Gå til innhold

Hvordan motstå han

Gjest Rebecca

Anbefalte innlegg

Det er sant at du må gjøre det slutt med han du er i forhold med. Du fremstiller det som at det er uten betydning at du er i forhold med en annen. Du sier at du ikke kan styre følelsene for elskeren din. Men dere valgte jo å flørte med hverandre og å treffe hverandre for sex før du utviklet følelser for han. Det virker som du fraskriver deg alt ansvar her. Som om du ikke kan noe for at du begynte å treffe denne mannen, og som om du ikke har en plikt til å ende et forhold når du bevisst er utro. En får ikke sympati med noen som holder på sånn.

Det er nettopp dette som er poenget. Men kvinner er notorisk dårlig til å ta ansvar for eget følelsesliv. Det er miljøforklaringer opp og i mente: mensen, dietten, fasen i livet akkurat nå, planetenes posisjon på stjernehimmelen, og fremfor alt: menn! Det er menns skyld (han har jo slik magisk påvirkning på henne må vite) alt sammen, også når det er åpenbart at de ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rebecca

Det er nettopp dette som er poenget. Men kvinner er notorisk dårlig til å ta ansvar for eget følelsesliv. Det er miljøforklaringer opp og i mente: mensen, dietten, fasen i livet akkurat nå, planetenes posisjon på stjernehimmelen, og fremfor alt: menn! Det er menns skyld (han har jo slik magisk påvirkning på henne må vite) alt sammen, også når det er åpenbart at de ikke har det.

Ja, jeg er dårlig til å ta ansvar for eget følelsesliv. Hvorfor vet jeg ikke, men skal til psykolog for å få luftet dette. Jeg klarer ikke motstå det når noen sjarmerer meg i senk. Når de da trekker seg unna og avviser meg føler jeg bare et stort tap. Og det er veldig vondt. Da jeg blir avvist blir jeg enda mer "besatt" av å få han. Noen ganger når mannen ikke trekker seg unna og fortsetter å vise interesse er det JEG som mister interessen. Da jeg vet jeg kan få han er jeg ikke lenger interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...