Neala Skrevet 13. august 2011 #721 Del Skrevet 13. august 2011 Nei, den har jeg ikke prøvd. Hun har tatt flaske så greit hele tida, først Avent med kolikkventil og så Mam i en måneds tid nå, men etter sykehuset var det plutselig stopp.. Får se om vi kanskje prøver Tommee Tippee hvis ikke det går med den vi kjøpte i dag. Hvor får man kjøpt den? Jeg er veldig glad for at vi ble tatt på alvor av legen på legekontoret og så barnelegen på sykehuset! Hvis hun hadde ventet særlig lenger hadde det ikke hatt noen hensikt å starte med antibiotika annet enn for å hindre videre smitte, men det ser heldigvis ut til at vi rakk å begynne i tide siden hun allerede er mye bedre! Hosten begynte som "vanlig" hoste som var verst om natta. Etterhvert begynte hun å kike i tillegg, sånn som på denne filmen. Kjempeekkelt! Du får kjøpe den på Apotek1 iallefall. Men jeg har hørt at de skal gå ut av produksjon, så vær rask! Jeg har to flasker stående som du kan få (ja, få, jeg bruker de ikke) om du ikke får tak i de Huff, her er det hoste som er verst på natten nå. Jeg får vel bare ta meg en tur til legen i morgen, om så bare for å berolige meg selv. Tror ikke det er noe alvorlig, men i og med at vi også antakelig har ligget på soverom med mugg oppover sengebeina i flere dager (), så er det vel greit å sjekke. Var det mest tørr hoste hun hadde på nettene i begynnelsen? Eller var den mer løs? Huff, som jeg graver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. august 2011 Forfatter #722 Del Skrevet 13. august 2011 Du får kjøpe den på Apotek1 iallefall. Men jeg har hørt at de skal gå ut av produksjon, så vær rask! Jeg har to flasker stående som du kan få (ja, få, jeg bruker de ikke) om du ikke får tak i de Huff, her er det hoste som er verst på natten nå. Jeg får vel bare ta meg en tur til legen i morgen, om så bare for å berolige meg selv. Tror ikke det er noe alvorlig, men i og med at vi også antakelig har ligget på soverom med mugg oppover sengebeina i flere dager (), så er det vel greit å sjekke. Var det mest tørr hoste hun hadde på nettene i begynnelsen? Eller var den mer løs? Huff, som jeg graver... Oi, da skal jeg skynde meg på Apotek1 til uka! Mener du virkelig at jeg kan få av deg hvis jeg ikke får tak i? Det er isåfall kjempesnilt!! Skjønner godt at du graver litt jeg, du er jo bekymra for din egen lille skjønne! Det var vel tørrhoste S hadde, om jeg husker rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 13. august 2011 #723 Del Skrevet 13. august 2011 Oi, da skal jeg skynde meg på Apotek1 til uka! Mener du virkelig at jeg kan få av deg hvis jeg ikke får tak i? Det er isåfall kjempesnilt!! Skjønner godt at du graver litt jeg, du er jo bekymra for din egen lille skjønne! Det var vel tørrhoste S hadde, om jeg husker rett. Ja, de skal du få! Jeg skal til og med betale porto, for jeg vil egentlig bare bli kvitt de - er ikke nødvendig at de støver ned Bare si fra! Ok, da så. Jeg får bare se hva som blir sagt i morgen hvis natten er like ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. august 2011 Forfatter #724 Del Skrevet 14. august 2011 Skal si ifra! Men porto skal du slippe å betale, altså! Et sted går grensa! Nå sitter han godeste med S i min seng og prøver å få henne til å ta flaska. Han har til og med kledd på seg en av amme-bhene mine for å få den "rette" lukta, så han er riktig så fjong! Jeg holder meg unna, men hører på babycallen at det ikke er bare fryd og gammen der inne... Ja ja, vi får bare stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. august 2011 Forfatter #725 Del Skrevet 14. august 2011 Han endte med å gi med 5-ml sprøyte. Det tok sin tid, men det gikk på et vis, og kan jo funke som en nødløsning i verste fall. Nå er visst planen hans at jeg ikke skal amme i det hele tatt i dag, bare pumpe meg og så prøver han med flaske eller sprøyte. Håpet er at hun skal ta flaska til slutt hvis hun bare blir vant til sprøyta, fordi hun forstår at det ikke bare er puppen det kommer mat ut av. Vi får se... Føler vi er litt slemme med henne, men samtidig er jeg helt på smertegrensa når det kommer til hvor mye lenger jeg orker å ha en sutrete mammadalt som bare vil være hos meg, så jeg er villig til å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. august 2011 #726 Del Skrevet 14. august 2011 Prøv de minste NUK-smokkene med ventil de er lette å suge av. Det var redningen for oss da lillemor med dårlig sugerefleks hadde problemer med flaska. Huff, den kikingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 14. august 2011 #727 Del Skrevet 14. august 2011 ser for meg han godeste der han sitter... men utrolig sporty av han å virkelig gi ALT da det er pappaen sin det! (har en mann selv her som er litt tussete etter babyen han sa til H at han kommer til å savne henne SÅ, og at den sweete dealen vår ikke er så sweet allikevel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. august 2011 Forfatter #728 Del Skrevet 14. august 2011 Prøv de minste NUK-smokkene med ventil de er lette å suge av. Det var redningen for oss da lillemor med dårlig sugerefleks hadde problemer med flaska. Huff, den kikingen Problemet er egentlig ikke at hun ikke kan suge, men at hun nekter å suge på noe annet enn puppen... Men vi får se, jeg er villig til å prøve hver eneste flaskesmokk på markedet! ser for meg han godeste der han sitter... men utrolig sporty av han å virkelig gi ALT da det er pappaen sin det! (har en mann selv her som er litt tussete etter babyen han sa til H at han kommer til å savne henne SÅ, og at den sweete dealen vår ikke er så sweet allikevel ) Ooh, ser man det! Da tenker jeg han skal få kjenne veldig på savnet etter både deg og H mens dere er fra hverandre! Og det er jo på en måte bra, selv om det sikkert blir to lange uker! Han godeste tok med seg S ut i vogna kl 12, og er ute fremdeles. Jeg nyyyyyter freden alene hjemme, det er så deilig! De kommer nok hjem snart. Mamma kommer på middag om et par timer, og så skal vi avsted i bestefars bursdag. Fin dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. august 2011 #729 Del Skrevet 14. august 2011 Nyt freden så lenge det varer og ha en riktig fin ettermiddag og kveld, Mazzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 14. august 2011 #730 Del Skrevet 14. august 2011 Håper du har hatt og har en flott kveld! Høres sånn ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. august 2011 Forfatter #731 Del Skrevet 14. august 2011 Hadde en fin kveld helt til vi kom hjem fra bursdagsfeiring. S er helt håpløs om kveldene for tida. Tips til hvordan vi kan få henne til å sovne uten puppen i munnen mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. august 2011 #732 Del Skrevet 15. august 2011 Håper dere fikk en ok natt etterhvert Mazilla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. august 2011 Forfatter #733 Del Skrevet 15. august 2011 Hun sov fra 2300 til 0915 i ett strekk, så sånn sett skal jeg ikke klage. Det er bare så slitsomt når legginga er en evig kamp hver kveld, sånn at jeg går hele dagen og gruer meg til kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 15. august 2011 #734 Del Skrevet 15. august 2011 Har dessverre ingen gode råd å komme med Men har du tatt en titt på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. august 2011 #735 Del Skrevet 15. august 2011 Mange gode tips på den sida der Tusle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 15. august 2011 #736 Del Skrevet 15. august 2011 Hvordan gikk det med flaskematingen? Tok hun flasken til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. august 2011 Forfatter #737 Del Skrevet 15. august 2011 Har dessverre ingen gode råd å komme med Men har du tatt en titt på denne? Har sett litt på den ja. Problemet er bare at hvis hun blir tatt opp er det ikke alltid hun roer seg likevel, og hvis hun gjør det, begynner hun likevel å hylskrike når hun blir lagt ned igjen.. Men vi får bare stå på! Hvordan gikk det med flaskematingen? Tok hun flasken til slutt? Langt ifra..! Jeg prøvde igjen nå, både da hun var litt sulten og litt mer mett, men hun går helt i vranglås med en gang! Fikk ikke kommet meg på noe apotek i dag, så jeg har ikke fått sett etter de flaskene du snakka om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 15. august 2011 #738 Del Skrevet 15. august 2011 Hvordan er det i senga som hun sover i? Små babyer liker veldig godt å ha det litt trangt, som et lite rede- rett å slett en gjenskapning av livmoren - Hvis du har gaskluter (gulpekluter) ta dem innom singletten din, rett på kroppen en hel dag slik at de absorberer kroppslukten din, deretter legge det i senga hennes, da kan hun lukte deg å får en følelse av at du er der, og mer ro i kroppen. Kan være vært å prøve Prøv også å svøp henne i et helsepledd eller noe slik at hun ikke får kave med hender og føtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. august 2011 #739 Del Skrevet 15. august 2011 Hun har jo nettopp vært syk, og da var det vel helst du som var der med henne?! Det henger nok litt i i forhold til at hun er