eitrande Skrevet 11. mai 2011 #41 Skrevet 11. mai 2011 Jeg ville ikke ha valgt noen av de navnene, beklager. Jeg er enig med deg.
solkrem Skrevet 11. mai 2011 #42 Skrevet 11. mai 2011 Jeg ville heller aldri valgt noen av de navnene. Synes de blir alt for spesielle. Jeg liker Mathea best av alle navnene, men forbinder de med oldemødre og gammeltanter.
eitrande Skrevet 11. mai 2011 #43 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har forøvrig lest et sted at hvis man vil være litt forut navnetrendene, skal man gå til sine besteforeldre og spørre hvilke navn som var upopulære da de var unge. De navnene skal man da velge! Så gammeltantenavn er kanskje noe å vurdere likevel?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #45 Skrevet 11. mai 2011 Velg noe som ikke inneholder øæå, ikke kan staves eller uttales feil selv av gamlinger, idioter og innvandrere og likevel går å uttale rett fram på engelsk. Og ikke kan vris til noe teit man kan ertes for, betyr noe idiotisk eller er brukt i annen sammenheng og heller ikke er nytt. Sikkert under 50 norkse navn som oppfyller de krava. Leonora og Dennis passer best imm. Finnes sikkert noen varianter av Leonora med H som ødelegger og sikkert Denis og plus at det kan bli forveksles med Denise. Serr??
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #46 Skrevet 11. mai 2011 Finnes sikkert noen varianter av Leonora med H som ødelegger Leonhora? 1
Brukernavn Skrevet 11. mai 2011 #47 Skrevet 11. mai 2011 Vurderer disse navna: Jente: Eah Angelica Cynthia Agathe Leonora Mathea Gutt: Matheo Dennis Kevin Martinus Sofian Hva synes dere jeg skal velgt? Har uthevet de jeg liker best. Dennis og Kevin er i min verden "rampenavn"...
Næjøss Skrevet 11. mai 2011 #48 Skrevet 11. mai 2011 Jeg skriver en liten liste over hva jeg synes er ganske fine navn. Kanskje du ser noen du liker? Jente; -Leonora/Nora -Erika -Cecilie/a -Isabell/a/e -Leyla (lillesøsteren min heter det) -Siri -Maria Guttenavn; -Mathias -Gabriel -Erik/Eirik -Benjamin -Daniel -David -Fredrik -Håkon -Johan/Johannes -Martin osv.. Kommer på maange navn som er fine. Men jeg liker de gode gamle navnene. Jeg synes at mange at de "nye" navnene er så like. Og alle moderne navn har jo en H i navnet.. Er dette for at det skal være lettere å uttale på engelsk eller? bare under..
Næjøss Skrevet 11. mai 2011 #49 Skrevet 11. mai 2011 Har uthevet de jeg liker best. Dennis og Kevin er i min verden "rampenavn"... Kan det ha noe med filmene om Dennis og Kevin i alene hjemme filmene? :gjeiper: :gjeiper: Isåfall så er du ikke alene om det
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #50 Skrevet 11. mai 2011 I følge SSB er det 313 Martinus-er og 159 Martinius-er her til lands. Martinus høyrast ut som ein skrivefeil (og kanskje er det det og?).
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #51 Skrevet 11. mai 2011 Vurderer disse navna: Jente: Eah Angelica Cynthia Agathe Leonora Mathea Gutt: Matheo Dennis Kevin Martinus Sofian Hva synes dere jeg skal velgt? Jeg hadde egentlig ikke valgt noen av de selv, men siden du tydeligvis liker disse navnene så skal jeg forsøke å hjelpe likevel: Mathea på jente Dennis på gutt
Gjest Spinell Skrevet 11. mai 2011 #52 Skrevet 11. mai 2011 Martinus høyrast ut som ein skrivefeil (og kanskje er det det og?). Det kommer nok an på øyet som ser/øret som hører. Fra mitt hjemsted kjenner jeg til flere Martinus-er og ingen Martinius, så for meg ser det ikke feil ut. For meg er Martinus et "gamlisnavn" (jf en annen tråd), og atpåtil et fint et
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #54 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ville valgt Mathea, Angelica eller Agathe Leonora (eller Agathe eller Leonora), og Matheo eller Martinus. Cynthia synes jeg blir rart på norsk, Kevin er litt i samme gate som Ronny (synes jeg) og Sofian høres litt fremmed ut. Hva med Matheus? Det synes jeg er veldig fint Leonora og Matheus!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå