Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

forresten... den er ikke mye til å se på den eksperimentkaken... skal egentlig være et lag med gelè på toppen.. :sjenert:

prøvde meg frem med oreo-kjeks som bunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt dere fikk en mykere overgang til hjemreisen... håper dere er på bedringens vei nå som dere får slappet av i roligere omgivelser :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun blir bedre og bedre for hver dag som går, heldigvis!

Hun er forresten sinnsykt våken om kveldene for tida. Nå trodde jeg hun sovna ved puppen, for hun var skikkelig rolig og slapp puppen selv, men så lå hun istedet der med vidåpne øyne og et stort glis.. Lille luringen! :rodmer: Hadde vært greit om hun sovna snart da! Trenger litt voksentid også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekle detaljer følger:

Antibiotikaen har plutselig begynt å påvirke magen til S. Nå kom nettopp den femte bæsjebleia på ett døgn... Og det er så rennende at både hun og jeg plutselig var fulle av det da vi var på middagsbesøk igår.. :spy: Heldigvis at vi var hos en småbarnsfamilie som er vant til sånt rundt middagsbordet! ;) Uansett er det ikke bare-bare når nattmåltidet i tillegg til mat inneholder både medisinering og bleieskift! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsfolka utenfor her må være fullstendig uten hjerneceller. Idag begynte de å skjære skifer klokka sju.. :rasende: Hvis de hadde planlagt litt bedre kunne de vel gjort bråkejobben igår ettermiddag, og heller gjort noe litt mindre bråkete så tidlig! :sukk: Håper bare jeg klarer å lure S tilbake til drømmeland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg tror ikke håndverkere noensinne tenker over hva som bråker og når det eventuelt gjør det... Det blir jo ekstra slitsomt når S våkner av det tenker jeg! :kose:

God bedring til henne, og magen hennes! Kanskje det slo ut nå fordi kroppen har fått antibiotika over noen dager? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika har gjerne sånn effekt på voksne mager også... (snakker av erfaring - ikke at det renner over ved middagsbordet, men rennende mage pga medisiner)

Arbeidere starter gjerne jobben kl 7 og de har jo da vært oppe en stund allerede. Tviler på de tenker på hva som bråker og ikke. Men er helt enig med deg... de kunne godt begynt med noe som ikke bråket så mye som skiferkutting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke håndverkere noensinne tenker over hva som bråker og når det eventuelt gjør det... Det blir jo ekstra slitsomt når S våkner av det tenker jeg! :kose:

God bedring til henne, og magen hennes! Kanskje det slo ut nå fordi kroppen har fått antibiotika over noen dager? :klo:

Ja nettopp, når hun "aldri" sovner vil jeg jo helst at hun skal få sove til hun våkner av seg selv... Ikke vet jeg hvordan antibiotikaen funker, men det kan jo gi mening det du sier. Hun har jo gått på den i over en uke nå, så det er heldigvis ikke så mange dagene igjen.

:klem:

Antibiotika har gjerne sånn effekt på voksne mager også... (snakker av erfaring - ikke at det renner over ved middagsbordet, men rennende mage pga medisiner)

Arbeidere starter gjerne jobben kl 7 og de har jo da vært oppe en stund allerede. Tviler på de tenker på hva som bråker og ikke. Men er helt enig med deg... de kunne godt begynt med noe som ikke bråket så mye som skiferkutting.

Bra du spesifiserte at det ikke rant over ved middagsbordet, altså! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk med de håndverkerne :riste: Får håpe du fikk lurt S til litt mer søvn :jepp:

Håper lille S kommer seg snart og at magen stabiliserer seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er håndverkerne ferdige nå. Deilig! Og det ble i det minste fint utenfor.. ;)

Diaréen er dessverre ikke ferdig. I stad ble jeg full av bæsj for andre gang på to dager.. :ler: I morgen skal vi i familieselskap. Tror vi skal ta med fullt skift til alle tre - og gi de andre beskjed om at det å holde S kan være en smule risikabelt! :fnise:

Begynner forresten å bli litt bekymra for om hun får i seg nok næring når alt bare renner rett gjennom.. :( Hun har vært sutrete i hele dag, men det er jo ikke så rart når magen er skikkelig i ulage! Stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små kan lettere bli påvirket av diaré enn oss voksne stakkars. Følg med om hun fortsatt har våte bleier, at hun gråter med tårer og ikke blir helt slapp. Da får hun hvertfall i seg nok væske til at kroppen fortsatt lager de "unødvendige" tingene.

Kanskje du kan tilpasse måltidene litt så de blir mindre, men oftere? Det tåler ofte irriterte mager bedre...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd! :klem:

Små, men hyppige måltider blir det uansett for tida, for hun sovner nesten hver gang hun spiser, så hun får nesten alltid bare én pupp av gangen. Tror hun også er litt trøttere enn hun pleier nå som hun går på medisiner. Det er ihvertfall jeg og han godeste, og hun får jo samme medisinen som oss, bare som mikstur.. :Gjesp: I kveld sovna hun heldigvis veldig greit igjen, men våkna nettopp av hoste. Håper det bare er litt mat som skal til for at hun skal sovne greit igjen! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt masete netter er det greit å kunne sove litt utover formiddagen. Tok S over i vår seng da han godeste stod opp, og så sov vi til klokka var nesten 11. Mokkon83 ringte før vi hadde rukket å surre oss ut av senga. Tror hun ble rimelig overraska da hun hørte at vi ikke hadde stått opp enda.. :ler: Nå sover S i vogna. Hun blir helt slått ut av medisinene, stakkar. Sutrer hele tida når hun er våken, men sover heldigvis mye. Tenkte jeg skulle ordne noen ting i byen. Fikk masse barnebestikk til dåpen og tenkte jeg skulle bytte det ene settet. Er det "lov" å bytte S sin gave i kaffekanne til oss voksne? :sjenert: Det er jo ikke akkurat drøssevis av ting S trenger fra Tilbords.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...