Gå til innhold

Utseende og tiltrekkning

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Jeg leser og hører stadig vekk om drømmekroppen, fjeset osv. Mange sier de har en type menn/kvinner de faller for. På mange måter er verden veldig utseendefiksert. Jeg ser også på utseende. Hvis noen ser veldig pen ut kan det være fascinerende og jeg må bare se litt ekstra :P

Men jeg har aldri hatt det slikt at jeg blir tiltrukket av et spesielt utseende. Jeg kan bli veldig ør og opphissa bare av å se en mann. Men da går det på kroppsspråk, holdning og klær like mye som utseende. Jeg vil si at det nesten bare går på personlighet, men at personligheten påvirker utseende og oppførsel, så jeg kan tenne på en mann uten å ha snakka med ham.

Jeg har virkelig ingen preferanser når det kommer til utseende. Han kan være høy, lav, tykk, tynn, muskeløs, lys, mørk, hårete, glatt, ung, eldre osv. Untaket er hvis han ser veldig sykelig ut. Det er ikke noe hinder. Jeg har opplevd tiltrekkning der også, men jeg tror det er et lite hinder for meg.

Jeg er forresten ikke opptatt av den klassiske status-penger-makt-kombinasjonen. Jeg tenner ofte på følsomme, rare, smarte, engasjerte personer som har ønsker og drømmer og gjerne en sterk seksualdrift :fnise:

Men det er nok noen "utseender" jeg er generelt mer skeptisk til, for etter min erfaring så pleier for eksempel gutter med store muskler og joggebukse å ha de egenskapene jeg finner tiltrekkende. Er det slik andre tenker også? Men i enda større grad? Eller er det virkelig sklik at noen automatisk tenner på en sixpack eller bryster i seg selv? Eller hvordan funker egentlig dette? Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Tenner heller ikke på spesielle utseender.

Det som kan tenne meg er faktene, kroppsspråket, små sære ting den personen gjør.

Har vært sammen med noen menn i mitt liv og ingen av dem ligner hverandre på noe som helst måte heller.

En av dem var 2 meter høy og kraftig, en var et hode lavere enn meg og puslete, mannen jeg er med i dag er litt høyere enn meg, normal kropp, mørk (utenlandsk).

Det er sjeldent jeg klarer å sette fingeren på hva det er hos en mann som tenner meg...det kan være måten han smiler på, øynene hans, hvordan han er som person...ja rett og slett helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Tenner heller ikke på spesielle utseender.

Det som kan tenne meg er faktene, kroppsspråket, små sære ting den personen gjør.

Har vært sammen med noen menn i mitt liv og ingen av dem ligner hverandre på noe som helst måte heller.

En av dem var 2 meter høy og kraftig, en var et hode lavere enn meg og puslete, mannen jeg er med i dag er litt høyere enn meg, normal kropp, mørk (utenlandsk).

Det er sjeldent jeg klarer å sette fingeren på hva det er hos en mann som tenner meg...det kan være måten han smiler på, øynene hans, hvordan han er som person...ja rett og slett helheten.

Dette er virkelig som meg! Jeg faller for de rareste småting. En latter, en måte å gå på osv. Og jeg som følte meg så alene om å ha det på denne måten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verden er veldig utseende fixert jah...

I følge de fleste artikklene vi leser her på nettet, så "foretrekker" menn helst ingen sminke..

men i følge min lille "observasjon", så legger de mest merke til deg når du har sminke!

Har heller ingen spessielt "type" jeg faller for, liker alt fra sjokolade til vanilje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Dette er virkelig som meg! Jeg faller for de rareste småting. En latter, en måte å gå på osv. Og jeg som følte meg så alene om å ha det på denne måten :sjenert:

Ja, jeg har følt meg ganske alene om det jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg :) Finner ingen rød tråd når jeg ser tilbake på alle jeg har vært betatt av - det eneste de alle har hatt til felles er at de har vært menn :fnise:

Jeg tror faktisk aldri jeg har falt noe særlig for utseende. Jeg merker ofte at jeg ikke kan relatere meg til det når andre sier "men han er jo pen da!" om menn jeg ikke liker personligheten til. Mulig det, men jeg ser det i så fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest binnen

verden er veldig utseende fixert jah...

I følge de fleste artikklene vi leser her på nettet, så "foretrekker" menn helst ingen sminke..

men i følge min lille "observasjon", så legger de mest merke til deg når du har sminke!

Har heller ingen spessielt "type" jeg faller for, liker alt fra sjokolade til vanilje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Kommer det ikke en på hvor dere er i menstruasjonssyklusen eller er på p-piller da? Når damer ikke kan bli gravide, har de ikke noen grunn til å foretrekke noen som helst, men har en grunn til å ha sex for å hindre endre damer å bli gravide. Bare se hvordan alfa tisper er, de har sex med helle flokken når det er liten sjans for å bli gravid, og alfa-hannen når det er størst sjans. Andre å bli gravide....se på bonobo-aper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke en på hvor dere er i menstruasjonssyklusen eller er på p-piller da? Når damer ikke kan bli gravide, har de ikke noen grunn til å foretrekke noen som helst, men har en grunn til å ha sex for å hindre endre damer å bli gravide. Bare se hvordan alfa tisper er, de har sex med helle flokken når det er liten sjans for å bli gravid, og alfa-hannen når det er størst sjans. Andre å bli gravide....se på bonobo-aper.

Jeg har stort sett vært forelsket gjennom flere sykluser, så det har ikke variert nevneverdig etter hvor jeg var i syklusen :lur:

Prevensjon begynte jeg ikke med før jeg fikk meg kjæreste heller, så for min del stemmer ikke disse evolusjonære teoriene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Haha, jo det er jo blitt forsket på og noe har med hvor man er i syklusen om hva man blir tiltrukket av. Tror jeg så dette i en engelsk dokumentar eller noe.

Men uansett, så har jeg ingen spesielle utseender jeg tiltrekkes mer av enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Ingen rød tråd i hva jeg har falt for heller.

Syltynn og lubben, ekstremt høy og normal, blond, mørk, rødhåret, langt hår, kort hår, rocka, hippie, sporty, slask, forfengelig.. Det er personlighet som veier tyngst for tiltrekning, men har jo falt for en rekke forskjelige personligheter også :fnise:

Det er ikke sånn at jeg ikke har krav eller ikke er overfladisk, men det er umulig for meg å sette opp en liste over hva jeg vil ha og ikke ha utseendemessig, for jeg vet aldri hva som skjer. F eks har jeg alltid hatet dreads, men jammen om jeg ikke har vært tent på en fyr med dreads også gitt (og da syntes jeg plutselig det var enormt sexy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...