Gå til innhold

Brutt ut av psykopatens klør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge blitt dratt med i en psykopats spill.. Jeg klarte å bryte ut av tankemønsteret jeg fikk og han kan ikke lenger nå meg på samme måte som før.... Men jeg føler meg ikke letta og glad... Er det noen som har hatt det på samme måte? Jeg har fått mye mindre angst også, etter at jeg klart å bryte det negativt tankemønster.. Hvordan skal jeg bli flinkere til å sette pris på mine seire?? Kanskje det bare er en overgangsperiode og at jeg etterhvert får energi til lystbetonte aktiviteter.. Og kanske en baby etterhvert... Burde vært så glad nå, men jeg føler ikke glede over å ha fått et bedre tankesett som gagner meg..

Rotete skrevet, men kanskje noen forstår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare en overgangsperiode:) Det blir bedre etterhvert:) Du må bare være tålmodig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mentalt taket på deg ennå, kanskje? Du må bruke tid og hjelp til å venne deg til å leve på nytt igjen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Martine Nyheim

Kjære Anonym.

Kjempebra at du har klart å brutt ut av forholdet!

Vet akkurat hvordan du har det.

Det er tøfft å bryte ut av et forhold til en mann en elsker og har bare sååå lyst til å lykkes sammen med!

Hodet, fornuften, tankene og følelsene - virrvarr og kaos....

Men hold ut - det blir bedre.

Det er kjempeviktig å prate, prate, prate, dele alle tanker og følelser med venner og familie slik at en har et nettverk! Det hjelper, for jo mer du prater jo mer hører du etterhvert "galskapen" og det syke i hele greia!

Jeg har levd i flere år med en psykopat - og det er først nå jeg er på tur til å bryte ut av det. Jeg har brukt lang tid, pratet og delt og planlagt hvordan jeg skal klare det.

En må være strategisk og holde fokus på alt det negative og alle episodene samtidig som en må minne seg selv på sine egne verider og hvem en er og ønsker å være.

Å leve med en psykopat gjør at en blir spaltet - en må leve to roller og to liv.

Gladjenta sammen med alle andre enn sin kjære som en elsker.

Og så snart en er sammen med sin elskede må en legge lokk på seg selv og ikke være så glad og positiv og prate rett i fra hjertet....

Kunne skrevet en bok om dette, og det kan faktisk hende jeg gjør en dag!

Nå leita jeg etter stoff om psykopaten for å sende til min kjære venninne som holder på å bli ødelagt av sin elskede (men psykopat).

Ta vare på deg selv og finn din egen verdifullhet og si til deg selv at du fortjener kun det beste!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette tar tid og du må ta tiden til hjelp. Du må tenke at dette er det beste som har skjedd at du klarte å bryte ut av det. Tankene kommer ofte tilbake om du var dramatisk eller overdrev og kanskje det ikke var så galt som du har følt.

Det som hjalp meg var en stormende forelskelse.. Jeg var helt ute i det blå i flere måneder. Det var det siste som skulle til for å komme over eksen og komme meg videre og være positiv. Jeg gjorde ingenting med denne forelskelsen bare hadde den for meg selv og koste meg med den. Noe nytt forhold er jeg enda ikke klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...