Mazilla Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #3081 Del Skrevet 29. mai 2013 Sommerfesten ble bedre enn forventet. Det var opphold hele tida, og riktig så koselig. Det var tydelig at de små trivdes best i sandkassa, ikke på den store plassen som plutselig var invadert av et hundretalls foreldre, så plutselig var nesten hele gruppa til S samla der. Like greit, for "underholdningen" av førskolebarna var nok best for dem som kjente noen der.... Vi ble bedre kjent med noen av de andre, og avtalte å holde kontakten i sommer for at ikke innkjøringen på ny gruppe til høsten skal bli altfor tøff Dagen i dag startet riktig bra. Leverte S i barnehagen som vanlig, reiste hjem og fikk gjort unna endel husarbeid jeg ikke rakk i går, og så var jeg på kafé med han godeste mens han hadde pause. Da vi var på vei tilbake til bilen ringte de fra barnehagen. Da hadde lille frøken 40 i feber, så jeg måtte hente henne. Etterpå blir det ny tur til legen, i og med at hun går på antibiotika... Det er vel gjerne noe virus da, men de synes det var greit å ta en titt på henne likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. mai 2013 #3082 Del Skrevet 29. mai 2013 Huff, det vil virkelig ingen ende ta for dere... Håper S kommer seg raskt ovenpå igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #3083 Del Skrevet 29. mai 2013 Synes det holder nå ja... Som ventet - virus, med paracet, et godt fang og mye omsorg som medisin Ikke sånn aller verst det da, egentlig. Det er jo alltid godt med litt kos.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 29. mai 2013 #3084 Del Skrevet 29. mai 2013 oooh,så deilig! Vi sitter å kikker på reise i September, en trenger å komme seg vekk litt i ny og ne Kypros er jo bare helt fantasisk! Nydelige strender og klart vann *sukk* Håper de er friske og raske snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. mai 2013 #3085 Del Skrevet 29. mai 2013 Ser du averterer både mann og barn bort på FB...noe sier meg det er på tide å få en sykdomsfri periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. mai 2013 #3086 Del Skrevet 29. mai 2013 Siden du må gi bort så mye kos om dagen, så kommer jeg med en kos til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 31. mai 2013 #3087 Del Skrevet 31. mai 2013 Så genialt badebasseng med skygge! Hvor har dere kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #3088 Del Skrevet 31. mai 2013 Kjøpte det på BR leker Skyggen er genial, og det er i tillegg sånn pop-up-greie, så vi trenger ikke blåse oss halvt ihjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #3089 Del Skrevet 31. mai 2013 For en fantastisk deilig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. mai 2013 #3090 Del Skrevet 31. mai 2013 *liker* det er velfortjent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. juni 2013 Forfatter #3091 Del Skrevet 1. juni 2013 Håper denne dagen blir minst like bra som gårsdagen. Det er utrolig hvor mye været har å si for meg! Nesten så mye at det er flaut... Været i går var helt fantastisk. Litt overskya mens jeg var på jobb, men det var jo bare en fordel. Jeg jobbet bare mellom 8 og 10, og så var det helg. Da var det utendørsaktiviteter som stod på programmet resten av dagen. Jeg fikk endelig brukt noen av pengene S fikk til bursdagen, så nå har hun et lite plaskebasseng (som dere vet dere som har sett det på fb..). Hun elsket det, og var mer eller mindre fisk fra ettermiddagen til leggetid. Deilig når det er så varmt at det ikke gjør noe at hun tusler rundt i badedrakt! Badedrakten ble forøvrig kjøpt på Kapp Ahl for 25 kroner. Kjøpte to jeg Tenkte det kunne være greit i og med at badesesongen også markerer starten på Prosjekt Bleieslutt. Håper hun snart blir litt motivert for det selv, og da er det å gå uten bleie litt et godt utgangspunkt. Forhåpentligvis blir hun litt mer bevisst på hva som skjer med kroppen... Hun har sagt ifra lenge, men gjerne akkurat idet det skjer, og da rekker vi ikke å få av bleia (eller i går: badedrakten...