Gå til innhold

Hvordan motstå han

Gjest Rebecca

Anbefalte innlegg

Gjest Rebecca

Har skrevet innlegg her tidligere, og fått mange gode svar. Prøver derfor igjen.

Har møtt en fyr noen ganger og hatt sex. Jeg er i et forhold og det er han også (langdistanse). Vi flørtet med hverandre og fant ut at vi skulle treffes, vi hadde begge et savn etter kos og sex. Kort fortalt så fallt jeg fullstendig for han, men skjønner utfra hans oppførsel at han kun vil ha meg for sex. (han viser liten interesse for annen prat en sex, spør meg aldri om noe personlig osv. Han tar kontakt med korte meldinger, sikkert for å holde meg "varm" Jeg vet han jobber mye og har litt stress pga. det, men det er ikke sånn at han ber meg komme til han når han har fri heller, hadde han følt noe ville han vel truffet meg så mye som mulig.....I dag har han hatt fri og jeg har ikke fått en melding engang.)

Jeg blir bare deprimert av dette, eller dvs. jeg blir overlykkelig NÅR han tar kontakt, blir så glad og flyter på en sky, men da han ikke tar kontakt blir jeg knust. Bare gråter. Eneste løsningen er vel å kutte han ut, men det er så vanskelig å gi slipp på det lille håpet jeg har om at han skal falle for meg også.

Hvordan skal jeg klare å gå videre? Og burde jeg fortelle han hva jeg føler før jeg prøver å komme over han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LonelyAngel

Du bør ikke fortsette dette sex forholdet i alle fall. Det fører ikke til kjærlighet.

Jeg ville sagt at jeg ikke lengre var interessert i å ha et slikt uforplikende forhold :) Da setter du deg selv i respekt også.

Sannsynligvis kommer han til å godta dette og fortsette sitt forhold med kjæresten min, men det er en liten sjangs da at han går i fra kjæresten til fordel for deg.

Nå får han i pose og sekk, ikke la han få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å, dette er jo akkurat meg - det fins tydeligvis flere slike menn... Jeg vil virkelig ha han, men han er av og på - og jeg er på hele tiden. Desperat er jeg når det går npoen dager ute å høre fra han... Huff, håper det kommer gode tips - og vi kan jo veksle erfaringer:)Høres faktisk ut som den samme gutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter deg i respekt ja?haha! gjør det slutt med din nåværende type, han fortjener mye bedre! Men jeg ville kanskje spart han for å fortelle at du faktisk knuller på en annen! det kommer du sikkert til å gjøre også siden du tenker kun på ditt eget beste.. Sats alle kort på han du ligger med nå, dere fortjener hverandre!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet ditt er vel at du allerede er i et forhold? Løs opp i det først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rebecca

Det største problemet ditt er vel at du allerede er i et forhold? Løs opp i det først!

Da jeg får slike svar blir jeg litt oppgitt.... Hadde jeg klart å ikke føle de følelsene for han andre så hadde jeg selvsagt ikke gjort det! Det er ikke noe jeg velger å gjøre. Mine følelser er her NÅ, jeg klarer ikke sette de på vent i noen måneder sånn at jeg får flytta ut først.

Jeg har null sjanse til å kontrollere mine tanker og følelser, de kverner rundt han andre hele tiden så lenge jeg er våken, sovetabletter må til for å få sove....

Og til deg som var i samme situasjon: hadde ikke forundret meg om det var samme mann, uff.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg får slike svar blir jeg litt oppgitt.... Hadde jeg klart å ikke føle de følelsene for han andre så hadde jeg selvsagt ikke gjort det! Det er ikke noe jeg velger å gjøre. Mine følelser er her NÅ, jeg klarer ikke sette de på vent i noen måneder sånn at jeg får flytta ut først.

Jeg har null sjanse til å kontrollere mine tanker og følelser, de kverner rundt han andre hele tiden så lenge jeg er våken, sovetabletter må til for å få sove....

Og til deg som var i samme situasjon: hadde ikke forundret meg om det var samme mann, uff.......

Enig med Faust, som for øvrig ikke sier at du ikke skal føle det du føler - men snarere at det ikke er det som er det største problemet ditt akkurat nå. Problemet ditt er at du holder kjæresten din for narr fordi du har følelser for en annen og sterkt vurderer å være utro. For din egen del og kjærestens bør du ordne opp i dette slik at iallefall du kan komme ut av denne situasjonen med æren i behold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Dette betyr egentlig bare trøbbel og hjertesorg for deg, så avvenning er tingen!

