Gå til innhold

Hvor stor leilighet har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hvor stor leilighet dere har? Vår er ca 85 kvm og jeg syns den er litt liten om vi skal fortsette å bo her da vi en gang blir flere. Men, jeg trives så godt her..

Hvordan er leiligheten dere delt inn med rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 52 kvm, og akkurat passe for 1 stk (og 2 stk når madammen sover over). Har lyst på noe større når jeg eventuelt blir samboende/utvide familien med noen.

Soverom, stue, kjøkken, bad og gang.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Min er 115, absolutt stor nok for bare meg. Har stue og kjøkken i ett og ett soverom, bod, gang og et lite bad, men verdens største kjøkkenbenk, jeg kødder ikke, den er typ fire meter lang!

Skrevet

Sambo og jeg har 50 + balkong. Det funker helt greit. Er et soverom, stue, kjøkken, bad og en gang.

Kjenner det ikke hadde skadet å hatt i hvertfall et rom til! Men liker leiligheten godt :)

Skrevet (endret)

Min er 115, absolutt stor nok for bare meg. Har stue og kjøkken i ett og ett soverom, bod, gang og et lite bad, men verdens største kjøkkenbenk, jeg kødder ikke, den er typ fire meter lang!

Oi, en to-roms på 115 kvm? Det tror jeg nesten ikke jeg har sett før. Ja, du må virkelig ha lang kjøkkenbenk :)

Tror leiligheten vår er rundt 90 kvm, og det er en 3-roms (pluss et lite pikekammers der det akkurat er plass til en seng). For tiden er vi to, men tidvis har vi vært tre, og det funker greit, selv om det blir litt i trangeste laget på kjøkkenet når alle har kjærestene på besøk (men så har vi desto større stue!).

edit: Det er forøvrig et kollektiv det er snakk om.

Endret av Jamme
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt over 70 kvm, 2 soverom. Her bor jeg og to tenåringer. Det sier seg jo selv at det er et soverom for lite så her sover jeg i stua. Kunne fint klart meg med 80-90 dersom det var 3 soverom.

Skrevet

Jeg har litt over 70 kvm, 2 soverom. Her bor jeg og to tenåringer. Det sier seg jo selv at det er et soverom for lite så her sover jeg i stua. Kunne fint klart meg med 80-90 dersom det var 3 soverom.

Her er det 2 vanlige soverom + et slags soverom til, men det er skråtak der(så det er ikke plass til noe skap etc..) og ikke skikkelig vindu. Problemet er at vi har så lite oppbevaringsplass. Er det jeg syns er det verste.

Gjest Consensio
Skrevet

75kvm

2 soverom, et av dem blir brukt som datarom

Vi er to voksne med dyr som trenger litt plass.

Syns størrelsen er veldig fin, men jeg kunne tenkt meg å flytte til en leilighet med bedre planløsning :(

Skrevet (endret)

Den er ca. 157 kvm fordelt på to plan + 22 kvm privat takterrase. Vi har tre soverom, kontor, to bad, stue og stoooort kjøkken. Vi er to voksne og en hund.

Endret av Olive
Skrevet

50kvm - et soverom, stue og kjøkken i ett + bod og bad. I tillegg har vi balkong.

Synes det fungerer greit med to, men selvsagt hadde det ikke skadet med noe større. Desverre er det DYRT å både leie og kjøpe noe større i de store byene, så dette er det vi har råd til om vi ønsker å leve litt i tillegg.

Skrevet

56kvm, nederste-ytterste del av seksmansbolig, så vi har balkong og hage :)

Ingen barn her, kun meg og samboer, og en katt.. :P

Skrevet

45 kvadrat med 2 bad! Vi er 2 personer som bor her, og det er aaaaltfor lite!

Gjest Aria.
Skrevet (endret)

92 kvm. Pluss to terrasser. Vi har 3 soverom, 2 bad, stue og kjøkken. Bor her med hunden og roommaten min :)

Edit: ingen barn.

Endret av **Nora**
AnonymBruker
Skrevet

stolt eier av 60 kvm i bergen. er ikke lett å komme seg inn på markedet som student uten kapital, men vi klarte det :):jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde to voksne og to barn på 67 kvadrat. Funka greit, fram til ungene ble så store at de begynte å ville ha med seg venner hjem (da eldste var 7 år, ca). Nå bor vi én voksen og to barn på 112 kvadrat. Det føles raust, selv om vi bare har to soverom.

AnonymBruker
Skrevet

100 kvm, to voksne og ett barn. Bor i gammel bygård i sentrum. Synes vi har masse plass, to store stuer, men ser etter noe med hage og terrasse/balkong, og ikke så mange etasjer opp.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet
Oi, en to-roms på 115 kvm? Det tror jeg nesten ikke jeg har sett før. Ja, du må virkelig ha lang kjøkkenbenk

Den er sabla kronglete bygget. Selve stua/kjøkkenet er kjempesvært og så er det en kjempelang gang som er såppass smal at det ikke går an å bruke den til stort pluss et bittebittelite bad og et bittelite soverom. Er som om hele leiligheten er bygget rundt den kjipe kjøkkenbenken.

Men jeg trives, og den er superbillig så jeg beholder`n :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

55m2, 2-roms. Stue, kjøkken, soverom, bad, gang og kott/garderobe.

Skulle gjerne hatt en 3-roms, der det ekstra soverommet blir kontor/gjesterom, men det koster for mye her i indre Oslo by. Bor alene, dersom det er av betydning.

Skrevet

100 m2, 3 soverom, stor hage. Ingen hjemmeboende barn for tiden. :)

Skrevet

90 m2,2 barn +2 voksne og en hund.3 soverom,stue,kjøkken,toalett,bad ,gang og en ok veranda.Skulle ønske at badet var større ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...