Gå til innhold

Hjelp til navne valg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderte Ea selv, syns det er kjempe fint! Men uten h'en :) matheo heter "alle" nå for tida, hva med Teo? Det liker jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vurderte Ea selv, syns det er kjempe fint! Men uten h'en :) matheo heter "alle" nå for tida, hva med Teo? Det liker jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

dennis for d heter katten min ...

Gjest Spinell
Skrevet

Mathea eller Martinus.

Agathe eller Leonora alene, men ikke i kombinasjon, er heller ikke uefne.

Skrevet

Kevin, Dennis eller Mathea. Vurderer selv både Kevin og Dennis ;) Leonora er også egentlig fint, men jeg får for mange assosiasjoner til Sesam Stasjon, derfor ville jeg likevel ikke valgt det.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Agathe (uten Leonora) og Kevin :)

Skrevet

Enig i at Leonora og Dennis er de fineste på listen, ellers var det noen jålete navn du hadde funnet.

Skrevet

Likte best Angelica og Dennis :)

Skrevet

Jeg likte egentlig ingen av navnene, og synes flere av dem høres fjollete og konstruerte ut. Måtte jeg velge ett hadde det blitt Agathe, det synes jeg egentlig var litt fint. Men trolig uten mellomnavnet. Guttenavn måtte blitt Kevin

• Liker 1
Skrevet

Likte ingen av navnene utenom Matheo faktisk. Dennis forbinder jeg med katter/hunder. Har utallige venner som har kalt dyret sitt Dennis.

• Liker 1
Skrevet

Ingen av dem! alle er fremtidige lavstatus-navn!

Skrevet

Ea er vel for så vidt eit namn, men kor kjem h-en frå? Det må i så fall skrivast Ea. Sjølv tykkjer eg det er eit tåpeleg namn.

Tykkjer Agathe er ganske fint.

Mathea, Martinius (for det er slik det skrivast), Dennis og Kevin er vel brukbare...

Resten = :riste:

Skrevet

Martinius (for det er slik det skrivast)

Martinus og Martinius kan da vel være to forskjellige navn ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Eah er vel bare er forsøk på å kalle ungen sin for Leah men på en original måte slik at hun ikke heter nøyaktig det samme som alle Leah'ene i barnehagen. (Men hun heter fortsatt Leah uten L...)

På 90-tallet lo vi rått av navnet Dennis, og fniste av variasjoner med Tennis og Penis. Så jeg liker ikke det navnet spesielt godt.Det er for øvrig et hyper-motenavn. Akkurat som Angelica og Matheo.

Matheo høres ut som en italiensk pua.

Det samme med Sofian. (Sofaen?)

Syns Cynthia høres ut som ekte white trash. Det samme med Kevin.

Martinus var vel det mest normale, som man faktisk kan kalle et barn med god samvittigeht. Det samme med Leonora, Agathe og Mathea.

Men jeg vil tro du finner ut at Mathea er et soon to be umoderne motenavn.

Skrevet

Nei og atter nei. Siden du spør om synspunkter må jeg si at jeg synes dette var skikkelig jålete navn. Og jeg er veldig enig med flere her om at Eah bare er rart.

Ellers er jo det viktigste at du velger et navn barnet vil trives med, ikke først og fremst du eller pappaen eller svigermor eller oss her på KG.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi vurderte Ea selv,

Kan ikke det stakkars barnet få hete Eva i det minste, eller faktisk hete Leah.

(Mange fans av Märtha Louise der ute, ja...

Men ingen som vil innrømme det.

Alle påstår bare at Märthas navnevalg ikke har noe med saken å gjøre,siden deres egne valg er helt "originale".. :filer:

Selv om navnet Leah ikke ble poppis før Märtha tok det i bruk.

TS flesker jo for øvrig til med Angelica på lista si, også.. Så hva med Talulah...Eller Isadora? Maud?)

Sofian? Er faren utledning/araber?

Jo, jeg syns også at TS bør tenke på at barnet faktisk skal leve med dette navnet.

Skrevet

Liker Martinus, jeg. Koselig navn. :)

Gjest Spinell
Skrevet

Martinius (for det er slik det skrivast),

I følge SSB er det 313 Martinus-er og 159 Martinius-er her til lands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...