Caramela Skrevet 10. mai 2011 #41 Del Skrevet 10. mai 2011 Ville bare si til deg Obelix at jeg syns du takler dette på en god måte. Du veier for og i mot, tenker på alle mulige konsekvenser og prøver å komme frem til en løsning som skader deres barn minst mulig. Imponert! Håper du finner ut av hvordan du ønsker å gjøre dette, men er enig med andre over, at den beste måten vil være å prate med kona di, legge korta på bordet, si hva du vet, og spør hvordan hun stiller seg til det. Det vil ikke føre noe med seg å legge ut hint på fb o.l. Her tror jeg løsningen er å konfrontere henne med faktaopplysningene du har, slik at dere kan sammen komme fram til sakens kjerne, og deretter løse problemene videre. Når det gjelder den stakkars uvitende kona i det andre forholdet, er jeg litt "torn". På den ene siden har du nok med deg selv og ditt forhold nå, men på den annen side er det ikke rettferdig at hun skal sitte der og tro at mannen hennes er bare sin.. Uff.. Lykke til, Obelix! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 10. mai 2011 #42 Del Skrevet 10. mai 2011 Tror nok jeg ville gjort det du har lyst til: få all informasjon ut av elskeren. Jeg driter i om det er lurt, sårer eller whatnot: jeg vil ha informasjonen. Jeg vil vite hva hun har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heidi Skrevet 10. mai 2011 #43 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg er en sånn person som vil vite minst mulig. Dersom mannen min gjør noe bak min rygg ønsker jeg ikke å vite det (med mindre det er noe "alle andre" vet om men ikke jeg). Han bør være voksen nok til å si fra om han vil ut av forholdet med meg, om hans følelser til meg ikke lenger er der. Jeg hadde dermed ikke likt å være den andre konene som fikk beskjed av en ukjent hva mannen min hadde gjort. Tror faktisk jeg hadde blitt ganske sinna på personen som blander seg oppi mitt ekteskap, selv om personen gjør det for å "hjelpe" meg. Hadde jeg vært usikker på mannen min / funnet noe unormalt feks på en åpen facebook side hadde jeg enten latt det være (avhengig av alvorlighetsgraden) eller tatt det opp direkte med han. Ingen hinting, ingen uthengelser etc men en normal voksen samtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 10. mai 2011 #44 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror det kunne vært godt for deg å snakke med den andre mannen. Få høre hans side av historien. Når du i tillegg sier at han svarte på en ikke-romantisk måte og at han ikke tok kontakt, så kan det jo tyde på at han er helt ferdig med det som skjedde. Og så burde du vel si til kona di at du har snakket med han etterpå. Synes det er bedre å sette seg ned og si rett ut hva du har funnet ut i stedet for å bare hinte. Da kan jo hun gå lenge og late som hun ikke skjønner noe av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. mai 2011 #45 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Du vil vite den hele og fulle sannhet - men tror ikke du vil få den fra kona di. Og kanskje trenger du heller ikke vite alle detaljer - det kan spise deg opp innenfra hvis du nærer tankene dine med det som kune kan bli forestillinger. Du vet vel igrunnen nok til å kunne si at du og kona må ta en "liten" statusoppdatering på forholdet siden dere tydeligvis ikke er enige om hvilke premisser som gjelder. Du vet at hun sannsynligvis ikke ble ferdig med mannen - og du vet at hun har kommunisert om dette bak din rygg - selv om dere ble enige om noe annet. Så da må hun vel kunne svare deg på hva hun tenker om fremtiden? Hvis hun går på trynet så vil du sannsynligvis få all den informasjonen du ønsker. Hvis hun nekter - og bortforklarer - da vet du at hun lyver og at det skal mye til for å få forholdet på bena. Hvis dere får snakket om dette og får alle kort på bordet - og allikevel velger å fortsette - så anbefaler jeg dere å søke hjelp. Din psyke kommer til å være haltende en stund etter dette!! Endret 10. mai 2011 av Havbris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #46 Del Skrevet 10. mai 2011 Den gangen jeg fant ut at min mann bedro meg via andre valgte jeg denne fremgangsmåten; jeg inviterte paret det gjalt over på middag, lagde kaker og serverte full oppdekning, under desserten sa jeg stille mens jeg sjenket opp "og forresten, denne knullingen bak ryggen min bør ta slutt nå" Det ble grusomt stille og MANNEN hennes startet gråte - det kom frem at de hadde visst om det, valgt det slik - JEG var den som ikke visste og som den dag i dag ønsker jeg aldri hadde fått vite omstendighetene.. Jeg ville gladelig byttet bort den avgjørelsen om å konfrontere og levd lykkelig uviten om omstendighetene.. Pass på at du ikke møter deg selv i døren hvis du velger gå samme vei som meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #47 Del Skrevet 10. mai 2011 Oi... det var en modig måte... Jeg har, selv om jeg kanskje ikke klarer kommunisere det godt nok her, egentlig ingen intensjoner om å blande inn hans kone og hans barn i dette. Dette handler først og fremst om meg og min trang til å vite sannheten.. og den tror jeg at jeg kanskje først og fremst kan få ut av han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #48 Del Skrevet 10. mai 2011 Hadde jeg opplevd det hadde det vært kroken på døren... Hadde egentlig ikke gjort noe stort nummer ut av det. Bare sagt at nå vil jeg ikke mer, og prøvd å gjøre bruddet så ryddig som mulig (av hensyn til barna). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 10. mai 2011 #49 Del Skrevet 10. mai 2011 Tråden er ryddet for krenkende uttalelser. Iah, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KKMM Skrevet 10. mai 2011 #50 Del Skrevet 10. mai 2011 Dersom det ut fra samtalen på fb kan virke som om de fortsatt møtes, så hadde jeg personlig holdt hodet kaldt en liten stund til. Det for å følge ekstra godt med og prøve å finne ut selv om de faktisk møtes. Hun har løyet før og skal ikke se vekk ifra at de har en felles bortforklaring på det hele. Når hun konfronteres, så syns jeg hun bør få sjansen til å fortelle før du kommer med fakta, for å teste om hun er ærlig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #51 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ser vel på meg selv som en rimelig relektert og rolig person så jeg kommer nok til å følge med i noen dager før jeg gjør noe som helst ja... og til alle dere "bank opp og kast ut"... DET er unger involvert her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 11. mai 2011 #52 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ser vel på meg selv som en rimelig relektert og rolig person så jeg kommer nok til å følge med i noen dager før jeg gjør noe som helst ja... og til alle dere "bank opp og kast ut"... DET er unger involvert her... Ja - ungene trenger vel ikke å oppleve en mørbanket mor med skrubbsår på knærne? Vold er ingen løsning uansett årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #53 Del Skrevet 11. mai 2011 Vold er aldri noe løsning på noe... Uaktuelt samme hva... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. mai 2011 #54 Del Skrevet 11. mai 2011 Perfeksjonsime i alle varianter er en holdning, ikke en kvalitet sies det i et ordtak - dette gjelder vel også for forhold.. Ønsker man et "perfekt" forhold må man ha en holdning til hva man ønsker og hvordan man vil få det - jeg tror jeg ville spurt fruen litt sånn direkte hva hun ønsket seg i og ut av forholdet, hva hun mente var viktig å sette fokus på og hva som evt mangler for at forholdet skal bli "perfekt" slik hun ser det for seg - og så sammenligne det med hva dine resultater er for å se hvor kompatibelt det blir liksom... Jeg tror at når man får barn er det "fort gjort" å miste fokus på de store linjene såvel som de små intime - man blir fastlåst i "hverdagen" og glemmer at det er hverdagen som er lykken i livet og det er den man må sørge for å ivareta sammen.. Joda, det er litt klisje - men likevel et fakta å ta med seg; glemmer man å pleie hverandre går familien lidende som en følge.. Kanskje litt hardt å si at man kan drive noen i andres armer, men siden man er to som bidrar i et forhold har begge en grad av skyld i den forstand at HVIS forholdet var "perfekt" ville ikke behovet for å søke finne dekning for det som "mangler" andre steder - jeg sier IKKE at det forsvarer utroskap på noen måte, men jeg tror kanskje det i NOEN tilfeller kan forklare prosessen FØR man befinner seg der.. Ingen kan forsvare selve valget noen tar om å bedra sin part - det er og blir forkastelig, men om vi var mer våken på hvordan den andre har det i forhold til en selv samtidig som en er flink på å dele hvordan man selv har det - og så jobbe med sin intimitet og sitt forhold hver eneste dag, også på traudige dager - ja så kanskje, KANSKJE utroskap ville bli en mindre trussel mot forhold og familie?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #55 Del Skrevet 11. mai 2011 Fortell det til den andre dama og dump dama di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enois Skrevet 11. mai 2011 #56 Del Skrevet 11. mai 2011 Tråden er ryddet for krenkende uttalelser. enois, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest charella Skrevet 19. mai 2011 #57 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvordan går det med dere obelix? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #58 Del Skrevet 19. mai 2011 Takk som spør... jo, se "sliter" tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2011 #59 Del Skrevet 19. mai 2011 Som sagt følelser tar tid, og kanskje dette er en metode for din kone å komme seg over mannen. Du burde snakke med din kone at du har oppdaget kontakten, og få henne til å fortelle hva hun føler, og hva denne kontakten betyr. Din kone er heldig, mange villet kastet henne ut tvert uten anger! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå