Gå til innhold

Han endret ikke status likevel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spurte kjæresten min i går om vi kunne bytte status på face, siden vi begge stod som single. Han virka litt skeptisk, og syntes kanskje at det var litt teit, så jeg sa at jeg i det minste syntes at vi skulle fjerne singelstatusen. Han sa ja, og at han skulle gjøre det når han kom hjem i går kveld. Jeg gjorde det etter han hadde gått, fra "singel" til "I et forhold", men jeg sendte han ingen forespørsel. Grunnen til det var at jeg var usikker på om han ville ha "i et forhold" eller om han bare ville fjerne singelstatusen, så tenkte at han kunne få bestemme det selv. Han var pålogga i går kveld, men han gjorde det ikke?! Han har ikke fiksa det i dag heller....? Hvorfor det?

I utgangspunktet var det ikke så viktig for meg å ha "i et forhold", det viktigste for meg var at "singel" ble borte. Hadde han sagt nei så hadde det vært ok. Men når han sa ja, og han ikke har gjort det likevel, så kjenner jeg at jeg blir litt lei meg. Hvorfor i all verden har han ikke gjort det? Kan skjønne at han kanskje ikke vil ha masse oppmerksomhet rundt det, men det ville jo bare vært å fjerna nyheten med en gang, da hadde jo ingen lagt merke til det uansett. Vi har holdt på i mange mnd, og vært offisielt sammen i 3 mnd..trodde virkelig ikke det skulle være noe stress eller bigdeal å endre status, men tydeligvis...?

Synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg ikke er på FB, herligheten for et styr. Du må jo skjønne at når du spør sånn så blir det veldig vanskelig for ham å si nei til å endre statusen sin? La ham endre statusen sin når han føler for det selv, det påvirker ikke følelsene hans overfor deg. Du kontrollerer din FB, han kontrollerer sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Det betyr vel ingenting om dere er single på FB når dere er et par i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet jeg må det :( Noen gode forslag på hvordan jeg kan gå fram? Vil jo ikke at han skal føle at jeg angriper han....

Er det teit av meg å bli lei meg pga det? Synes egentlig at det er litt respektløst av han å ikke gjøre det når han sa at han skulle gjøre det. Jeg burde sikkert ikke satt "in a relationship", men i stedet bare fjerna "singel". Men gjort er gjort....åh, trodde ikke det skulle bli sånn her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Er vel bare å fjerne forholdsstatusen din likevel. Herregud så mye enklere verden var før Facebook.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm nei, men er folk som har sagt til meg: "Når skal du bli "i et forhold da??" og sånn, så var derfor jeg spurte. Synes selv det er feil å stå som singel når man har kjæreste, det er jo litt "misvisende", da er det bedre om det ikke står noen ting. Men skjønner bare ikke hvorfor han ikke ville gjøre det når han sa han skulle gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Spør han hvorfor han ikke vil da. Snakk med han, si at det betyr så mye for deg at han er i et forhold med deg på facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet en liten stund og spurt ham deretter om hvorfor han ikke har skiftet? Er han seriøs med forholdet så må han vel kunne gjøre såpass, at han i det minste fjerner singelstatusen. Hadde følt meg litt verdiløs viss han ville han skulle stå som singel, det blir jo feil..

Bare vent å se, du maser ikke, skjønner deg godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

..så jeg sa at jeg i det minste syntes at vi skulle fjerne singelstatusen. Han sa ja, og at han skulle gjøre det når han kom hjem i går kveld.

...det viktigste for meg var at "singel" ble borte. Hadde han sagt nei så hadde det vært ok.

Hadde det vært ok at han sa nei til å fjerne "singel"? Ville du ikke lurt på hvorfor han fortsatt vil stå som singel?

Det lukter nybakt muffens lang vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jammen være slitsomt å være kvinne. Alt dere tenker på og bekymrer dere over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HLHD

Jeg ser ikke poenget med å skulle stå som singel på facebook om man har kjæreste. Jeg har vært "in a relationship with..." begge gangene jeg har hatt kjæreste mens jeg har hatt facebook - og har igrunnen tatt det for gitt at det var greit for begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært ok at han sa nei til å fjerne "singel"? Ville du ikke lurt på hvorfor han fortsatt vil stå som singel?

Det lukter nybakt muffens lang vei...

Det kom kanskje fram litt feil. Mente at jeg ville synes at det var ok om han ikke ville ha "i et forhold [med...]", for det er ikke så viktig for meg. Men hvis han hadde sagt nei til å fjerne singelstatusen, så hadde jeg ikke syntes at det var ok. Og det er jo på en måte det som har sjedd nå. Han sa han skulle gjøre det når han kom hjem (så tilogmed at han var pålogga), men han gjorde det ikke....

