AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg ble bare litt nysgjerrig her jeg sitter sent om kvelden. Ville du meldt ifra til barnevernet i denne settingen? Ung jente, 2-3 klasse. Veldig sjenert, men har noen få gode venner hun leker mye med. Foreldrene er skilt og hun bor primært hos mor. Går en del alene i friminutt og ute om ettermiddagene. Dagdrømmer en del i timene, men er stille og rolig. Har blåmerker forskjellige steder på kroppen av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenJosefine Skrevet 9. mai 2011 #2 Del Skrevet 9. mai 2011 Vil ikke meldt fra til barnevernet, men ville tatt meg en prat med jenta titt og ofte for å fiske litt hvordan hun er med voksne, hva hun svarer og hvordan hun oppfører seg når du spør om forskjellige ting.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 10. mai 2011 #3 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg ble bare litt nysgjerrig her jeg sitter sent om kvelden. Ville du meldt ifra til barnevernet i denne settingen? Ung jente, 2-3 klasse. Veldig sjenert, men har noen få gode venner hun leker mye med. Foreldrene er skilt og hun bor primært hos mor. Går en del alene i friminutt og ute om ettermiddagene. Dagdrømmer en del i timene, men er stille og rolig. Har blåmerker forskjellige steder på kroppen av og til. Jenta er sjenert, men har venner... ingen bekymring. Hun går en del alene, og dagdrømmer mye... blir hun mobbet/utestengt, eller trives hun best alene? Og blåmerker... det har vel de aller fleste barn i den alderen. Enten fordi de er aktive, eller fordi de går i egne tanker, og derfor går på hindringer som står i veien for dem... ingen bekymring. Det er ingenting i ditt innlegg som ville ført til bekymring stor nok til å melde til barnevernet for min del. Du kommer heller ikke med opplysninger som ville få meg til å "snakke med barnet" for å fiske etter opplysninger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 10. mai 2011 #4 Del Skrevet 10. mai 2011 Blir provosert av sånne som deg, TS! Det bør være langt bedre grunner for å kontakte barnevernet enn de du nevner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Del Skrevet 10. mai 2011 Blir provosert av sånne som deg, TS! Det bør være langt bedre grunner for å kontakte barnevernet enn de du nevner! Tror kanskje det er poenget til TS, at det skal veldig mye til før barnevernet kontaktes. Mange liv kunne ha blitt forandret hvis folk faktisk ville ha tatt steget, istedet for å veie for og imot, også la vær. Men når det er sagt: Nei, jeg ville nok ikke kontaktet barnevernet. Jeg er også en av disse feige menneskene som tenker "Det er sikkert noen andre som tar tak i det", eller "Det er sikkert ingenting". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 11. mai 2011 #6 Del Skrevet 11. mai 2011 Tror kanskje det er poenget til TS, at det skal veldig mye til før barnevernet kontaktes. Mange liv kunne ha blitt forandret hvis folk faktisk ville ha tatt steget, istedet for å veie for og imot, også la vær. Men når det er sagt: Nei, jeg ville nok ikke kontaktet barnevernet. Jeg er også en av disse feige menneskene som tenker "Det er sikkert noen andre som tar tak i det", eller "Det er sikkert ingenting". Da må jeg spørre deg: hva var det konkret i trådstarters innlegg som behøvdes "ta tak i", eller som "sikkert er ingenting"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 11. mai 2011 #7 Del Skrevet 11. mai 2011 Ingen skade i å følge med litt ekstra. Hvis jenta er veldig stille og rolig, kan det være naturlig å stille spørsmål ved mange blåmerker på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 11. mai 2011 #8 Del Skrevet 11. mai 2011 TS her. Jeg lurer faktisk bare på hva noen ville gjort. Jeg har ikke anmeldt noen, jeg oppfordrer ikke flere til å anmelde alle de kommer over. Jeg beskriver faktisk meg selv som liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Del Skrevet 15. mai 2011 Hva skjedde da? Skulle du ønske noen hadde meldt fra? Jeg hadde fulgt eksta med, og prøvd å finne ut mer. Snakket med henne osv. Viste det seg at hun var klønete og datt mye, ville jeg ikke tenkt mer over det. Det jeg ville regaert på hadde vært blåmerkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 29. mai 2011 #10 Del Skrevet 29. mai 2011 Følg godt med, men det er faktisk bedre å melde fra om forhold hvor det ikke skjer noe ulovlig, enn å ikke melde fra om forhold hvor det faktisk skjer noe ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå