Gå til innhold

Jeg er ustabil og usikker pga. utroskap! Hva gjør jeg?

Colafreak

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt av en historie å komme med.

Jeg er en gutt på 18 år gammel som er sammen med en jente som er et år yngre enn meg, altså 17. Denne jenta, herved omtalt Andrea, er utrolig fin og alt det. Jeg bor alene på en hybel, mens hun bor hos foreldrene sine enda.

For et år siden, nesten rett etter at vi ble sammen (Januar), var hun på fest sammen med sin bestevenninne, herved omtalt Marie. Andrea og Marie fikk da en sjåfør til å kjøre dem hjem, og de hadde jo ikke penger. Da ville sjåføren at begge skulle suge ham, dette gjorde de begge to. Andrea begynte, mens Marie avsluttet.

Et halvt år, ifjor sommer, får jeg vite om dette. Andrea fortalte det selv, og at det ikke var noe spesielt i det, at hun måtte gjøre det for å bli kjørt hjem, ellers hadde hun vært i trøbbel ettersom de festet på en litt øde plass.

Jeg ble forbanna, men sa at det var OK ...

Problemet mitt er at etter dette, har jeg blitt veldig ustabil og sint på henne, jeg har dessverre brukt vold også, og får virkelig dårlig samvittighet etterpå.

Hun har tatt kontakt med en tidligere kjæreste og snakker godt med ham, dette liker jeg IKKE. Hver gang jeg ser det, blir jeg sint. Hun er IKKE til å stole på.

Jeg kunne jo selvsagt ha gjort det slutt med henne, men problemet er at når jeg ser at hun er lei seg eller skjønner at hun blir det når jeg går, bryter jeg helt sammen og klarer ikke å være sånn mot henne. Når jeg bruker vold, blir jeg virkelig lei meg etterpå. Når jeg sier ting som ikke er OK, blir jeg også lei meg, selv om hun ikke brydde seg.

Denne jenta er bare så søt! Jeg klarer ikke å være jævlig mot henne selv om jeg burde være det.

Akkurat nå går jeg rundt og er lei meg, ustabil, sint, deprimert og alt det, MEN jeg har IKKE selvmordstanker eller noe lignede. Hele tiden vil jeg bare ta tak i henne og true henne til å blokkere sin tidligere kjæreste og aldri snakke med ham igjen. Om jeg skulle ha gjort det, ville det vært bedre for meg generelt, men da hadde jeg fått dårlig samvittighet etterpå, og bedt henne fjerne blokkeringen igjen ....

Jeg skjønner ikke HVORFOR jeg ikke klarer å være direkte kald mot henne. Jeg har lyst til å fortsette forholdet, PÅ MINE PREMISSER!!!!, men jeg føler det blir for vanskelig å kreve noe av henne når jeg uansett får dårlig samvittighet etterpå. Å gjøre det slutt er absolutt ikke et alternativ, da blir det ihvertfall slik at jeg får selvmordstanker (Det har jeg hatt før).

Det ligger egentlig mye mer under denne historien, som at hun egentlig ikke er snill med meg og sier til meg at hun skal være utro og sånt når vi krangler om småting. Hun har sagt så mye rart som har såret meg, gjort meg sint, gjort meg sjalu, gjort meg fortvilet, og alt det, men likevel fortsetter jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor i h..... jeg ikke klarer å kreve noe av henne og fortsette forholdet eller gjøre det slutt med henne!

Jeg vil ha råd fra dere. Jeg har tenkt å sette meg ned og snakke med henne om det, eventuelt vise henne denne posten, sånn at hun forstår alvoret, men jeg er sikker på at det blir en stor krangel ut av det, som ender opp med at jeg ikke klarer å kontrollere meg, og blir sint på henne, sånn at jeg får dårlig samvittighet og er taperen etterpå .....

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er som gift for hverandre.. Vold, utroskap, trusler, herkseteknikker, krangler, depresjoner og helvette...

Mitt råd er, slipp hverandre fri fra dette.. oppsøk hjelp for problemene dine istedenfor å ødelegge en annen person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Først vil jeg bare si dette: Vold er ikke akseptabelt!

Jeg skjønner godt at du har det vondt etter hva hun har gjort, og at du hater deg selv etter å ha benyttet deg av vold., men det beste for dere begge er at dere går fra hverandre. Dere er unge fremdeles, og det er alltids lett for en med ekstra erfaring å si "avslutt dette nå". Desverre har jeg gått gjennom unødig smerte grunnet en eks, som var voldelig og mentalt utro (om ikke fysisk også), så jeg har erfaring. Jeg vet hvor vondt det er, fra både din og hennes ståsted.

Så gjør deg selv en tjeneste og bryt dette. Ta tiden til hjelp og du vil finne ei som passer deg bedre enn det din nåværende gjør. Jeg beklager at tipset mitt innebærer å gjøre det slutt, men du må gå gjennom den vonde kneika, du kan ikke unngå det for alltid. Få også hjelp for de problemene du nå har.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØØØØØP HVER DERES RETNING OG IKKE SE DERE TILBAKE!!!!!!!

Og for guds skyld oppsøk hjelp for voldsbruket ditt!!! At hun ikke er snill mot deg er INGEN unnskyldning for å bruke vold!!! Skjerp deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en kjæreste du fungerer med, må da være mye finere å ha et forhold med trygget, og ikke et som bringer frem det verste i en.

(og eh.. wow, suging i betaling for kjøring... wow...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden vil jeg bare ta tak i henne og true henne til å blokkere sin tidligere kjæreste og aldri snakke med ham igjen. Om jeg skulle ha gjort det, ville det vært bedre for meg generelt, men da hadde jeg fått dårlig samvittighet etterpå, og bedt henne fjerne blokkeringen igjen ....

Jeg skjønner ikke HVORFOR jeg ikke klarer å være direkte kald mot henne. Jeg har lyst til å fortsette forholdet, PÅ MINE PREMISSER!!!!

Kjerlighetsdrama har med å vokse opp og bli voksen - så

GROW UP!!!

Du vil fortsette på dine premisser?? Slik fungerer det desverre ikke i voksenlivet. Man må ha god komunikasjon, snakk ordentlig til hverandre. Hva er det dere ønsker av hverandre, ikke hva DU ønsker, men hun også. Ikke gå til vold, da har det gått alt for langt!! Dere truer hverandre hele tiden om ene og andre. Hva godt får dere ut av dette? Sett deg ned å tenk over hva godt dere gjør for hverandre. Kommer du ikke over utroskapen så har dere ikke noe sammen å gjøre uansett.

Hun snakker kanskje med sin eks for hun er redd deg? Eller kanskje hun snakker med venner for du ikke hører, har du tenkt på det?

Du unskylder deg selv med at du kommer til å få selvmordstanker, men motsier deg selv med å si at du ikke har selvmordstanker...

Ingen av dere har noe i hverandres selskap å gjøre. Søk hjelp for dine voldsproblem før det utvikler seg og kom dere bort fra hverandre! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Du er 18. Du har fremtiden foran deg, og det er mange fisk i havet. Synes dere bør gå fra hverandre, det høres ikke ut som dere har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Men du kan være ganske sikker på at hun ikke akkurat nøt å suge den fyren. Hun var presset til å gjøre det - men så får jeg komme med oppfordring til den berømte samtalen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel aldri i en så stor nød at man må suge noen for å få skyss? er fra et avsidesliggende sted selv, men hadde alltids NOEN som kunne kjøre meg hvis det var krise. Uten betaling, hverken i cash eller natural.. :klo: Nok om det.

Dere er unge enda, og jeg ville nok ha gjort det slutt med kjæresten om han har gjort noe sånt. Dere har jo så mye negativt mellom hverandre nå! utroskap, vold, krangling.. sånn skal det ikke være.

Det er nok til deres begges beste at dere går fra hverandre.

Endret av Bellamy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring mannstelefonen eller Alternativ til vold. Du trenger hjelp.

Jepp. Så kan dama hans fiske frem mobilen i samme slengen og ringe Anonymous sluts. Hun trenger hjelp hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiriPiri

Ja, det gjør hun. Men, nå var det ikke hun som spurte.

Ts er ansvarlig for handlingene sine uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det at dama kan true med å være utro hvis dem krangler forteller jo litt om hvor mye mer seksualmakt kvinner har kontra menn i de fleste forhold.

Hvorfor blir ikke utroskap omtalt som vold mot forholdet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at dama kan true med å være utro hvis dem krangler forteller jo litt om hvor mye mer seksualmakt kvinner har kontra menn i de fleste forhold.

Hvorfor blir ikke utroskap omtalt som vold mot forholdet?

Godt spørsmål. Å bli bedratt kan forårsake skader det ikke er mulig å helbrede, f.eks. vansker for å knytte seg til andre mennesker, følelsen av å være et offer, mistillit til andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Å bli bedratt kan forårsake skader det ikke er mulig å helbrede, f.eks. vansker for å knytte seg til andre mennesker, følelsen av å være et offer, mistillit til andre osv.

Ja det er helt sprøtt. Det er jo ingenting en mann kan gjøre mot en kvinne som truer med å være utro. Da får han virkelig føle på maktesløsheten vi menn kollektivt besitter og som gjør oss underdanige kvinner. Hun vet jo at hun ballepungen hans i handa sin og kan skvise når som helst med å for eksempel suge/ligge med en fyr typen ikke liker.

At dette ikke er kriminelt eller at man kan møte opp på forkliksrådet for å få litt klarhet og en begrunnelse etter en utroskap er også helt vannvittig?

Om jeg for eksempel sender "uønskete øyekast og blikk" på en jente da kan hun anmelde dette for seksuell trakassering, og man må møte opp til forklaring på en politistasjon, - så hvorfor må ikke kvinner som er utro forklare seg? Er ikke utroskap værre enn å sende blikk eller klapse en jente på rumpa?

Hvem er det som egentlig vurderer hvilkene handlinger som er det værste man kan utsette andre mennesker for? Og hvordan kan det ha seg at bagateller som å komme med hyggelige vitser blir sett på som kjønnsfiendtlighet og diskriminering mens handlinger som utroskap fordi man skal straffe en fyr, - blir sett på som noe positivt og flott?

Hallo, - det er jo selve årsaken til volden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...