AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Det er jo ingen hemmelig at alkohol inneholder mange kalorier. Er det noe dere jenter her på kvinneguiden er bevisst over? Dropper dere en god fest fordi det ødelegger mye på kostholds/treningsområdet? Har dere opplevd å gå opp i vekt etter en periode med mye alkoholkonsum?
solkrem Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 For meg er det heller motsatt. Om jeg drikker ei helg, så blir det veldig lite mat. Sjelden det blir noe annet enn potetgull på kvelden jeg drikker, og dagen etter klarer jeg rett og slett ikke å spise noe. I tillegg blir jeg alltid syk når jeg drikker (uansett hvor mye..), og kaster derfor opp mye av det jeg har hatt i meg. Dette gjør igjen at jeg drikker sjelden og lite, så kan ikke si at jeg drikker meg tykk nei 1
b0blitez Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 jeg har faktisk aldri merket at jeg har gått opp i vekt av å drikke alkohol, forrige gang jeg var ute på fest, gikk jeg ned 2 kg dagen etter - men det kan hende for at jeg drakk tre drinker for mye Men jeg drikker ikke så ofte heller, så det bekymrer meg ikke
Gjest made4u Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 For meg er det heller motsatt. Om jeg drikker ei helg, så blir det veldig lite mat. Sjelden det blir noe annet enn potetgull på kvelden jeg drikker, og dagen etter klarer jeg rett og slett ikke å spise noe. I tillegg blir jeg alltid syk når jeg drikker (uansett hvor mye..), og kaster derfor opp mye av det jeg har hatt i meg. Dette gjør igjen at jeg drikker sjelden og lite, så kan ikke si at jeg drikker meg tykk nei Alkoholfrie drikkevaner kan også være kaloririke og være med på å bidra til overvekt. Om man f.eks. drikker en liter brus om dagen så er ikke det bra for å si det slik.
Gjest Applecore Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 jeg har faktisk aldri merket at jeg har gått opp i vekt av å drikke alkohol, forrige gang jeg var ute på fest, gikk jeg ned 2 kg dagen etter - men det kan hende for at jeg drakk tre drinker for mye Men jeg drikker ikke så ofte heller, så det bekymrer meg ikke Ikke rart du veide to kg mindre dagen etter, kroppen din blir nemlig dehydrert når du drikker mye alkohol (noe av grunnen til at man blir fyllesjuk). 1
Lillemeg25 Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Før jeg fylte 20 festet jeg hver helg (noen ganger festet jeg både fredag og lørdag) men jeg gikk aldri opp i vekt uansett å mye jeg drakk
Harlekin Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Jeg er selvsagt fullt klar over det, men jeg drikker såpass sjeldent at jeg ikke tenker over det. Lurer på hvor mange kalorier det finnes i en rødvinsflaske?
Gjest Applestore Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Ikke rart du veide to kg mindre dagen etter, kroppen din blir nemlig dehydrert når du drikker mye alkohol (noe av grunnen til at man blir fyllesjuk). Og det er derfor jeg alltid har med meg vann på fest!
Gjest Lacus Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Etter at jeg bestemte meg for å gå ned i vekt har jeg kuttet ut alt av snop, bortsett i fra litt av og til i helgene, jeg drikker aldri brus og har lagt om kostholdet, men ølen min, den får ingen ta fra meg Jeg har aldri opplevd å gå opp i vekt etter noen uker med mye alkohol. 3
Gjest Mynona83 Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Og det er derfor jeg alltid har med meg vann på fest! Me too... dvs, jeg drikker aldri vann på fest, men har en flaske i veska som jeg drikker på vei hjem
Brunhilde Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Mellom 500 og 600 kalorier i en flaske rødvin Det er altså ikke helt galt, syns jeg, da. Edit: feilsitering. Endret 11. mai 2011 av Brunhilde
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Mellom 500 og 600 kalorier i en flaske rødvin Det er altså ikke helt galt, syns jeg, da. Edit: feilsitering. Er det like mye kalorier i hvitvin å?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #14 Skrevet 11. mai 2011 Jeg drikker (les: drikker meg full) ganske sjeldent, kanskje en kveld i måneden... Da drikker jeg øl, og nå som sommeren er på vei, drikker jeg lite øl, så ja jeg er bevisst på det. Drikker kanskje en øl eller et glass vin i ny og ne, men da blir det kosen istedenfor noe annet, så tror ikke jeg legger på meg av det. Som andre også sier, så spiser jeg svært lite dagen derpå grunnet svært lite matlyst. Konklusjon: Går nok ikke opp i vekt på grunn av alkoholinntak. Derimot idag drakk jeg en "burn", så etterpå at det var 62% sukker !! Og masse kalorier... Men, men var godt da
FantasDick Skrevet 11. mai 2011 #15 Skrevet 11. mai 2011 Jeg elsker øl og kosedrikker ofte en flaske alt fra noen ganger i mnd til noen ganger i uka (akkurat nå tester jeg nye ølsorter fra Tyskland). Er også fæl til å fly på byen i perioder og kan på de mest intense periodene gå på fylla 3-4 ganger i uka (varer bare i en uke eller to før det blir tørke). Vekta er stabil på 50 kg uansett.
Benedicte22 Skrevet 11. mai 2011 #16 Skrevet 11. mai 2011 Er ikke alkoholen man blir feit av, det er alle de hamburgerene folk trøkker i seg på vei hjem fra byn.
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2011 #17 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Nei fordi den dagen jeg skal drekke er jeg litt gira så jeg mister matlysten, passer på å spise noe før jeg drikker da så jeg ikke blir dårlig. Men spiser alltid mindre når jeg drekker. Endret 11. mai 2011 av Vinnie
Gjest Tipo Skrevet 11. mai 2011 #18 Skrevet 11. mai 2011 Vi tenker ikke så mye over kaloriene vi heller i oss, ikke bare i alkohol, men mange kaffedrikker kan inneholde nesten en kvart dagsdose kalorier for en normal kvinne.
solkrem Skrevet 11. mai 2011 #19 Skrevet 11. mai 2011 Alkoholfrie drikkevaner kan også være kaloririke og være med på å bidra til overvekt. Om man f.eks. drikker en liter brus om dagen så er ikke det bra for å si det slik. Joda, men det var vel alkohol det var snakk om i denne tråden... Og jeg tror de aller fleste forstår at brus ikke er sunt.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #20 Skrevet 11. mai 2011 Vi tenker ikke så mye over kaloriene vi heller i oss, ikke bare i alkohol, men mange kaffedrikker kan inneholde nesten en kvart dagsdose kalorier for en normal kvinne. Hallo, det er ca 2 kalorier i 100 gr kaffe. Da skal du jaggu drikke mye kaffe for å få deg 1000 kalorier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå