Gå til innhold

Hersketeknikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man "truer" med å ta selvmord hvis partneren slår opp, er det en hersketeknikk?

Jeg tror faktisk jeg hadde tatt livet av meg om kjæresten min slo opp nå, hadde ikke hatt mye å leve for da, hadde ikke klart det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg synes det er en hersketeknikk hvis man sier det til partneren. Selv om man føler at man ikke har noe å leve for hvis man blir dumpa så synes jeg det er ekstremt dårlig gjort å sette partneren i en slik situasjon. Man vil vel uansett ikke være sammen med noen som bare er der fordi h*n er redd for å få et liv på samvittigheten?

Hvis man er så avhengig av partneren at man tror man kommer til å hoppe foran en buss om det blir slutt så har man uansett store problemer man burde ta tak i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det i de fleste tilfeller iallefall...

Mange bruker dette fordi de er redd for å bli dumpa og truer med å ta selvmord for at partneren ikke skal slå opp med dem... veldig dårlig gjort!

Hvis du virkelig føler det på denne måten må du oppsøke hjelp! Og husk hva denne opplysningen gjør mot en person... du vil jo ikke være med noen som er sammen med deg kun fordi de er redd for at du skal skade deg selv?

Håper du får den hjelpen du trenger, slik at du finner det fine i livet ditt! :)

Masse, gode klemmer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles manipulering. Svært stygg manipulering er det også. Å ta livet av seg er et valg den enkelte tar, og å hindre at det skjer er ikke et ansvar man kan legge på andre. Det er ditt liv, og ditt valg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks truet med å ta livet av seg den ene dagen, og den andre var han helt likegyldig og "over meg". Da han virkelig forsto at det var slutt hevdet han at han aldri skulle ha et forhold noen igjen, fordi alle kvinner var onde. Han var ganske god på hersketeknikker, kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg tror ikke han skal slå opp med meg nå. Men vi har hatt noen store krangler i fylla for noen måneder siden. Den første store krangelen slo han opp med meg uten at jeg hadde fått noen forvarsler om det og jeg klikka helt, han nekta å høre på meg og jeg trasha leiligheten og kutta meg på armen så jeg måtte på legevakta og sy. Aldri kuttet meg sånn før, og alltid sett ned på de som kutter seg.. synes det er tragisk. Men jeg gjorde det bare for å få han til å høre på meg. Etter det ordna ting seg men så kranglet vi/slo han opp en gang senere i fylla, og jeg tror ikke jeg sa jeg skulle ta livet av meg, men det kan hende? jeg var hvertfall på vei ut døra. Han nekta meg å gå alene og fulgte etter meg. Så da ble jeg bare hjemme. Og ting ordnet seg igjen.

Men jeg har bare han i livet mitt, i tillegg til familien min, som jeg ikke har så veldig nært forhold til egentlig. Har ingen venner og har ikke gjort så mye bra i livet og er generelt deprimert. Er veldig sikker på at jeg hadde tatt livet av meg om han slo opp med meg nå. Nå som jeg har bare han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hersketeknikk og hersketeknikk, det er utrolig dårlig gjort i alle fall. Vil du virkelig at kjæresten din skal være sammen med deg bare fordi du tar livet av deg hvis han slår opp? Hvis han ikke elsker deg lenger, ikke ønsker å være med deg, kanskje blir forelsket i en annen... så vil du fremdeles at han skal leve ulykkelig sammen med deg for at du skal være lykkelig? Da elsker ikke du ham i så fall, for sånt ønsker man ikke for en man elsker.

Edit: Jeg svarte samtidig med TS. Jeg tror du og kjæresten bør prate litt sammen og lære å kommunisere bedre. Å slå opp hver gang dere krangler er barnslig oppførsel, og å kutte seg opp for å få oppmerksomhet er ikke noe bedre. Prat sammen om hva dere ønsker ut av forholdet og hvordan dere ønsker å kommunisere. Prøv å la store krangler/diskusjoner ligge til dere begge er edru.

Endret av Gjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke at han skal være sammen med meg bare pga det, og jeg håper ikke det er derfor han er sammen med meg fortsatt.

Jeg elsker han, men hadde hatet han om han slo opp med meg uten at jeg hadde fått sjansen til å endre meg og jeg hadde hatet meg selv og drept meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du synes det er tragisk at folk kutter seg? Unnskyld meg, men er det ikke mer tragisk og kutte seg bare for at kjæresten skal høre på deg og bli redd for deg, enn at andre som holder på med det gjør det for en grunn (som at de virkelig, virkelig sliter)? Om du er i stand til å kutte deg i vill frustrasjon burde du kanskje prate med noen? For alt du vet kan det jo også hende at kjæresten din vil slå opp med deg, men ikke tør. Vil du virkelig det for han? At han skal føle seg "fanget"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks truet med å ta livet av seg den ene dagen, og den andre var han helt likegyldig og "over meg". Da han virkelig forsto at det var slutt hevdet han at han aldri skulle ha et forhold noen igjen, fordi alle kvinner var onde. Han var ganske god på hersketeknikker, kan du si.

Har vi vært med samme mann mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han vil slå opp med meg nå, for vi skal flytte sørover til høsten og studere der, hadde vel ikke planlagt det og søkt der hvis han ville slå opp med meg? og planlegger reiser sammen og.

Jeg sier at alle som kutter seg er tragiske, inkl meg selv den kvelden.

Men har sagt det til han, at jeg ikke vil han skal være sammen med meg bare fordi han er reddc for hva jeg skal gjøre om han slår opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hjelp, TS. Ditt problem er ikke relatert til ham, men til deg selv og ditt eget selvbilde. Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til psykolog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi vært med samme mann mon tro?

Ja, jeg vet at han har hatt kjærester etter meg så han revurderte tydeligvis standpunktet sitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det personen som truer ikke innser er at det ikke er problemet med bruddet og tapet av en person som er problemet.

Det handler om noe ganske komplisert psykisk, og man burde søke hjelp, på samme måte som når man kutter seg opp for å bli hørt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det personen som truer ikke innser er at det ikke er problemet med bruddet og tapet av en person som er problemet.

Det handler om noe ganske komplisert psykisk, og man burde søke hjelp, på samme måte som når man kutter seg opp for å bli hørt.

:Nikke: Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet jeg har problemer og trenger hjelp. Men er ikke bare å skaffe hjelp heller, jeg har ikke lyst til det. Moren min mener jeg burde få hjelp og. Hun er veldig bekymra for meg i perioder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst å bare ta livet av meg nå. Som dere sier så kan det være kjæresten min bare er sammen med meg fordi han ikke tør å slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg innser det sequin. jeg vet jo at jeg ikke har noe å leve for, det er bare kjæresten min som gjør livet verdt å leve. uten han har jeg bare meg selv, ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har problemer og trenger hjelp. Men er ikke bare å skaffe hjelp heller, jeg har ikke lyst til det. Moren min mener jeg burde få hjelp og. Hun er veldig bekymra for meg i perioder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst å bare ta livet av meg nå. Som dere sier så kan det være kjæresten min bare er sammen med meg fordi han ikke tør å slå opp.

Nei, det vil jeg ikke tro. Han er jo sammen med deg fordi han er glad i deg! Han er sikkert bekymret for deg han også. Kanskje du bør få hjelp TS? :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bare og skaffe hjelp, slet på samme måte som deg og ville ikke ha hjelp, det gikk fryktelig galt.

Dra til fastlegen din og skaff hjelp, du vil bli postitvt overrasket.

Vil du ikke heller ha et stabilt liv med gode følelser enn å være så fryktelig redd?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...