Bryt all kontakt, la være å svar på sms og andre henvendelser, hold deg unna, rett og slett. Det vil være vanskelig i starten, og du må nok gjennom en kjærlighetssorg. Men den vil antagelig være mindre enn den hjertesorgen du vil få hvis du fortsetter. Ikke tro at han vil forandre seg. Hadde han villet hatt deg for annet enn sex og bruk, hadde han vist det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rebecca

Dette betyr egentlig bare trøbbel og hjertesorg for deg, så avvenning er tingen!

Bryt all kontakt, la være å svar på sms og andre henvendelser, hold deg unna, rett og slett. Det vil være vanskelig i starten, og du må nok gjennom en kjærlighetssorg. Men den vil antagelig være mindre enn den hjertesorgen du vil få hvis du fortsetter. Ikke tro at han vil forandre seg. Hadde han villet hatt deg for annet enn sex og bruk, hadde han vist det.

Takke for gode råd, du har rett! Men burde jeg bare bryte tvert eller gi han en sjanse og fortelle han hva jeg føler for han? Da tar han vel ikke kontakt lenger om han ikke er interessert. Eller vil det være lurt å la han stå igjen uten å vite hvorfor jeg ble borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Meg i tilsvarende situasjon her. - Jeg har også blitt rådet til å bryte tvert, men jeg ser ikke poenget med det, bortsett fra at han kanskje vil lure og synes det er kjipt. Jeg er såpass voksen, og dette er såpass viktig at jeg vil spille med åpne kort. Jeg tenker å gi ultimatumet. (Jeg har skrevet en tråd om dette lenger ned.) Er bare usikker på om jeg gjør det nå, eller om jeg skal prøve å "blende" ham litt til...

Er sprøtt å lese denne tråden - det er så likt, bortsett fra at "min" ikke har et langdistanseforhold, men er godt etablert med samboer.Huff...

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har noen på si hvis man har det bra hjemme - jeg klamrer meg derfor til at alt ikke bare er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen respekt for de som blir bedratt her da? Ikke for din egen partner engang?

Det virker jo som mener at den eneste løsningen er å kjøre på i samme stil.

Du trenger jo ikke flere måneder på å flytte ut, TS.

Slik jeg tolker det så vil du satse på "neste beste", altså din nåværende, dersom det ikke klaffer med elskeren din. Da kan du neppe ha særlige følelser for partneren din. Slipp han fri, og gå videre derfra.

Endret av Shinana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet innlegg her tidligere, og fått mange gode svar. Prøver derfor igjen.

Har møtt en fyr noen ganger og hatt sex. Jeg er i et forhold og det er han også (langdistanse). Vi flørtet med hverandre og fant ut at vi skulle treffes, vi hadde begge et savn etter kos og sex. Kort fortalt så fallt jeg fullstendig for han, men skjønner utfra hans oppførsel at han kun vil ha meg for sex. (han viser liten interesse for annen prat en sex, spør meg aldri om noe personlig osv. Han tar kontakt med korte meldinger, sikkert for å holde meg "varm" Jeg vet han jobber mye og har litt stress pga. det, men det er ikke sånn at han ber meg komme til han når han har fri heller, hadde han følt noe ville han vel truffet meg så mye som mulig.....I dag har han hatt fri og jeg har ikke fått en melding engang.)

Jeg blir bare deprimert av dette, eller dvs. jeg blir overlykkelig NÅR han tar kontakt, blir så glad og flyter på en sky, men da han ikke tar kontakt blir jeg knust. Bare gråter. Eneste løsningen er vel å kutte han ut, men det er så vanskelig å gi slipp på det lille håpet jeg har om at han skal falle for meg også.

Hvordan skal jeg klare å gå videre? Og burde jeg fortelle han hva jeg føler før jeg prøver å komme over han?

Jeg har mikroorganismer under skoen min som er mer verdt enn deg. Faen for et ludder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Takke for gode råd, du har rett! Men burde jeg bare bryte tvert eller gi han en sjanse og fortelle han hva jeg føler for han? Da tar han vel ikke kontakt lenger om han ikke er interessert. Eller vil det være lurt å la han stå igjen uten å vite hvorfor jeg ble borte?

