Obelix Skrevet 9. mai 2011 #1 Del Skrevet 9. mai 2011 Følelsesmessig kaos her nå... Kort fortalt: Jeg tok min kone i utroskap for ca ett år siden. Etter mye snakk og jobb med forhold og anger og gråting fra hennes side så bestemte jeg meg for å prøve å få dette til å gå for å skåne ungene fra en skilsmisse, og fordi jeg selvfølgelig elsker denne kvinnen. Jeg lot også være å oute han til hans kone, tok en beslutning der og da at det ville gjøre ting værre egentlig all den tid jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk. Nåvel, året har gått med oppturer og nedturer og etter hva jeg vet ingen kontakt mellom de. Før jeg denne lørdagen skulle bruke hennes pc og hun hadde glemt å logge av facebook. Der var det.. hun har tatt kontakt med han igjen nå nylig.. ikkenoe sex-snakk, men hun snakker om hvordan det var, hva de hadde, hvor vanskelig dette var fordi hun følte så sterkt for denne mannen, helt tydelig at hun ikke er over disse følelsene.. Hva vil jeg med dette innlegget... vet ikke... det er bare kaos her nå.. Jeg har ikke konfrontert henne med dette enda..at jeg vet.. jeg er bare tom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 9. mai 2011 orker egentlig ikke en masse håpløse svar her... håper det taes alvorlig.. kan godt skrive på pm og hvis du har noe godt å komme med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #3 Del Skrevet 9. mai 2011 Vet ikke helt hva jeg skal svare. Men har vært i hennes situasjon. Og det er vanskelig når det er følelser inne i bildet. Har man følelser, så har man det. Det tar en stund å bli kvitt dem. Om man ikke har kontakt og dyrker dette, så vil det etterhvert forsvinne. Men har man kontakt, vil det neppe gå over, med mindre det skjer noe negativt mellom dem. Jeg tror jeg ville snakket med henne. Først spurt henne rett ut om hun har hatt noe kontakt med han, for å teste hennes ærlighet. Er hun ærlig, så ville jeg deretter spurt hva hun føker og tenker for han nå, hva hun ønsker å gjøre osv. Er hun ikke ærlig, ville jeg konfrontert henne med det du leste. Og deretter spurt henne samme spørsmål. Ønsker hun virkelig å prøve videre med deg, og du kan takle at hun har de følelsene hun har, så er det kanskje verdt et forsøk. Men kun om hun lover å ikke ha noe som helst kontakt! Og det må være av andre grunner enn at det er litt "skummelt" å flytte fra sin trygge tilværelse, eller at han ikke går fra kona si. Det må være for at hun virkelig ønsker å satse på deg. Og forresten; at hun har følelser for han betyr ikke at hun ikke har det for deg. Det går an å være like glad i to. Mange som sier det ikke går, men jeg vet at det går. Det var situasjonen for meg! Sier hun at hun ikke ønsker å prøve, må du nok bare la henne gå. Er hun ikke ærlig, og lyver om kontakten med han eller hvilke følelser hun har for han, ville jeg gitt henne et ultimatum: Sannheten, eller la henne gå. Velger hun da å si sannheten, så viser hun i det minste at hun er redd for å miste deg (eller sin trygge tilværelse), og så kan dere ta diskusjonen videre derifra om hva dere ønsker videre, begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2011 Takk for svar. her jeg sitter nå så tenker jeg faktisk mest på å gi små stikk i hverdagen i dagene som kommer som gjør at hun tilslutt skjønner at jeg vet... men det riktige er vel mer i tråd med det du skriver kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #5 Del Skrevet 9. mai 2011 Dette er hva JEG hadde gjort; Direkte konfrontasjon med utskrifter som bevis. Beskjed om å pakke veska og flytte ut. Telefon til mannens kone med hele historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 9. mai 2011 #6 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes ikke at du skal gi henne stikk; det gjør bare situasjonen vanskeligere. Vær ærlig og fortell henne at du har sett kontakten hennes med ham på FB, og be henne fortelle helt ærlig hva hun tenker og føler, og hvordan hun har tenkt seg at fremtiden skal se ut. Du vil jo selvfølgelig at hun skal være helt ferdig med den andre, og hun har kanskje ikke helt gjort seg ferdig med ham. Er denne kontakten en del av avslutningen mellom ham og henne, eller er det en ny begynnelse? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 9. mai 2011 egentlig har jeg og lyst til å sende han en mail.. -spørre om han eller jeg skal fortelle kona hans.. -kreve hele historien om det som skjedde fra han..skjønte da jeg leste at eg ikke visste alt som foregikk den gangen... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 9. mai 2011 #8 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes ikke at du skal gi henne stikk; det gjør bare situasjonen vanskeligere. Vær ærlig og fortell henne at du har sett kontakten hennes med ham på FB, og be henne fortelle helt ærlig hva hun tenker og føler, og hvordan hun har tenkt seg at fremtiden skal se ut. Du vil jo selvfølgelig at hun skal være helt ferdig med den andre, og hun har kanskje ikke helt gjort seg ferdig med ham. Er denne kontakten en del av avslutningen mellom ham og henne, eller er det en ny begynnelse? Jeg er enig. Du burde gjerne også få henne til å slette han som venn på FB. En venninne av meg var utro mot mannen sin for ett år siden. Han fant ut om forholdet og at de hadde kontakt på FB. Han krevde at hun skulle slette ham som venn, dersom hun var interessert i å fortsette i ekteskapet. Elskeren ble slettet og hun har kuttet all kontakt med ham. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PiriPiri Skrevet 9. mai 2011 #9 Del Skrevet 9. mai 2011 Kan være at hennes kontakt med han nå er en del av hennes sorgprosess. Følelser tar tid. Klem fra meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 9. mai 2011 men skal jeg godta det da? takk for klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9. mai 2011 #11 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg tror på å selv spille med rene og åpne kort i en slik situasjon, sørge for at du i allefall ikke kan lastes for noe i ettertid - å lese andres private ting er uansett lite lurt, man får som regel ikke noe godt igjen for det - enten det er slik eller sånn, så jeg ville sagt det som det var; du gikk fra FB åpen forleden, jeg kunne ikke unngå se korrespondansen og falt for fristelsen å lese det... Slik jeg ser det er ikke dette bak oss - hva gjør vi nå, hvor går vi videre herfra? Slik jeg føler det akkurat nå frister det å sende hele denne historien public og jeg er såret og forbannet.... Da ligger det på henne å komme med tilbakemelding på dette.. Jeg syns IKKE du skal gi dette til hans kone - først fordi de to kanskje har et (i hennes øyne) godt ekteskap og barna (hvis de har) er de som vil lide pga dine handlinger i så fall - og det syns jeg ikke er opp til deg å bestemme, du får passe ditt forhold så får han styre sitt.. Greit nok - hylekoret vil si at hun fortjener å få vite - men det man ikke vet har man ikke vondt av og vi kjenner IKKE mer enn din side i dette, for alt vi vet kan hans kone kjenne til utroskapsaffæren og ha tilgitt han, det kan være DIN kone som sliter - og dere ender som "svarteper" i dette.. JEG ville håndtert MITT ekteskap og de problemer DERE har og latt resten ligge.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 9. mai 2011 ville det være utpressing om jeg ba han fortelle "alt" så skal han slippe at jeg forteller kona hans? jeg må bare rydde i hodet mitt nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 9. mai 2011 #13 Del Skrevet 9. mai 2011 ville det være utpressing om jeg ba han fortelle "alt" så skal han slippe at jeg forteller kona hans? jeg må bare rydde i hodet mitt nå... Ja, det er utpressing, og etter min mening helt feil måte å angripe problemet på. Det er du og din kone som skal jobbe med forholdet deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PiriPiri Skrevet 9. mai 2011 #14 Del Skrevet 9. mai 2011 Nei, jeg hadde ikke godtatt det. Men jeg kan forstå at hun avogtil føler behov for kontakt med han for å bearbeide hva som har vært. Og jeg forstår hevnlysten din. Jeg hadde ikke latt fyren få lov til å fortelle det selv, jeg hadde fortalt det for han! (Nettopp fordi de fleste kvinner vil forakte mannen mer om de får høre om utroskapet fra andre enn han selv.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #15 Del Skrevet 9. mai 2011 Dette er hva JEG hadde gjort; Direkte konfrontasjon med utskrifter som bevis. Beskjed om å pakke veska og flytte ut. Telefon til mannens kone med hele historien. Det er så lett å si når man ikke har vært der... egentlig har jeg og lyst til å sende han en mail.. -spørre om han eller jeg skal fortelle kona hans.. -kreve hele historien om det som skjedde fra han..skjønte da jeg leste at eg ikke visste alt som foregikk den gangen... Det bør du kanskje gjøre ja. Hadde jeg skjønt at jeg var blitt løyet til, og ikke fått fortalt den fulle og hele sannhet, så hadde jeg nok presset han litt på denne måten. Og ikke minst: Kona hans fortjener å få vite. Tenk å oppdage at alle dere andre vet, og ikke hun... Om dere bestemmer dere for å prøve videre, er det ihvertfall enda en til som holder øye med om de har noe kontakt. I motsatt fall kan du risikere at hun kaster han ut, og at din kone da slår seg sammen med han. Men er det bare det det står på for hennes del, så er det vel kanskje bedre å la henne gå, vil jeg tro. Min konklusjon: Få ut av han det du ønsker å vite først. Deretter si at du kommer til å snakke med kona hans, men gi han en sjanse til å fortelle henne det selv først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #16 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg tror på å selv spille med rene og åpne kort i en slik situasjon, sørge for at du i allefall ikke kan lastes for noe i ettertid - å lese andres private ting er uansett lite lurt, man får som regel ikke noe godt igjen for det - enten det er slik eller sånn, så jeg ville sagt det som det var; du gikk fra FB åpen forleden, jeg kunne ikke unngå se korrespondansen og falt for fristelsen å lese det... Slik jeg ser det er ikke dette bak oss - hva gjør vi nå, hvor går vi videre herfra? Slik jeg føler det akkurat nå frister det å sende hele denne historien public og jeg er såret og forbannet.... Da ligger det på henne å komme med tilbakemelding på dette.. Jeg syns IKKE du skal gi dette til hans kone - først fordi de to kanskje har et (i hennes øyne) godt ekteskap og barna (hvis de har) er de som vil lide pga dine handlinger i så fall - og det syns jeg ikke er opp til deg å bestemme, du får passe ditt forhold så får han styre sitt.. Greit nok - hylekoret vil si at hun fortjener å få vite - men det man ikke vet har man ikke vondt av og vi kjenner IKKE mer enn din side i dette, for alt vi vet kan hans kone kjenne til utroskapsaffæren og ha tilgitt han, det kan være DIN kone som sliter - og dere ender som "svarteper" i dette.. JEG ville håndtert MITT ekteskap og de problemer DERE har og latt resten ligge.. Skal hun være den eneste som ikke vet noe da? Om ikke hennes mann forteller henne noe, så bør noen andre. Om de har det bra, så er det uansett basert på løgn, og det er ikke riktig. Før eller siden kommer bomben, og da er det like greit at den kommer nå 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 9. mai 2011 #17 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Nei, jeg hadde ikke godtatt det. Men jeg kan forstå at hun avogtil føler behov for kontakt med han for å bearbeide hva som har vært. Og jeg forstår hevnlysten din. Jeg hadde ikke latt fyren få lov til å fortelle det selv, jeg hadde fortalt det for han! (Nettopp fordi de fleste kvinner vil forakte mannen mer om de får høre om utroskapet fra andre enn han selv.) Hvorfor skal elskeren absolutt fortelle det til kona si? Kanskje han er helt, helt ferdig med kona til TS? Kanskje affæren er et helt avsluttet kapittel for ham, og ingen vet om han allerede har fortalt det, eller hvordan han har taklet det. Kanskje det bare er kona til TS, som har vanskelig for å gi helt slipp? Her er det mye vi ikke vet om, og som TS heller ikke vet om, og det er jo slike ting ham må få rede på og få orden i. Det allerviktigste for TS er å finne ut hvor kona egentlig står i alt dette, og om hun er på en plass der forholdet deres kan reddes. Endret 9. mai 2011 av Knitcat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. mai 2011 #18 Del Skrevet 9. mai 2011 Skjønner godt at du har lyst til å snakke med elskeren jeg.. jeg sier ikke at det er det moralske rette eller noe, men det virker relativt åpenbart at du ikke har fått alt på bordet av kona di og at du vil ha alle detaljer forstår jeg. Det er jo sånn at du har rett til å vite hva det er som ahr skjedd - i allefall om dere skal fortsette å være sammen. Jeg hadde nok tatt kontakt med ham - ikek truet, men bedt om fakta. Deretter tatt henne for meg og fortalt alt du visste også får dere ta det derfra. Om hans kone skal vite, syns jeg må være opp til ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 9. mai 2011 #19 Del Skrevet 9. mai 2011 Det mest riktige er i mine øyne å ta en skikkelig prat med kona di - og få alle ting på bordet - du er nødt til å vite om dere opererer med helt forskjellige forutsetninger for å fortsette forholdet. Det andre forholdet trenger ikke du å bry deg om - jeg tror du har mer enn nok med det du selv har om du ikke skal ta ansvar for andre også. Jeg vet hvordan du har det og kona di må ta et bevisst valg i forhold til sitt eget liv. Hvis hun ikke klarer å la være å ha kontakt med denne mannen - så kan det virke som viljen til å få forholdet på hjemmebane på bena, ikke er stor nok. Det er ikke plass til mer enn to i forholdet deres - og her må alle kort på bordet slik at du kan være helt sikker på hva du forholder deg til. Hvis du skal kunne ha tillit til henne i fremtiden må hun spille med åpne kort - og hun må kutte ALL kontakt med denne mannen. Hvis det gjør henne vondt så kan du jo fortelle henne hvor vondt det er å være den som satt hjemme og var godtroende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2011 #20 Del Skrevet 9. mai 2011 Skjønner godt ditt behov for konfrontasjon, selv om det kanskje ikke er det mest konstruktive. Det er tydelig at kona di har noen ubearbeidede følelser oppi dette. Spørsmålet er om den nylige kontakten mellom henne og denne elskeren var for å rydde opp i dette, eller om det primært var for å gjenoppta kontakten. Stor forskjell der i min mening. Uansett årsak, jeg mener at dersom det i fremtiden er behov for "kontroller" (sjekking av facebook o.l. som ble nevnt), er ikke kona di helhjertet tilbake i forholdet med deg, og jeg ser ikke poenget med å fortsette. Forstod det som om deres ekteskap har fortsatt på din nåde? Merkelig at hun da velger å gjentatte ganger sette alt på spill. Jeg lurer også på: hvordan har det siste året vært? Har du vært villig til å prøve å bygge opp igjen forholdet og pleie følelsene for hverandre, eller har det gått i bebreidelser og krangler? Kan hende hun ikke klarer å se lyset i enden av tunellen, og har falt for gamle fristelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå