Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Nå er vi på vei hjem fra Ikea med stor-jente-seng på tilhengeren :)

Pluss ny madrass og overmadrass til sprinkelsenga. Såpass må vi kunne spandere på minsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh, jeg mener arbeidsgiver har gjort noe feil med den forrige lønninga mi, men de mener feilen ligger hos Nav, selv om de selv sier at de er ansvarlig for utbetaling av de første 16 dagene, og dette helt åpenbart gjelder den perioden.. :bond::sukk:

Blir ikke mindre sliten av å styre med sånt egentlig.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig med sånt surr! Kan du ikke få saksbehandler/noen hos NAV til å bekrefte at feilen ligger hos arbeidsgiver?

Uansett utrolig pes å måtte styre med at andre skal gjøre jobben sin! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troooor og håper de omsider skjønte hva jeg mente. Fikk ihvertfall tilbakemelding om at noe var galt, at jeg manglet en haug med timer på forrige utbetaling. De skulle ta det videre til lønningskontoret og gi meg tilbakemelding når de visste mer om hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mail i går om at de jobbet for harde livet med å få det med på neste lønning, etterfulgt av flere beklagelser :jepp: Heldigvis spiller det ingen rolle for oss rent økonomisk, men det kan jo ikke de vite...

Nå er jeg plutselig i gang med julegavene. Var egentlig på kalendergavejakt, men fant noe som passet bra både til pappa og lillebror på 20. Vips så var to av de vanskeligste nesten i boks! :nigo: Kjekt å bruke tida nå mens jeg er sykemeldt, særlig når jeg ikke vet hvordan formen er om en måned-halvannen :)

I kveld skal jeg og han godeste på et show jeg fikk billetter til i bursdagsgave av han. Før det skal vi ut og spise for øremerkede penger han fikk til sin bursdag. Det blir godt, for vi har nesten ikke sett hverandre i det siste, og neste uke ser minst like travel ut... Blir deilig med litt kjærestetid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha litt vanskelige julegaver unnagjort! Jeg har de vanskeligste igjen, men tenker at det skal gå greit så lenge jeg ikke har alle de andre gavene samtidig :Nikke:

Høres ut som en utrolig koselig kveld med middag og show! :hjerte: Vel fortjent. Litt misunnelig på at dere har sånne muligheter i nærheten... gleder meg til å komme hjem til barnepass og skikkelig kulturtilbud :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, TuttaV! Selv om vi ikke benytter oss av tilbudene så altfor ofte, er det veldig deilig å ha muligheten! :jepp:

I dag var det vondt å levere i barnehagen... :sukk: S var helt bestemt på at hun ikke ville dit, helt fra hun våknet kl 6. Den siste halvtimen, fra hun ble tvangskledd ( :sukk: ) var det helt krise, hun skrek helt hysterisk helt hjemmefra og til barnehagen. Måtte bære henne, sprellende og hylende, inn døra der.. :sukk: Prøvde "alt", både hjemme og i garderoben, - roe henne ned, distrahere, snakke om alt det morsomme de gjør der, la henne være i fred og rase fra seg, kose osv... Heldigvis var hun ene pedagogen der, så hun sa ganske fort at hun bare tok henne, så kunne de vinke i vinduet. De var helt innerst i barnehagen, men jeg hørte de hysteriske skrikene helt til jeg var ute av den ytterste døra.. :trist:

Fikk melding etter en liten halvtime om at alt var bra og at hun lekte og koste seg. Takknemlig for så fine ansatte som tenker på sånt... :hjerte: Fortsatt vondt i mammahjertet, men litt mindre vondt nå...

S har egentlig bare vært sur hele helga, i tillegg til at hun er litt forkjøla og dermed sover dårligere. Tipper alt har en sammenheng der gitt... :sjenert: Dermed gjør det litt ekstra vondt å levere i bhg, for det kan jo være hun ikke er noe i form.. :sukk: Særlig når jeg "bare" er hjemme for tida, og like gjerne kunne hatt henne her. Men innerst inne vet jeg jo at det antakeligvis ikke hadde vært noen stor suksess, og jeg er tross alt sykemeldt, ikke bare "hjemme". Dessuten blir nok dagene våre lange nok denne uka, for han godeste skal jobbe fra morgen til kveld hele uka, så jeg blir alene med "solstrålen" både før og etter barnehagen.

Langt og usammenhengende dette her, omtrent som tankene mine. Nei, får vel slappe av, tørke tårene og lage meg en kopp te, tenker jeg.. :kaffekopp:

Og se frem mot helga, for da skal vi vestover og bo på hotell, mens S skal til mamma.. :sjenert:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestover?! :sjenert: Type hit lizzm???

Uff, det er så fælt å levere i bhg når det blir på den måten!! Det gjør virkelig kjempevondt, men heldigvis går det fort over for disse små..det er verre med mammaene :tunge1: Hurra for gode voksne i bhg som skjønner at mammahjertet blør og sender melding når alt har roet seg :hoppe: Det er de flinke til i Liten sin bhg også, da får jeg bilde etter en stund og oppfølgingsmelding litt utpå dagen :hjerte:

Håper samvittigheten din ikke plaga deg hele dagen, det er ikke barebare å være hjemme med disse selvstendige (les: sinte) små menneskene om en ikke er gravid heller :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose::troest:

Man vil så gjerne være der for de små når de ikke er helt i toppform, men i.o.m. at du ikke er i toppform selv, så tror jeg hun får en finere dag totalt sett ved å stimuleres litt av personer med (nok) energi på dagtid. Så kommer hun hjem til en mamma som ikke er helt utslitt heller!

Håper du fikk en avslappende dag og at hentingen ikke ble for ille :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Veldig godt med så omtenksomme mennesker rundt seg ja, Mokkon83! :jepp:

I går og i dag har det gått helt fint å levere. I går ble vi møtt i gangen, sikkert i tilfelle det skulle være krise igjen, men det gikk heldigvis fint. I dag prøvde hun seg litt mer med at hun ikke ville dit, men ga seg fort da hun fikk vinke i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å levere igjen i dag, mye takket være den mest ubrukelige voksne på gruppa.. :( Når man ser en toåring som klamrer seg til mamma, så begynner man vel ikke å kjefte for at hun tar hårspenner ut av håret, gjør man vel?! :kjefte: På vei inn måtte jeg dessuten redde en av de andre toåringene fra å bli grisebanka av et førskolebarn, mens nevnte voksne stod på kjøkkenet og surra med et eller annet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...