Gå til innhold

Med far på handletur


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min mann lider av "sosialangst" så jeg burde vel ha mere forståelse..men jeg kan ikke se at HAN viser noen forståelse for hvordan hverken meg eller andre har det. Det som "irriterer" meg litt nå er at han ikke takler å ha med sønnen sin på 2,5 år med i div. butikker. Han later som han ikke ser oss, blir så flau, ser på meg(mora)med DET blikket om guttungen går rundt på egen hånd..Mener at JEG ikke passer godt nok på. Sier f.eks til meg at nå har ungen pisset på seg( noe det ikke har), men forventer da at jeg skal springe ut i bilen og hente nye bleier..selv om han like før har vært i bilen. Det er dessuten han som ikke vil ha med vogn.

Vår lille sønn er imidlertid veldig flink synes jeg. Han tar på ting ja, men han legger det tilbake, han maser aldri om å få noe(han skjønner vel ikke at det går an). Han kan nok bli litt vrang men det går fort over. Og han er så glad og fornøyd når han får være med oss voksne. Huff - jeg blir litt irritert ja. Og tenker at han kommer vel til å "kue" barnet så guttungen blir som han. Redd for alt og alle. På meg virker det som om far gjerne vil gjøre de "riktige tingene", men at det bare er meg som skal stille opp. Han skal hele tiden fortelle meg hva jeg skal gjøre.

Hvordan "takler" andre barnefamilier dette?

Er det bare mor sitt ansvar å passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren skal være med å ta sin del synes jeg.

Når vi er ute f eks på handletur, så sitter datteren vår på 2,5 år i handlevognen.

Av og til går hun rundt om og hun tar på ting, men lar det ligge når vi går. Hun løper og av og til rundt om og så stopper hun opp og ser på disse lekene som man putter penger på. F eks Postmann Patbilen her på senteret hos oss.

Men alt ansvaret skal ikke ligges på mor. Barnet har to foreldre og den ene skal ikke " slippe unna ".

Både meg og barnefaren tar like mye ansvar når det gjelder barna.

Du får kanskje si det med store bokstaver eller si hvordan du ønsker det skal være. Men han må være med å ta ansvar/oppdra barnet deres.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fjollete fyr. Hvor gammel er han? Høres ut som om det er en unge selv.

Er det så ille bør du få han til behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må si at hadde min samboer vært som din mann, så hadde jeg blitt en smule irritert.

Barn er barn og man kan ikke forvente at et barn skal forstå alt.

Hvis han ikke orker å ha med sønnen sin på butikken, så får han være hjemme da, så kan du gå med barnevognen og så handle.

Det er jo ikke så vanskelig, men blir litt vanskelig hvis man skal handle inn masse.

Men jeg har ikke noen gode råd til hva du skal gjøre med " sosialangsten " til mannen din.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at sosialangst var å være redd for andre mennesker? Ser på det som nærmest umulig for dem som har det å gå i butikker i hvert fall. Det er ikke bare en unnskyldning din mann bruker da?

Dersom det er konstatert at din mann virkelig har sosialangst, finnes det hjelp å få for dette. Han må kontakte lege, så henvises han videre.

Det er begges ansvar å passe på barna. Såklart. Om han er syk, bør han/dere gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...