mammadalt og flaskenekter tenker jeg..skjønner det er slitsomt, har desverre ingen andre råd enn å gi det tid og tålmodighet - det i seg selv kan jo være vanskelig nok Det må jo gå over igjen tenker jeg, hun kan jo være inne i en sånn periode også?! Liten nekter også å ta flaske altså, det er Medela sine flasker vi har brukt hele veien, men nå er det ikke snakk om å ta litt engang, hun brekker seg og illskriker, så jeg har måttet kaste masse MM, fordi den har blitt varmet opp i håp om at hun vil ha det istedet for MME Her funker kun the real thing Jeg tenker jeg må prøve å nyte det, at hun koser seg sånn med puppen og at hun er så glad i meg / avhengig av meg Vips så er hun stor, og har verken tid eller lyst til å være med mammaen sin... Kveldene er mye hyl-skrik-og-vræl her også, jeg gleder meg ikke til legging jeg heller Jeg lurer på om hun kan få et dårlig forhold til soverommet siden hun gråter så mye, at hun rettogslett forbinder det rommet med gråting Sorry, nå overtok jeg boka di litt her.... Håper det ordner seg snart, så dere får kveldene litt tilbake og du får litt pusterom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. august 2011 Forfatter #740 Del Skrevet 15. august 2011 Hvordan er det i senga som hun sover i? Små babyer liker veldig godt å ha det litt trangt, som et lite rede- rett å slett en gjenskapning av livmoren - Hvis du har gaskluter (gulpekluter) ta dem innom singletten din, rett på kroppen en hel dag slik at de absorberer kroppslukten din, deretter legge det i senga hennes, da kan hun lukte deg å får en følelse av at du er der, og mer ro i kroppen. Kan være vært å prøve Prøv også å svøp henne i et helsepledd eller noe slik at hun ikke får kave med hender og føtter. Senga skulle ihvertfall være trang nok, for hun ligger fremdeles i ammemadrassen oppi sprinkelsenga, selv om hun snart er like lang som madrassen.. I tillegg har hun bamse med sutteklut der. Har prøvd å la henne lukte meg, men det virker ikke som det hjelper. Hun har jo nettopp vært syk, og da var det vel helst du som var der med henne?! Det henger nok litt i i forhold til at hun er mammadalt og flaskenekter tenker jeg..skjønner det er slitsomt, har desverre ingen andre råd enn å gi det tid og tålmodighet - det i seg selv kan jo være vanskelig nok Det må jo gå over igjen tenker jeg, hun kan jo være inne i en sånn periode også?! Liten nekter også å ta flaske altså, det er Medela sine flasker vi har brukt hele veien, men nå er det ikke snakk om å ta litt engang, hun brekker seg og illskriker, så jeg har måttet kaste masse MM, fordi den har blitt varmet opp i håp om at hun vil ha det istedet for MME Her funker kun the real thing Jeg tenker jeg må prøve å nyte det, at hun koser seg sånn med puppen og at hun er så glad i meg / avhengig av meg Vips så er hun stor, og har verken tid eller lyst til å være med mammaen sin... Kveldene er mye hyl-skrik-og-vræl her også, jeg gleder meg ikke til legging jeg heller Jeg lurer på om hun kan få et dårlig forhold til soverommet siden hun gråter så mye, at hun rettogslett forbinder det rommet med gråting Sorry, nå overtok jeg boka di litt her.... Håper det ordner seg snart, så dere får kveldene litt tilbake og du får litt pusterom Bare å overta! Jeg synes forresten ikke du gjorde det, du bare delte av dine erfaringer! Joda, det er sikkert fordi hun er/har vært syk at hun har blitt mer klengete og at bare puppen er bra nok. Men nettopp fordi hun har vært syk har jeg også blitt rimelig sliten, derfor må vi prøve å få oss litt fri innimellom. I mellomtida prøver jeg å tenke som deg - vips så er hun stor! I dag begynte vi legginga kl 18. Vi lagde oss en slags skiftordning, 15 minutter hver på soverommet. Ikke overraskende ble det mye skriking da han godeste var inne hos henne, men på den måten fikk jeg i det minste litt pusterom.. Hun sovna for første gang for en time siden, uten å sovne med puppen i munnen! Riktignok var puppen bare en cm unna nesa hennes, men et sted må vi jo starte... Hun har våkna et par ganger etter det, den ene gangen pga hoste. Jeg måtte nettopp inn til henne igjen en tur, men da holdt det å ta henne opp, og så roa hun seg på skuldra mi, og sovna igjen da jeg la henne ned. Det i seg selv er også en liten seier! Etter at hun har sovna mellom 2230 og 23 de siste kveldene, er denne kvelden et stooooort fremskritt. Vi har fortsatt et stykke å gå, særlig i forhold til at hun bare roer seg hos meg, men vi tar stadig museskritt i riktig retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå