AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Del Skrevet 9. mai 2011 Har en såkalt pulevenn. Og jeg har hatt han i fem omganger for å si det sånn. Selve konseptet vårt har gått greit. Han vil ikke ha et forhold og jeg vil ikke ha et forhold. Vi trives bra som single. Og livsituasjonene våre og avstand gjør at det uansett ikke kan bli oss to. Til hverdags holder vi oss unna hverandre. Ingen meldinger, telerfoner og slike ting. Nå har det seg også slik at jeg på grunn av jobben min er veldig flink til å få folk til å åpne seg. Han vet om meg der (fordi han har hørt fra andre hvordan jeg har hjulpet folk). Og nå sist kom han med en forespørsel om jeg kunne hjelpe han med noen problemer/traumer han har. Dette skal jeg gjøre neste gang vi møtes. For han er en fantastisk fyr som jeg gjerne vil hjelpe. Og neste gang innebærer da mange timer med personlig prat. Og da ikke kun sex, nærhet og kos. Men nå når jeg tenker meg om, så lurer jeg veldig på konsekvensene av å faktisk hjelpe han. For han har begynt å fortelle meg ting han aldri forteller til andre. Så det jeg kort og greit lurer på er om det bare er vi jenter som er skrudd sammen på den måten at hvis vi åpner oss til en annen (som vi har en seksuell relasjon til) og får godhet, respons og noen som lytter, så vil vi da ha lettere for å få følelser til den andre personen/ føle bånd. Og da vil man enten forelske seg eller gå i vennefella. Har gutter det slik også, eller er det bare et jentefenomen? Blir det kanskje litt feil å hjelpe han? Jeg vil jo så gjerne, men jeg tror det at hvis han skal begynne å få følelser for meg, så vil jeg ikke kunne klare å motstå det. Og da vil jeg kanskje risikere å forelske meg i han også...Er det at han åpner seg for meg allerede et tegn på at han føler noe mer utover sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krekbl Skrevet 9. mai 2011 #2 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg hadde en venn som også var sengekamerat en stund. Han slet med depresjoner og der ble jeg en samtalepartner som han kunne få ting ut hos, siden han stolte på meg. Vi sluttet med sengeaktiviteten når jeg begynte å date samboeren min, men er gode venner fortsatt og snakker sammen hvis han trenger det. Jeg tror nok menn er litt annerledes enn oss der. De har ofte det vanskeligere å åpne seg for andre enn jenter har. Vi damer snakker jo med venninner daglig om hva vi driver med, tenker på, samlivsproblemer osv, mens mannfolk gjerne holder det for seg selv (syns det er flaut å snakke om ting med kompiser). Jeg syns du burde hjelpe han, ta det som et kompliment at han stoler såpass på deg at han våger å fortelle deg om ting som ikke andre vet og ikke se på det som at dere beveger dere mot en romanse. Han forteller jo dette til deg for å få hjelp, dette er tydeligvis viktig for han og da syns jeg at når du har muligheten til å være en støttespiller, så bør du være det hvis du har lyst. Min mening hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå