Gå til innhold

Hva betyr ulike egenskaper hos en mann for deg?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det virker på meg som man kan dele opp ting som gjør en kvinne innteresert i en mann i ting som gjør henne sekseult interesrt (rett og slett kåt bare, gjør henne forelsket, gjør henne glad i på en litt mindre lidenskapelig og mere kjærlig par over lang tid måte hvis dere skjønner hva jeg mener, og ting som gjør henne interesert av mere pragmatiske årsaker.

Typiske ting jeg innbiller meg gjør henne seksuelt interesert er ting som utseende, selvtillitt, seksuell utstråling, sjarm, stor pikk, evner i senga, alfa egenskaper, at han er initiativrik, at han kan danse, at han er poppulær, at han har høy status på et eller annet plan, at han kan sette henne på plass, spennende personlighet, litt mystisk, maskulin. Stort sett er dette alfamann egenskaper

Typiske ting jeg tenker på som jeg tror gjør en kvinne glad i på en kjærlig par som har vært sammen lenge aktig måte er gode vennskapskvaliteter, at han er snill, at han gir bra med komplimenter, at dere smarbeider godt i hverdagen, at dere liker å gjøre de samme tingene, at dere utfyller hverandre med egenskaper, at han virker som en god far, at dere kommuniserer godt. Stort sett er disse egenskapene bestevenn egenskaper.

Forelsket likhet, netter i samtaler, meant to be følelse, kjent hverandre hele livet følelse, dype samtaler, fascinerende samtaler, møtes på en romantisk måte, at han "ser" henne på en måte ingen andre har gjort, at han tar på deg på en spesiell måte du liker godt, at han har noe sensuelt ved seg.Forelskelsesegesnkapene virker som de på en måte skaper en slags forening mellom den rene seksuelle interessen og den vennskapelige innteressen. Man kan kanskje kalle dem soulmate egenskaper.

Så er det ting som er mere pragmatiske som at han har ordnet økonomi eventuelt veldig god økonomi, som at deres livssmål passer (barn, hvor bo, ordne livet med jobb barn dilemaer), som at du liker vennene hans godt, at du liker familien hans godt, at han har arvet landsted på sørlandet og på fjellet, at han er en handymann, at at han er flink til å organisere ting hjemme.

En del egenskaper tror jeg kan plasseres flere steder slik som intelligens lett vil kunne gå under både ting som skaper seksuell interesse og ting som skaper forelskelse. Noen vil også variere hvor de plasserer ting. Jeg har venniner jeg er overbevist om at ikke blir tent overhodet av at en mann er rik. Det er heller ikke viktig for dem at han er rik av pragmatiske grunner, men er han først rik så synes de jo det er digg med luksusferie og stort hus og fin bil som en del av pakken. For andre igjen kan rett og slett bare kunnskapen om at han er rik være en tenningsmekanisme. Jeg tror det er fordi det kbler det såån opp mot status. At de blir mere kåte av statusen enn at penger kan gi dem noe senere. Så har du de som nok ikke blir kåte av tanken på rikdom som status men legger voldsomt stor vekt på det av pragmatiske grunner og tar derfor til takke med en del mindre tenning, forelskelse og vennskap om mannen har nok penger og tillater seg ikke en gang å føle en del av disse tingene om pengene ikke er der.

Jeg har også kommet til at jeg tror hos mange så vil de pragmatiske grunnene være med å øke både forelskelse, vennskapskjærlighet og tenning. De kan styrke hele pakka. I utgangspunktet så vil ikke pragmatiske vurderinger som at jeg liker vennene og familen hennes ha noe å si for hva jeg føler for en dame. Men, hvis jeg først har ganske mye tiltrekning SÅ vil slike pragmatiske vurderinger øke tenning og forelskelse fordi hele pakka som helhet blir bedre. Jeg tror det er fordi jeg da assosierer alt med dama som helhet som noe som bringer meg enda mere gode følelser enn om dette ikke var der. Isloert sett er de irrelevante ting, men når det andre er på plass forsterker de helheten.

Jeg tror man kan tenke på det slik at egenskapene som gir tenning alene ikke kan skape en forlskelse og bestevennegenskapene kan ikke skape seksuell tenning men en kombinasjon kan skape en forelskelse. Jeg tror at sterke forelskelser er sterkt drevet av de egenskapene som skaper seksuell tenning. Mye vennskapsfaktorer og bare noen få seksuell tenningsfaktorer gir en laber forelskelse. Jo flere av begge typer egenskaper jo bedre, men for en sterk forelskelse er tenningsegenskapene viktigst. Men jeg tror de kvalitetene jeg rammset opp som forelskelses/soumate egenskapene er unike ved at de både skaper tenning og kjærlighet. De virker på begge poler.

HVa tenker dere om inndelingen? Og hva tenker dere om ulike egenskaper hos en mann og i hvilken grad de påvriker deres tiltrekning på den ene eller andre måten? Og hvor sterkt påvirker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom forresten på at jeg tror humor kan fungere simultant som stimulans for seksuell interesse, forelskelse og muligens vennskapelig vennskapelig kjærlighets aspektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa tenker dere om inndelingen? Og hva tenker dere om ulike egenskaper hos en mann og i hvilken grad de påvriker deres tiltrekning på den ene eller andre måten? Og hvor sterkt påvirker de?

Eg leste en gang om forsøk som var gjort ved blind dating. Der hadde psykologen fått kvinnene til å skrive opp egenskapene til drømme mannen og som var viktig for at hun skulle velge han. Når en dame gikk på blind date og ble tiltrukket til en mann så endret hun listen av egenskaper som hun hadde fra før til egenskapene han hadde. Når det ikkje gikk veien med han så endret hun de tilbake til det hun opprinnelig hadde før blind datingen hadde begynnt. En konklusjon som ble dratt ut ifra det er jo at hvilke egenskaper man tror man blir tiltrukket av ikkje nødvendigvis er de egenskapene som man faktisk blir tiltrukket av. Feks, eg sier ofte at eg vil ha en dame som er meg likeverdig, men eg kan bli tiltrukket av en dame som ligger over og under meg når det kommer til hvilke evner hun har. Et annet klassisk eksempel er de kvinnene som sier at de vil ha en snill mann, men så løper de rett bort til den første badboyen de finner.

Eg tror og at det er en rekke egenskaper hos mannen som tiltrekker kvinnen, men eg tror ikkje kvinnen kan bestemme selv hvilke egenskaper det er og det er forskjellig fra kvinne til kvinne. Det som dating guruer og pick up artists har gjort er jo å kartlegge de egenskapene som gir høyest suksess blant kvinner gjennom emperi. Det er jo alfa adferd osv som du snakker om.

Ellers tror eg det er viktig med humor når det gjelder å skappe seksuell spenning, men dersom man bare bruker humor så er ikkje det nokk. Man kan gjerne dele kjemi inn i flere grupper. Seksuell kjemi, vennekjemi, nøytral kjemi og dårlig kjemi. Dersom man bare bruker humor når man skal forføre en dame så ender man gjerne i friendzone. Det må andre ting til som feks berøringer, gjerne erting osv. Bruker man bare humor skaper man vennekjemi.

Hva betyr pragmatiske grunner/årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...