Gå til innhold

Hva gir du til mamma?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Mamma får kalender med bilder av oss alle 3 på, så resten av tacosettet jeg har holdt på med siste 3 årene, og en cd, som er kun til mamma og kun fra meg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år får mamma og pappa felles gave fra meg og mine to brødre:

* En god rødvin, kanskje noe alkoholfritt i tillegg (fordi mamma drikker lite)

* Noe mat, kanskje hjemmebakt brød

* Cd med Arvo Parts "te deum"

* En cd med messer av Palestrina sunget av Hillard Ensemble

* Cd med Brahms intermezzoer og klaverstykker (op 117, 118, 119) spilt av Radu Lupu

* Bach intermezzoer spilt av Keith Jarret på cembalo

* Teaterbilletter på ekstraforestillingene til Bikubesong på det norske teatret

* En bok om kvinnelige heltinner (først og fremst til mamma)

* Bok om musikkens estetikk

* En bok om fotokunst på 1900-tallet til mamma

* En historiebok av noe slag (ikke kjøpt ennå)

Vi kommer til å putte alt sammen i en fin og pyntet kurv. Gleder meg til å gi bort denne gaven, for den er noe vi har jobbet mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gi henne Norah Jones-cd, for det ønsker hun seg. Ellers har jeg tenkt på fotpleie, men vi får se hva det blir til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får mamma et Vebjørn Sand bilde som jeg har kjøpt i dag!Også blir det en liten ting til vel..Deler gavene i år fordi pappa ønsker seg spikerpistol,det tror jeg ikke hun hadde blitt så glad for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får Tatt av vinden DVD av meg. Må dra meg med julegaver fra Bergen til Haugesund, så det blir mange lette julegaver i år. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi hi jeg har kjøpt julegave til mamsen i dag.....

(men jeg kan jo ikke fortelle hva det er,

for hun er jo her inne like mye som meg.....) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får (i år (som alle andre år :sjarmor: ) en kurv med noe godt i... Litt pålegg som hun ikke "unner" seg selv, litt "luksus" hermetikk, litt hjemmelagede godsaker som sukkertøy, seigmenn, marsipan ol, en bunke hjemmelagede kort, litt hjemmesyltede agurker og paprika og annet jeg har laget i små pene "jule"glass, evt. noen pene lys osv..

Dette har alltid vært vellykket - og jeg får igjen kurven (og glassene)hvert år med ønske om at den fylles til neste år... (Ga også noen glass til en tante .. og jammen kom ikke de også i retur med samme ønske...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa får gave sammen i år.

I år får de et fotoskrin fra Perfect Home + en stor Maglite-lommelykt for å ha på hytta.

Perfekte gaver til dem! :D

Smurfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt begynt å luske meg innpå tankene ang. julegaver. Tenkte å gi mamma en fin kalender i år, jeg, med flotte motiver der man kan notere ned fødselsdager, merkedager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mamma og stefaren min har jeg brodert et bilde som jeg skal ramme inn. Mamma er så glad i håndarbeider selv så jeg vet hun vil bli kjempeglad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får 6 cremé brulé (er det sånn det skrives? :klø:) former, hun rett og slett elsker denne desserten. Hun har sikkert fortalt meg 10 ganger i løpet av den siste måneden at det er dette hun ønsker seg. :ler:

Ellers skal jeg lage en CD med en samling av forskjellig musikk hun liker. Hun må få noe mer, men vet ikke hva det skal bli ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir det bryllupsbilde til alle mødre, fedre og søsken, så vi slipper forholdsvis lett unna... (Men ikke billig, for slike ting koster!)

Tror nok det kan bli noen småting ved siden av, har lurt på å lage en liten kurv/eske til hver av familiene med litt julegodis og andre ting, får se om tiden og kreativiteten strekker til... Ellers drøyer vi den til neste år, alle blidene blir dyre nok! (De har valgt ut flere bilder vær, så noen av dem skal få betale en sum selv ellers hadde vi virkelig blitt robbet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...