Jeg burde nok ikke spurt han i det hele tatt, men gjort er gjort. Hva gjør jeg nå? Hvor lenge bør jeg vente før jeg spør hvorfor han ikke har gjort det? Og hvordan skal jeg spørre om det uten å virke anklagende? Hvordan innlede den samtalen?

Jeg ser ikke poenget med å skulle stå som singel på facebook om man har kjæreste. Jeg har vært "in a relationship with..." begge gangene jeg har hatt kjæreste mens jeg har hatt facebook - og har igrunnen tatt det for gitt at det var greit for begge parter.

Ja, jeg også tar det litt for gitt at det burde være greit for begge parter...enten er man sammen, eller så er man ikke. Og vi har vært offisielt sammen i 3 mnd, så trodde det skulle være ok. Tydeligvis ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom kanskje fram litt feil. Mente at jeg ville synes at det var ok om han ikke ville ha "i et forhold [med...]", for det er ikke så viktig for meg. Men hvis han hadde sagt nei til å fjerne singelstatusen, så hadde jeg ikke syntes at det var ok. Og det er jo på en måte det som har sjedd nå. Han sa han skulle gjøre det når han kom hjem (så tilogmed at han var pålogga), men han gjorde det ikke....

Jeg burde nok ikke spurt han i det hele tatt, men gjort er gjort. Hva gjør jeg nå? Hvor lenge bør jeg vente før jeg spør hvorfor han ikke har gjort det? Og hvordan skal jeg spørre om det uten å virke anklagende? Hvordan innlede den samtalen?

Ja, jeg også tar det litt for gitt at det burde være greit for begge parter...enten er man sammen, eller så er man ikke. Og vi har vært offisielt sammen i 3 mnd, så trodde det skulle være ok. Tydeligvis ikke :(

Hvis Facebook hadde skapt så store problemer for meg og forholdet mitt, hadde jeg slettet kontoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Hmm er jo litt merkelig å stå som singel når man er i et forhold. Det er jo litt muffens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om Facebook fungerer som en " emosjonell selvangivelse" der ens eget liv skal fungere som et utstillingsvindu mot verden. Hvis det viktigste i et forhold er at man kan klikke på knappen "er i et forhold" så synes jeg det høres trist ut. Og duverden så slitsomt det må være å følge med på om kjæresten gjør de rette grepene på Facebook. Kanskje det var lettere å være kjærester i en tid da man ikke mått oppfenliggjøre det for at det skulle vær sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hvis det viktigste i et forhold er at man kan klikke på knappen "er i et forhold" så synes jeg det høres trist ut. Og duverden så slitsomt det må være å følge med på om kjæresten gjør de rette grepene på Facebook. Kanskje det var lettere å være kjærester i en tid da man ikke mått oppfenliggjøre det for at det skulle vær sant?

Hvis man ikke tenker over det, så kan man jo stå som singel på diverse nettsteder. Men når man snakker om det, blir klar over det, og kjæresten ønsker at man fjerner "Singel" ser jeg ikke problemet i å gjøre det. Om man ikke vil skjule forholdet av en eller annen grunn, og da er det ikke rart jenta blir skeptisk.

Det er sannsynlig at han har glemt å forandre status. Men det er også veldig sannsynlig at han vil at andre skal tro han fortsatt er singel. Og da har de et problem i forholdet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Egentlig er jeg litt satt ut, men burde egentlig ikke være det.

Jeg er ingen tilhenger av personlig pjatt på fb i det hele tatt. Og jeg synes verden har blitt ett trist sted når "i ett forhold" må være til stede på fb før man tar forholdet seriøst.

Tror nok at mange bør ta en virkelighetssjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Kanskje han gjerne vil fremstå som singel for å få både i pose og sekk..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke tenker over det, så kan man jo stå som singel på diverse nettsteder. Men når man snakker om det, blir klar over det, og kjæresten ønsker at man fjerner "Singel" ser jeg ikke problemet i å gjøre det. Om man ikke vil skjule forholdet av en eller annen grunn, og da er det ikke rart jenta blir skeptisk.

Det er sannsynlig at han har glemt å forandre status. Men det er også veldig sannsynlig at han vil at andre skal tro han fortsatt er singel. Og da har de et problem i forholdet.

Eller han kan være slik som meg. Mitt forhold til min familie er privat og har niks å nada ute på facebook å gjøre.

Den dagen jeg er avhengig av å skrive jeg elsker deg på veggen til mannen min for at han skal vite det, da kan en eller annen bare skyte meg, for da har det rabla for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...