Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

:sinna: Svigers! :sinna:

Jeg blir så lei meg og skuffet og SINT på dem.....!

At det er mulig å gi så totalt F i sitt eget barnebarn....

De har ikke vært på besøk her siden september (begge var i dåpen, svigerfar

oppførte seg jo som en dass den dagen....) Svigermor var innom her og satt barnevakt

helga etter barnedåpen... Mannen og jeg var ute og spiste, da vi kom hjem satte de to

seg ned i kjelleren sammen og drakk til klokka var 5 på natta! Så dagen etter kunne hun ikke holde H engang før klokka var hvertfall 16 på dagen... Blir så utrolig frustrert over dem!

De reiser to uker til syden imorgen, så de har kjørt i over 3,5t hjem til svigerinna mi med hunden sin... de kjørte bare rett forbi her i formiddag....!

skulle ønske moren min bodde nærmere! Når de er sånn som dette så savner jeg henne ENDA mer....

Moren min sier at hun savner H hver gang vi prates, hun elsker å få bilder av henne og høre henne i tlf :rodmer:

Synes også synd på Mannen fordi jeg ser så godt hvor skuffet han er over foreldrene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt utrolig at de bryr seg så lite om sitt eget barnebarn ja! Skjønner ikke helt hvordan de er skrudd sammen jeg, for jeg trodde ikke man kunne være i nærheten av H uten å bli helt tussete! :rodmer: Merkelig... Men hvis de bare skal drikke når de er i nærheten uansett, så er det kanskje like greit at de holder seg unna? :vetikke: Skjønner godt at du savner å ha din mor nærmere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig.... Men når det gjelder søsteren hans sine unger,da kan de (hun...) kjøre i timesvis for å hjelpe til...men 45min hit går tydeligvis ikke....

For min del så er det toppers å slippe dem... Men for H sin del så er det jo synd... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med dritt med svigerfamilien :daane:

Gir meg over...

Mannen er så lei av dramaet der nå at han ikke engang føler noe lengre når

den er jævlige mot han... trist... føler så med han! Det må være grusomt

når ens egne foreldre er så ute etter å gjøre livet ditt verre...

Svigermor sa faktisk til Mannen i tlf i dag at han har forandret seg så (han har sluttet

å være hobbypsykologen deres og telefonene fra dem har blitt redusert fra mange ganger om dagen til annenhver og han tar ikke telefonen når de har drukket,som er ca hver kveld..)

Svigermor mener at det er MIN feil... Mannen ble sinna da og fikk sagt klart fra om at

han har blitt en voksen mann,at han ikke er 18 år lengre... :)

De har visst lagt eksene hans litt for hat også ettersom han har forandret seg med årene, at det er deres feil...

Rare rare rare folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt at det er sånn! :sukk: Godt du og mannen er "på samme lag" ihvertfall.. Både at han tok deg i forsvar, og at han kan støtte seg til deg, selv om det tilsynelatende ikke går inn på han. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stakkars lille H... Hun har hatt feber i noen dager nå... på mandagskvelden målte jeg 39. igår morges var hun helt fin,igår kveld 38,5 og det samme imorges...

har ullsettet på henne og prøver å amme så mye som mulig. Hun vil ikke ha vann eller grøt... prøvde å mose litt banan, men det ville hun heller ikke ha.

Da Mannen kom ned i morges så begynte hun å gråte da han pratet til henne, smilte ikke engang til hunden og det er første gang! :(

Hun vil bare være hos meg, ligge helt rolig på fanget mitt. Har prøvd å legge henne i vogna nå, høres ut som hun muligens sovner... vil ikke sette vogna ut så hun ligger i gangen.

Pleier egentlig å være å babysang på onsdager, men har ikke fått vært der på ukesvis.. ene gangen ble det avlyst,forrige uke var jeg hos fysioterapeuten på det tidspunktet og idag er H syk. De to andre babyene i barselgruppa er også syke stakkars :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden vi har sett dere nå! Kanskje vi kan treffes en dag til uka? :) Dere reiser jo snart, heldiggrisene!

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Vært litt dårlig til å skrive her :)

H hadde feber i tre dager, men ble plutselig helt frisk :)

Ferien nærmer seg med stormskritt og vi gleder oss skikkelig!!!

Bare ei helg til før vi reiser :hoppe:

Vi hadde besøk av fetteren min med familien i helga, kjempekoselig! Vi var

i byen på bondens marked (hvor vi tilfeldigvis møtte Mazilla,S og Han godeste)

så ut som de koste seg stort med gløgg :)

Vi fant en kar som solge DEN nydelige gode sursilda :) var også innom den lokale sjokoladebutikke NAM!

Hjemme igjen så lagde Mannne wok :) Brodern og datteren var også på besøk :)

Nå til helga skal vi på middag til et vennepar på lørdag og jeg skal på pinnekjøtt til brodern på søndag. søsteren min kommer også :) tror jeg tar med H, hvis søsteren min ikke skal ha med baby så er det mulig jeg heller ikke gjør det :)

vi var hos brodern i fjor også på pinnekjøtt :)

bare 2 uker igjen til vi reiser! glede gledesen!!!

Mazilla: det hadde vært kjempekoselig å møtes! vi må finne en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her...!

Igår kjente jeg meg så rar i halsen, og utpå kveldingen ble det verre...

Nå er jeg skikkelig urven... :( knitrer i ørene,vondt å svelge og tett i nesa..

vi skal på middag til et vennepar som har to barn, så håper jeg blir frisk til da!

Tenker jeg sender en sms om at jeg ikke er i form idag. Ikke sikkert de vil ha besøk dersom jeg ikke er frisk til imorgen :)

søndag skal H og jeg til broren min og spise pinnekjøtt :)

Ellers så er det full baluba med svigermor igjen... Jeg kjenner at jeg begynner å miste all tålmodighet for det kvinnemennesket...! :sinna:

De var innom her og hentet noen ting vi har lånt fra Mannen si søster... De kjører i nesten 4t for å sitte barnevakt hos dem... Det er ikke frivillig, men heller svigerinna mi som truer med ting som gjør at de stiller opp... Mannen og svigerinna mi er forresten ikke på talefot mer... :daane: og siste nytt i dramahelvetet er det som skjedde igår..

Vi hadde en koselig lunsj med nybakte rundstykker og jeg pustet lettet ut da de gjorde seg klar for å dra. En koselig avskjed og ingen er sure, eller at en av oss har sagt et skjevt ord...

Dåpskjolen vi lånte av svigerinna mi lå klar sammen med andre ting og svigermor ville se hvordan broderiene ble. Hun ble helt rar og sa noe om at "herregud,broderiet skal jo være bak! og dette skal man betale for??!" skikkelig frekk dritt...

Mannen ble dritirritert på henne, hun kom med en masse negative uttalelser om dette da...

Jeg sa at nå er det brodert der det er! Og at hun som har sydd det faktisk jobber på husfliden og er proff syerske. Det ble kjempefint og hun som sydde var også veldig fornøyd.

Har på følelsen av at svigermor var ute etter å lage drama... :vetikke:

Var iallefall drittstemning da hun dro... og kjenner jeg henne rett så kommer hun til å fremstille dette som en skandale for svigerinna mi og så er det enda mer drama der...

Jeg sa til Mannen at fra nå av tar jeg ikke kontakt med noen av dem, at han får holde kontakten med dem ved like... har pleid å stoppe der hvis jeg kjører forbi byen de bor i,fordi de aldri kommer hit... men orker ikke mer av dem lengre...

Og toppen av kransekaka er at de leter etter sydentur til samme sted som vi skal til!!!! samtidig! Jeg håper for Gud skyld de ikke reiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooi.... Krysser fingrene for at de ikke finner ferietur dit dere skal!! :hakeslepp::sukk:

Håper formen din blir bedre, så dere får gjennomført helgas program! Synes du blir syk hver gang du skal noe koselig, stakkar.. :(

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg krysser fingre og tær...

har ikke hørt noe mer... så forhåpentligvis så bare fryser de meg ut fra det "gode" selskap :wink:

Føler meg heldigvis MYE bedre i formen :) Er litt øm i halsen enda, men ikke aå vondt å svelge som det var! bedre at jeg er urven nå enn når vi er på ferie :)

Jeg gleder meg faktisk litt mindre nå som jeg vet at det er en sjanse for at svigers kanskje også skal dit :sjenert:

Mannen fortalte at svigerfar visstnok var full før flyet landet da de reise sammen med svigerinna mi og hennes mann og små barn... jeg syns det er helt kvalmt!

Noe som er så rart er at H er livredd svigermor... Hun blir redd når hun ser henne... Hylgriner! og det er ikke tilfeldig har jeg nå funnet ut... Alle gangene hun har møtt henne har hun vært sånn... Hun selv mener det er skepsis til fremmede (noe som kanskje burde åpnet øynene hennes... :sjenert: )

Men vi var i barnehagen som vi skal søke på og kikket igår, og de skrøt av hvor tillitsfull hun er. Hun var blid mot alle sammen, søkte seg etter hvor vi var og da var det greit :rodmer:

Barnehagen var forresten helt super! Jeg ser litt lysere på det å begynne å jobb! Men hvordan vi skal løse tida frem til august er uvisst... Jeg skal egentlig begynne å jobbe i mai, og vi har ikke plass før august.. Er jo ikke garantert barnehageplass heller... men de forsikret seg om navnet hennes før vi gikk så jeg tror vi har en god sjanse :wink:

Det var få barn og mange ansatte, rent,barnevennlig,de har kanin og høner,nye vogner til alle slik at en slipper ha med egen vogn, mulighet for å sove inne hvis hun trenger det og de ansatte var skikkelig flinke. De var veldig oppmerksom på ungene, kjente dem tydelig godt og var flinke til å aktivisere ungene. Huset er et ombygd privathus og var nytt og veldig barnevennlig :) flott uteområde også! Fikk lyst til å begynne der selv jeg! :fnise:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja! håper virkelig vi får plass der! er ved godt mot! :hoppe:

Skal søke med en gang vi kommer hjem fra syden :)

