Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier noen ganger å drikke kakao fordi det stiller søtsuget mitt(har nå nylig startet på lavkarbo). Drikker max 3 dl.. Bruker skummet melk(bør kanskje bruke hel), hvor det er 4,6 karbohydrater per 100 g. I kakaoen(ren kakao) er det 13,6 karbohydrater tror jeg, hvorav 0,4 g er sukker. Jeg har enda ikke fått anledning til å kjøpe meg sukrinmelis som erstatning for sukker, og bruker max en spiseskje sukker i drikken. Er dette veldigveldig dumt?

AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

Gjest Elfrida
Skrevet

Nei, det tror jeg går helt fint, så lenge du ikke er på sånn super-lavkarbo. Høres ut som en fin måte å stille søtsuget på!

AnonymBruker
Skrevet

Bruk helmelk og legg vekk sukkerskjeen! Det du beskriver der er laaangt fra lavkarbo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk helmelk og legg vekk sukkerskjeen! Det du beskriver der er laaangt fra lavkarbo.

Det blir ikke mye karbohydrater til sammen, da. Spiser INGEN karbohydrater ellers, faktisk.

Skrevet

Jeg kan ikke noe om lavkarbo, men hvis du vil ha søt smak kanskje du kan bruke laktoseredusert melk, for den er søtere uten at det er sukker i den - det er det spaltede melkesukkeret som gjør at den smaker søtt. Sånn hvis du gjerne vil at kakaoen skal smake søtere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke noe om lavkarbo, men hvis du vil ha søt smak kanskje du kan bruke laktoseredusert melk, for den er søtere uten at det er sukker i den - det er det spaltede melkesukkeret som gjør at den smaker søtt. Sånn hvis du gjerne vil at kakaoen skal smake søtere :)

Det kan jeg jo alltids prøve! Sukkeret skal jeg legge bort veldig snart, da, med en gang jeg har fått kjøpt sukrinmelis(når jeg får lønn på onsdag...hehe)

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke mye karbohydrater til sammen, da. Spiser INGEN karbohydrater ellers, faktisk.

Du spurte, da må du også regne med å få et ærlig svar. Trenger ikke gå heelt i forsvarsposisjon av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Har vanskelig for å tro at du ikke spiser NOE karbohydrater utenom. Spiser du ikke grønnsaker? Spiser du bare kjøtt? :roll:

Uansett tror jeg at kakao med helmelk og sukrinmelis vil være helt greit å drikke en gang i blant.

AnonymBruker
Skrevet

Har vanskelig for å tro at du ikke spiser NOE karbohydrater utenom. Spiser du ikke grønnsaker? Spiser du bare kjøtt? :roll:

Uansett tror jeg at kakao med helmelk og sukrinmelis vil være helt greit å drikke en gang i blant.

Spiser kun kjøtt, fisk og egg..:P litt grønnsaker en gang i blant

AnonymBruker
Skrevet

Blir du ikke utrolig lei? Og får du i deg nok vitaminer og mineraler på den måten?

AnonymBruker
Skrevet

Om det så ikke er kjempemasse karbo, så vil du som ellers ikke spiser noe karbo få drastiske blodsukkerstigninger. Søtbehovet ditt vil vedvare og mest sannsynlig faller du ut av ketose.

Jeg synes det høres fryktelig dumt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir du ikke utrolig lei? Og får du i deg nok vitaminer og mineraler på den måten?

Hmm.. Det funker bra til nå, har ikke holdt på så lenge! Jeg tar omega-3 og kalsiumtilskudd, men bør kanskje ta multivitamin også:)har pleid og tatt dette før fordi jeg ikke spiser over 5 porsjoner frukt og grønt om dagen, men nå har jeg gått tom. Jeg tenker at det kanskje er for mange karbohydrater i grønnsaker, og jeg ønsker veldig gjerne å gå fortest ned i vekt(karbohydrater ødelegger vel litt..?), så derfor blir det lite. Når jeg spiser grønnsaker går det i rødløk(grønnsaker som vokser UNDER jorden skal man vel egentlig ikke spise, men..) og rød paprika.

Skrevet

Kanskje det går an å smelte litt 70% sjokolade i helmelk?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

På mega får du kjøpt kakao med 0.5 karber, bland den ut i kokosmelk så har du en ketosevennlig kakao.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På mega får du kjøpt kakao med 0.5 karber, bland den ut i kokosmelk så har du en ketosevennlig kakao.

Tusen takk for godt tips! Har du smakt dette selv? (Smaker det tilnærmet vanlig kakao?)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det går an å smelte litt 70% sjokolade i helmelk?

Det var også et veldig godt forslag! Det skal jeg jammen prøve:)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet
Vis innlegguAnonymBruker skrev 09 mai 2011 - 21:41:

Tusen takk for godt tips! Har du smakt dette selv? (Smaker det tilnærmet vanlig kakao?)

Jada, det smaker så godt som vanlig kakao, litt fyldigere kanskje. Men er man glad i sjokolade så er ikke det noe negativt:)

Sjekk lavkarbo.no masse oppskrifter, blant annet på kakao:)

AnonymBruker
Skrevet

Minner om skaldeman-dietten, hvor man ikke spiser noe karbohydrater i det hele tatt, men mye fett og kjøtt. Hvis du har veldig mange kilo å gå ned, kan dette være en grei diett. Sten Sture Skaldeman, som er "grunnleggeren" av denne dietten, gikk ned 65 kg.

Har du ikke like mange kg å gå ned, vil jeg anbefale deg å spise noe grønnsaker i tillegg. Det blir raskt veldig vanskelig å holde denne dietten over lang tid, og man vil gå raskt opp i vekt igjen dersom man begynner å spise noe karbohydrater igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Minner om skaldeman-dietten, hvor man ikke spiser noe karbohydrater i det hele tatt, men mye fett og kjøtt. Hvis du har veldig mange kilo å gå ned, kan dette være en grei diett. Sten Sture Skaldeman, som er "grunnleggeren" av denne dietten, gikk ned 65 kg.

Har du ikke like mange kg å gå ned, vil jeg anbefale deg å spise noe grønnsaker i tillegg. Det blir raskt veldig vanskelig å holde denne dietten over lang tid, og man vil gå raskt opp i vekt igjen dersom man begynner å spise noe karbohydrater igjen.

Skal ned 5 kg, tenkte jeg. Da er det nok ikke mye fett igjen på meg, nei :fnise: Føler meg egentlig VELDIG usunn som propper i meg massevis av fett(spesielt mengder av bacon hver dag...haha. spiste liksom omtrent ikke fett tidligere, så er ganske uvant), er faktisk litt redd for å få høyt kolesterol m.m. "Dessverre" virker det som om dette er det eneste som fungerer for meg. Jeg trenger ikke å sulte og går ned likevel. Er veldig ung, så det går kanskje greit for en periode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...