Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Nå skal vi på badet.

-Nei, jeg skal øve på dansen min nå.

-Når skal du legge deg da?

-Klokka tolv.

:hoho: åååå, de er herlige altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er virkelig en fin en med mange gullkorn på lur for tida! :fnise: Har ei bok hvor jeg skriver opp ting hun sier og gjør, som forhåpentligvis kan utgjøre en koselig gave en vakker dag.. :) I dag skal vi på foreldresamtale i barnehagen. Håper de også har gode ting å si om henne, og at vi forhåpentligvis kan få snakket litt om utfordringene vi har, både med S som plutselig kan finne på å slå osv, og med levering hos enkelte (*kremt*) i barnehagen... :sjenert:

Fra lørdag til søndag var vi på julebord med jobben til han godeste på et spahotell halvannen times kjøring unna. S var hos svigers imens. Da vi kom for å hente henne hadde de bakt kakemenn. S pleier ikke å like kaker, men disse var "nyyydelige". :hoho:

Julebordet var koselig. Maten var god og folka som vanlig hyggelige :) Vi er en passelig gjeng på 10 stk, verken for mange eller for få.. Jeg kjente jeg gjerne skulle tatt meg et glass vin eller to, men det var ingen som ble overstadig beruset, så jeg følte meg ikke utenfor selv om jeg satt der med farris. Vi var ikke i seng før over midnatt ( :daane::ler: ), og sengene var så myke at det var en ren katastrofe for min allerede vonde rygg, men ellers var det en fin tur. Vi fikk aldri benyttet oss av hotellets spa-fasiliteter. Jeg så ikke noe poeng i å duppe rundt som en hval i bassenget og ikke engang kunne ta boblebad, så vi benyttet oss heller av hverandre da vi hadde litt fritid før vorspielet startet.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var du der jeg skal neste helg?

Det begynner med L, og kan stemme med reisetiden...

Bare litt nysgjerrig på hvordan det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, dagen er over.... :veslejenta: Og hvilken dag! :daane: S hadde omtrent slitt ut både meg og han godeste før vi hadde rukket ut av porten i barnehagen... Hun har forsåvidt vært på godt humør, men vært fryktelig krevende og masete.. Jeg så på klokka kl fem, da var han godeste overbevist om at det måtte nærme seg leggetid. Blikket hans da jeg sa den var fem var helt ubetalelig! :ler:

Vi har kost oss også da, midt i alt kaoset. Hele familien har vært med i rolleleken hennes. Jeg var baby, hun var mamma og han godeste var lege, av alle ting. Vi var både på biltur, kafé, hjemme og i byen. Jeg fikk ikke kaffe på kafeen, bare melk. Jeg var tross alt babyen.. :fnise:

Plan for resten av kvelden: Biff med deconstructed bakt potet, rødvinssaus, søtpotet&pastinakkpuré og smørdampet rosenkål, i kombinasjon med Masterchef Australia og en god armkrok. Tror neppe vi blir sene i kveld! :daane:

I morgen er S sikkert superklar for å stå opp idet hun våkner. Da er det nemlig lørdag, og det betyr brødskive med verdens tynneste lag nugatti, aka "sånn brunt", til frokost. Det ble brått en lørdagstradisjon for et par uker siden, da hun tok sin far på fersken med en brødskive med noe helt annet enn leverpostei på.. :plystre:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: For noen herlige beskrivelser av fredagen! Maten hørtes utrolig digg ut :sikle: og Masterchef Australia er jo alltid sukkertøy for øyet :jepp:

Håper det har vært en fin lørdag hittil :klem: lov med litt nugatti da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var i grunnen et egenkomponert navn i farta.. :fnise: Det kom fra en gang vi prøvde å lage fylte bakte poteter, med "innmaten" fra potetene blandet med ost og sånt som fyll, og alt falt fra hverandre. Fant ut at det var enklere å bake potetene først, og så grovkutte dem og blande med det vi måtte ha av ost/fløte/rømme, og så fordele alt i en ildfast form og gratinere dem. I går ble det en blanding av philadelphia med urter og hvitløk, rømme, fløte, cheddar og jarlsberg, toppet med parmesan. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner henne godt jeg! Hun er kjempeopptatt av løver, men har nok ikke noe særlig forhold til låver, så da var det vel naturlig at det ble sånn! :fnise:

I dag reiste den store lille jenta mi til barnehagen uten bleie! :overrasket: Jeg tror egentlig ikke hun er helt klar for det, men hun har skift der, så det går jo på et vis uansett.. ;) Hun går mye uten bleie hjemme, og har færre og færre uhell, så da var det på tide å ta det et skritt videre. Tipper det er en viss sjanse for at hun glemmer seg når hun er godt i gang med leken, med mindre de voksne husker å spørre henne om hun må tisse. Men men, på et eller annet tidspunkt må hun jo få prøve seg! :) Hun vil så veldig gjerne, for "bestevenninna" har slutta, så det blir spennende å se... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å krysse fingrene for at blir en suksess da!

Nå spiser jeg lunch; Semper polarbrød.

De er utrolig gode, har du prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...