Idag har H og jeg møtt broren og søsteren min m/barn :) Først var vi i kirka,datteren til broren min sang med koret :) Hun er 4 år :)

Etterpå spiste vi pinnekjøtt hos broren min, deilig!!! fantastisk godt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var atter ei helg over! Ikke lenge til vi reiser nå! :hoppe:

Eneste skåret i gleden er at det virker som om svigers har tenkt seg til samme øya...

krysser fingrene for kjempedyre billetter eller at de havner et annet sted og reiser en annen dag.... Orker ikke å måtte reise sammen med dem.... Syns jeg hører røykelatteren til svigermor der de skåler og drikker seg fulle noen rader bak oss :daane:

Idag var jeg og H å møtte hun som jeg delte rom med på barsel! H og L ble født på samme dag :rodmer: Syns tida har gått utrolig fort! Moro å se hvor mye de har forandret seg! Har vært og besøkt henne en gang tidligere også.

Vi var på kjøpesenter og hun anbefalte meg ei bukse fra VeroModa. Var så fornøyd at jeg kjøpte to! :fnise: Er en sånn med høyt liv og glidelås bak. stram i leggen og anklene. Likte ikke sånne bukser før, nå elsker jeg dem! Kjøpte ei i mørk blå og ei sort med skimmer i :) Oppdaget på søndag at INGEN av dongeribuksene passer lengre... Jeg tror det må være hormonspiralen som har gitt meg vektøkning... Har kanskje gått litt mindre tur, men har jo ikke spist så mye søtt og fett heller... :vetikke: Vurderer seriøst å få meg treningskort på spenst! Har flere venninner som trener der, 500kr i mnd er ganske så mye penger.. men det er jo ei investering i helsa... og jeg trenger treningstimer med feks step slik at jeg blir pisket litt... jeg er altfor "snill" mot meg selv...

Mannen har blitt litt dårlig i formen, vondt i halsen slik som jeg var... Håper det går like fort over! jeg er bare litt sår i halsen nå,tørraktig følelse..

Snakker om å bli sur og i dårlig humør...! han sitter nede i kjelleren for det meste, oppe avogtil og uffer og oier seg... :fnise:

Har herved byttet over til sportsdelen på vogna! H har begynt å snu seg når hun ikke sover.. feks når jeg er på senter... og det er skummelt! Så nå vasker jeg trekket og skal pakke den vekk :) neste gang den kommer i bruk (hvis jeg ikke tar den ned igjen.. :fnise: ) så er det til ei lita søster eller bror :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GLADNYHET!!! :hoppe:

Svigers har bestilt seg sydentur til et heeeelt annet sted enn oss :fnise:

Jeg ble faktisk utrolig lettet og gleder meg nå stort igjen til å dra på tur :)

Har prøvepakket vogna i prampacken! Skal få låne en sommerpose av ei venninne som jeg skal hente imorgen, vi må kjøpe bleier også :) og idoform!

både Mannen og jeg er urven i formen... Jeg fikk skikkelig voooondt i magen isted... som om jeg hadde rier omtrent.. :daane: Fikk virkelig tømt meg da jeg gikk på do... som om jeg hadde spist masse gluten, noe som jeg ikke har... :flau:

Skal ha med en stor pk (med to i...) av NAN, 4 pk med risgrøt (tenker vi finner en eller annen grøt-type der som hun liker hvis vi går tom)

Har funnet et middagsglass som hun faktisk liker! praktisk!! mormors kjøttkaker med søtpotet eller noe i den duren... Når jeg kommer hjem skal jeg sette meg mer inn i middagslaging til H :) kanskje snappe opp noen flere tips fra Mazilla :lur: Kyllinggryta ble ikke så vellykket her, men tror jeg skal prøve igjen. hadde aaaalt for mye ris i så den ble helt rar.... :flau:

som en sprettball da jeg tinte den igjen :fnise:

Ellers så fikk jeg tatt bikinilinja på tirsdag og øyebrynene idag! Er herved klar for feeerie! :hoppe:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de skal et annet sted!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Håper det bare er reisefeber som setter dere litt ut, at ikke dere brygger på noe verre! :(

Så bra at dere har funnet middag hun liker! Jeg har sett det glasset selv, men ikke kommet så langt som til å prøve det ennå. Jeg pleier bare å ha en spiseskje eller to med ris i hver gang jeg lager kyllinggryte, og da lager jeg gjerne 5-6 porsjoner à ca 200 gram, så med andre ord ikke så mye ris ;) Tror jeg skal begynne å ha i risen etter at maten ellers er ferdigmost nå. Kjøpte et middagsglass (noe kalkungreier) for noen dager siden, og der var det hele riskorn. Gikk ned på høykant hos det lille matvraket mitt... :ler:

Nei nå prater jeg meg helt bort her! :skravle: Skulle jo egentlig bare ønske dere god tur!! :jepp::hoppe: Glemte forresten helt å ta med julekortet til dere her om dagen, så det står pent på kjøkkenbenken.. Du får få det i januar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at svigersene skal et annet sted enn dere!

Det kunne jo mildt sagt blitt en interessant ferie...

Kos dere masse, håper dere kommer tilbake med ny piff og energi.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...