Hvorfor skal du gi han noen sjanse? Og til hva? Han har da allerede vist deg at han har deg kun for sex. Det jeg mener er bryt all kontakt for ditt eget beste, ikke ut fra hva han kan tilby....for det vil du egentlig ikke ha i det lange løp.

Du vil ikke være den som lurer på hva han gjør når han "jobber overtid", er ute på byen til morgenen gryr, osv. Eller den som lurer på hvem han får sms fra nå, og som er så hemmelig.

Så bryt for ditt eget beste og drit i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du gi han noen sjanse? Og til hva? Han har da allerede vist deg at han har deg kun for sex. Det jeg mener er bryt all kontakt for ditt eget beste, ikke ut fra hva han kan tilby....for det vil du egentlig ikke ha i det lange løp.

Du vil ikke være den som lurer på hva han gjør når han "jobber overtid", er ute på byen til morgenen gryr, osv. Eller den som lurer på hvem han får sms fra nå, og som er så hemmelig.

Så bryt for ditt eget beste og drit i han.

Hennes beste?? Hva med at hun for én gangs skyld tenker på typen hennes sitt beste? Hva slags bakvendtland-kommentar er det du egentlig kommer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Hennes beste?? Hva med at hun for én gangs skyld tenker på typen hennes sitt beste? Hva slags bakvendtland-kommentar er det du egentlig kommer med?

Ja, en må svare etter hennes beste, for det er det eneste hun skjønner. Hadde det vært håp om noe mer, hadde jeg fokusert på noe mindre ego.

Nytter ikke å komme med hensyn til andre i slike tilfeller, det blir uansett ikke hørt. Så derfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Ikke bry deg om hva alle disse idiotene mener. De har tydligvis aldri opplevd hvordan det er å bli dratt mellom to menn. Ingen skriver inn her for å få kastet dritt etter seg. Kan dere ikke komme med et godt råd, så hold kjeft. Livet er ikke alltid svart eller hvitt. Kan hende dere får oppleve det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke bry deg om hva alle disse idiotene mener. De har tydligvis aldri opplevd hvordan det er å bli dratt mellom to menn. Ingen skriver inn her for å få kastet dritt etter seg. Kan dere ikke komme med et godt råd, så hold kjeft. Livet er ikke alltid svart eller hvitt. Kan hende dere får oppleve det en gang.

Dette er bare et patetisk forsøk på ansvarsfraskrivelse. Du blir aldri dratt mellom to menn - passivt og ansvarsfritt slik du fremstiller det her - uten at du legger opp til det selv. Så vi er idioter som retter fingeren mot ei utro tøyte, men hun selv oppfører seg fornuftig? Er du lobotomert eller noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rebecca

TS her. Dere kan kalle meg tøyte, ludder whatever. Det bryr meg fint lite. Jeg har ikke valgt å få følelser for denne andre personen. Ja, jeg valgte å ha sex med han, fordi i ett øyeblikks forelskelses-rus mistet jeg evnen til å tenke rasjonellt og på min egen samboer. Jeg har vært i dette forholdet i MANGE år, og aldri trodd at jeg skulle kunne være utro. Men det kan faktisk skje, og jeg tror det kan skje med hvem som helst. Man møter noen som får deg til å føle ett begjær og en slags rus som er helt oppslukende. Hadde jeg ikke hatt sex med han så hade jeg fortsatt hatt disse følelsene. Garantert.

Jeg unnskylder ikke det jeg har gjort, jeg står for det. Vet det er galt, men klarer ikke kontrollere mine egne følelser. Nå velger jeg å bryte med denne andre, og det er hardt. Jeg er ikke vant til den oppmerksomheten og det begjæret denne andre viste meg. Man blir på en måte hekta på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er sant at du må gjøre det slutt med han du er i forhold med. Du fremstiller det som at det er uten betydning at du er i forhold med en annen. Du sier at du ikke kan styre følelsene for elskeren din. Men dere valgte jo å flørte med hverandre og å treffe hverandre for sex før du utviklet følelser for han. Det virker som du fraskriver deg alt ansvar her. Som om du ikke kan noe for at du begynte å treffe denne mannen, og som om du ikke har en plikt til å ende et forhold når du bevisst er utro. En får ikke sympati med noen som holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei igjen:)

Masse lykke til uansett hvordan det går. Velger du bare å bryte med ham - uten noen nærmere forklaring eller forteller du sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...