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. juni 2013 #3092 Del Skrevet 1. juni 2013 Så utrolig deilig med sånne dager! Og det fortjente dere altså. Føler meg så vanvittig treig på bleiefronten jeg altså...eller at vi er treige da. A er ikke i nærheten av å være klar for å slutte med bleie. Hun ser ikke ut til å plages med å gå med bæsj i bleia engang. Og om vi skulle være så uheldige å prøve å plassere henne på do eller potta hyler hun som en stukken gris. Men det er vel 3 år som er vanlig mtp bleieslutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. juni 2013 Forfatter #3093 Del Skrevet 1. juni 2013 S er ikke supermotivert hun heller, men jeg prøver å påvirke så godt jeg kan... Hun sier ifra med en gang hun har bæsja, og har tissa på potta noen få ganger (fire ganger nå i stad faktisk! ), men spør ikke etter det selv. Vi har lenge tenkt på å tilby do/potte en liten stund etter middag, for da er det gjerne full pakke på gang, men som regel glemmer vi det. Det er vel mellom 2 og 3 år som er vanlig, og gutter pleier vanligvis å være litt tregere enn jenter. Jeg tenker bare som så at vi kan prøve å legge til rette for det i sommer, for det er jo den enkleste årstida for den slags, og så blir hun forhåpentligvis motivert for det selv også. I går kjøpte jeg stor-jente-truser til henne. Noen lokkemidler må en da ha... Har full forståelse for at ikke dere kjører på med avvenning med en liten en til i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. juni 2013 #3094 Del Skrevet 1. juni 2013 Må se om ikke vi kan få kjøpt noe liknende... basseng må vi ha! Krysser fingrene for vellykket pottetrening i sommer. Skjønner godt dere prøver å motivere henne for å bli kvitt dritten, bokstavelig talt Er lei bleier allerede og frøkna vår er jo nesten året yngre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. juni 2013 #3095 Del Skrevet 3. juni 2013 Hurra for deilige sommerdager! Håper gårsdagen også ble stas for dere, du fortjener litt etterlengtet påfyll nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. juni 2013 #3096 Del Skrevet 3. juni 2013 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #3097 Del Skrevet 3. juni 2013 Takk. Den trengte jeg. Har nettopp brukt 55 minutter på å få S inn i bilen utenfor barnehagen, med en stadig voksende gjeng førskolebarn som publikum på den andre siden av gjerdet... Puh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #3098 Del Skrevet 3. juni 2013 Dagens gode gjerning: Fikk tlf fra min bestemor om vi tilfeldigvis hadde dypvogn til salgs. Vi solgte jo city crossen for over et år siden, så det hadde vi naturlig nok ikke. Det viste seg at de gamle var på besøk hos et annet gammelt ektepar, og de kjente en flyktningefamilie som ikke hadde noen ting, og hvor mora bare satt inne med en 1 mnd gammel baby fordi hun ikke hadde vogn. De gamle hadde derfor bestemt seg for å prøve å få tak i ei grei vogn, men de fant ingenting på finn. Eller - de hadde faktisk nesten kjøpt en 2005 modell med flate hjul og helt håpløst slitt, som så ut som den hadde vært barnehagevogn i en halv evighet, men heldigvis tok ikke selgeren telefonen. Jeg la ut en melding på et par facebookgrupper, og en time senere hadde jeg vogna i bagasjerommet. Det ble en mørkeblå quinny, til den nette sum av 500. Like etterpå kom fire strålende fornøyde og ikke minst imponerte pensjonister kjørende for å hente den. Maken til takknemlighet har jeg knapt sett! "Jeg skal forgylle deg", sa hun ene... Håper familien blir fornøyde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 3. juni 2013 #3099 Del Skrevet 3. juni 2013 Wow Selvfølgelig blir familien fornøyd! God gjerning for flyktningmamma, god gjerning for besteforeldre og god gjerning for egen samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. juni 2013 #3100 Del Skrevet 4. juni 2013 Godt jobba!! Og jeg må si jeg fikk noen bilder i hodet av seansen med å få S inn i bilen og det stadige voksende publikummet... Hadde hun slått seg helt vrang..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå