjekset :klemmer: Håper dere også har hatt en fin påske!

Vi hadde en fin fjellpåske, selv uten noe særlig påskesnø. Ikke at jeg tror jeg hadde kommet meg veldig mye ut på ski uansett.

Har vært på helsestasjonen for seksukerskontroll i dag. Mini har lagt på seg nesten en kg på en måned, selv om hun var syk halve tiden :) Så hun har tydeligvis næringsvett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at mini har næringsvett :tommel:

Vi stjal nok den påskesnøen din, vi fikk over halvmeteren på øyen vi var på. Der har jeg aldri sett snø i april før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hun har næringsvett :Nikke: Lillegutt hadde gått opp en drøy kilo og vi var der når han var fem uker :sjenert:

Håper alt er bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Alt er bra her! Det skjer liksom litt for mye til at jeg klarer å oppdatere her. Ligger alltid så langt etter at jeg ikke orker å begynne... :sjenert:

Mini er snart 4 mnd. Låsningene i nakke og rygg løste seg på egenhånd for et par uker siden, og etter det har den motoriske utviklingen virkelig skutt fart! Fremdeles ikke superflink til å ligge på magen,men vi øver masse og i går strakte hun hendene etter en leke i mageleie for første gang. Viser foreløpig ikke tegn til å prøve å rulle, men det kommer vel plutselig. Og så vil hun aller helst stå i fanget, men det får hun ikke lov til særlig mye for jeg synes hun er litt liten til det.

Fremdeles lang (95%'en) og tynn (5%'en på vekt mot lengde), men følger sin kurve fint. Har ikke begynt med noe smaksprøver enda, men det blir vel sikkert i løpet av noen uker.

Dårlig med rutiner enda. Hovedsakelig min/vår feil. Hun våkner som regel 7-halv 8 og vil ikke sove mer. Alt for tidlig for mor! Sovinga på dagtid varierer kraftig, både mengde, tidspunkt og antall ganger. Det samme med amminga. Tenker jeg må prøve å gjøre en innsats fremover for å få dagene litt mer forutsigbare. Legger henne rundt 21 og da sover hun til en gang mellom 2 og 5. Og så blir det en amming eller to til før vi står opp, hun sover ikke så bra på morgenkvisten.

Hun elsker babygymen sin og kan ligge alene i godt over en time og leke og pludre. Er også litt urovekkende glad i tv...

Det er nok mer humør i Mini enn i Vesla, både på godt og vondt. Men hun er en fantastisk solstråle når hun er blid og fornøyd! :rodmer:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nærmer oss forresten å ha kun en bleieunge! :strix: Vesla har gått uten bleie innendørs i barnehagen og hele tiden hjemme de siste ukene. De siste tre dagene har vært helt uten uhell, og da har hun også vært bleieløs under dagluren (2-3 timer). Og to av nettene var bleia også helt tørr da hun sto opp. Flinke store jenta!

I tillegg ser det ut til at hun har vokst av seg både tomat- og melkeallergien sin! :nigo: Gjør matlagingen utrolig mye enklere! Men merker at hjernen fremdeles er innstilt på tomat- og melkefri kost. Må jobbe litt med å omstille meg. Nå gjenstår det bare å prøve egg og peanøtter. Men vil gjerne ha litt assistanse fra sykehuset før vi begir oss ut i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første natta gikk som sagt fint, men med tre poser våte klær fra barnehagen dagen etter... Andre natta gikk også bra. Men regner med at uhellet kommer før eller siden, så rent laken ligger klart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tisselakenet kom godt med i natt... Totalt utrøstelig unge som hadde tissa ut både lakenet og dyna stjal over en time nattesøvn. Kombinert med 4 amminger og to barn som begge våknet halv 6 så er jeg ganske trett i dag...

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite spørsmål, når begynte dere med madrassbeskytter/tisselaken? Og hvor kjøper dere det?

Håper du har fått deg noen gode netter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par uhell til, senest i natt. Tror jeg må ut å kjøpe flere tisselaken og en ekstra dyne...

Minst ett av de to tisselaknene vi har er kjøpt på Sparkjøp. Dyne og madrass også, for slike ting er veldig billig og bra der. Mulig vi har kjøpt ett tisselaken på Princess også? Husker ikke helt...

Begynte med tisselaken til Vesla etter første runden med omgangssyke... Med Mini helt fra starten. Og bra var det, for hun var en storgulper i tillegg til at hun hadde bleielekkasjer nesten hver natt de første mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Vesla er, jeg blir helt imponert! :) Vi har begynt litt med trusetrening, men han er ikke spesielt interessert i å prøve do og potta, men han syns det er kult å gå med truse, da,,, ;).

Tenk at Lita er 4 mnd allerede, som tida flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud: Ja griser er stas!

Nå er det ganske tett mellom de nattlige uhellene... Litt så jeg lurer på hvor grensen bør gå. På med bleie igjen eller bare holde ut?

Har dobbelt opp med tisselaken og laken på, så er bare å vrenge av det øverste våte. Og en ekstra dyne liggende klar. Og så sover hun i nattkjole for å gjøre nattlige doturer litt enklere (enn helpysjene hun har brukt til nå).

På dagtid går det veldig bra så lenge hun er hjemme. I barnehagen glemmer hun seg litt ofte eller rekker ikke alltid do. Bæsjinga går plutselig bedre. Et par runder på potta og i dag også på do for første gang. Har kun komt i trusa en eneste gang hjemme. Veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...