Gå til innhold

Samboers bror er så frekk

Gjest Line

Anbefalte innlegg

Gjest Line

Hei hei,

Vet ikke helt hva jeg forventer å få ut av denne tråden, skriver vel mest for å få utløp for litt frustrasjon og kanskje få noen innspill.

Saken er altså at min samboers bror er på besøk i noen dager, og han går meg på nervene. Dette er en storebror som naturligvis har vært en rollemodell og et forbilde for min samboer gjennom hele livet. En person han ser opp til og respekterer. Derfor er det desto vanskeligere for meg å forholde meg til situasjonen, fordi jeg vil jo egentlig ikke snakke negativt om et familiemedlem som betyr mye for min samboer.

Det som irriterer meg mest er hans til tider meget nedlatende kvinnesyn. Han slenger med leppa om alle damer han ser, enten de er feite og stygge (i hans øyne) eller om de er deilige og sexy. Han er slett ikke diskré når han gjør dette, heller stikk motsatt. Det samme gjelder når vi er på kafe e.l. og det er en kvinne som betjener han. Da kan han finne på og knipse med fingrene og plystre på servitøren som om hun var en hund. Denne knipsingen og plystringen har han også gjort med meg (jobber i restaurant), noe vi ellers ikke setter pris på at gjestene gjør.

Jeg er klar over at mange oppfører seg slik, og at det er akseptert oppførsel i enkelte kretser, jeg er vel bare oppdratt til at dette er respektløs og frekk oppførsel. Sliter derfor med å holde kjeft i situasjoner hvor han (etter min mening) går over streken. Han har en samboer som tydeligvis ikke har problemer med oppførselen hans, så det er jo egentlig bare jeg som irriterer meg i mitt stille sinn.

Jeg har ingen ambisjoner om å ville forandre han eller skape dårlig stemning, jeg syns bare det er vanskelig å være med han i sosiale settinger fordi jeg blir så irritert over oppførselen hans. Noen som har erfaring med slike folk, og hvordan takle det uten å skape drama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Serena

Det som irriterer meg mest er hans til tider meget nedlatende kvinnesyn. Han slenger med leppa om alle damer han ser, enten de er feite og stygge (i hans øyne) eller om de er deilige og sexy. Han er slett ikke diskré når han gjør dette, heller stikk motsatt. Det samme gjelder når vi er på kafe e.l. og det er en kvinne som betjener han. Da kan han finne på og knipse med fingrene og plystre på servitøren som om hun var en hund. Denne knipsingen og plystringen har han også gjort med meg (jobber i restaurant), noe vi ellers ikke setter pris på at gjestene gjør.

Fullstendig uakseptabelt å plystre eller knipse på servitører!

Endret av Serena
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med samboeren din og hør om han mener det samme? Kanskje broren hans alltid har vært slik?

Jeg opplever selv at jeg ikke går overens med den typen mennesker og prøver så godt jeg kan å ignorere dem. Men kanskje litt vanskelig å gjøre det når det gjelder samboerens bror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med plystringen og knipsingen på servitører kan du sikkert ta opp uten å støte noen. Bare si at du som jobber som servitør vet at det er noe som mislikes. Si at det regnes som uhøflig (og eventuelt at han risikerer å få noe ekkelt i maten;))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig uakseptabelt å plystre eller knipse på servitører!

Hvorfor er det det egentlig?

Jeg har opplevd å bli ignorert av servitørene leeenge, bare sittende der ventende. Helt til jeg reiste meg op og vinket kom hit.

Plystre og knipse greia er vel noe som har kommet for å få oppmerksomheten, og de to tingene er blitt valgt pga det er lyder man ikke vanligvis bruker under en samtale (som det er mange av på resturant).

Jeg ser egentlig ikke hvorfor det er så frekt, er jo bare for å få oppmerksomheten.

Jobbet med liknende før selv, jeg satte pris på når folk sa i fra om de trengte noe med en eller annen gest, enn at jeg måtte gå rundt og gjette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillekanin

Har jobba som servitør selv, og syns det er greit å bli knipsa/plystra på, så lenge det er på en OK måte...men alt det andre han gjør er rett og slett lavmål og blodharry. Be han holde kjeft, evt kan du jo kommentere utseendet hans tilbake og se om han syns det er jævla kult :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobba som servitør selv, og syns det er greit å bli knipsa/plystra på, så lenge det er på en OK måte...men alt det andre han gjør er rett og slett lavmål og blodharry. Be han holde kjeft, evt kan du jo kommentere utseendet hans tilbake og se om han syns det er jævla kult :kjefte:

Ja, det er veldig sant, glemte skrive det i min post. Kommer jo veldig ann på måten det blir gjort.

Men når det kommer til det du skriver om å disse utseende. mener du om han er stygg?

Syntes det er slemt å gå til angrep på utseende til folk uansett egentlig. jeg ville heller valgt noe han hadde på seg.

Jeg ville sagt noe som "forresten, den skjorta du har på deg var vel ikke det beste valget." Mens du går vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillekanin

Men når det kommer til det du skriver om å disse utseende. mener du om han er stygg?

Syntes det er slemt å gå til angrep på utseende til folk uansett egentlig. jeg ville heller valgt noe han hadde på seg.

Jeg ville sagt noe som "forresten, den skjorta du har på deg var vel ikke det beste valget." Mens du går vekk.

Joda enig med deg i det. Det er jo egentlig lavmål å kritisere andres utseende uansett om det er hevn eller ei. I noen tilfeller kan det være veldig effektfullt å ta igjen med samme mynt. Kommer helt an på...eksen min dissa meg ofte for vekta mi (var overvektig for noen år tilbake), så da tok jeg igjen og spurte om han var veldig fornøyd med den pinglete tynnfeite kroppen sin...så da holdt han kjeft gitt. Skal sies det ble slutt ikke lenge etterpå, for i et bra forhold snakker jo en ikke sånn til hverandre:D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plystre og knipse på servitøren er veldig uhøflig. Vil du ha dårlig service, plystrer du og knipser til servitøren. Servitør er faktisk et menneske, ikke en bikkje. Plystrer du og knipser du for å få oppmerksomhet til vennene dine også, Ziegel? Folkeskikk heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg syns du skal snakke med samboeren din om hva du tenker og føler. Han vet nok om det, bare at han ikke reagerer på det som deg fordi han er så vandt med det.

Spør han gjerne hva han ville tenkt om du navnte dette for broren, siden det plager deg veldig.

Bare ver åpen og ærlig du, det er alltid det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far gav meg en gang et godt råd da jeg begynte å forholde meg til "voksenverdenen" og måtte vurdere folks intensjoner etc.

"En mann som er hyggelig mot deg og frekk mot kelneren, er ikke hyggelig"

Konklusjon: Din svoger er en "schmuck".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Min far gav meg en gang et godt råd da jeg begynte å forholde meg til "voksenverdenen" og måtte vurdere folks intensjoner etc.

"En mann som er hyggelig mot deg og frekk mot kelneren, er ikke hyggelig"

Konklusjon: Din svoger er en "schmuck".

Din far er en klok mann, kaprifolen :Nikke:

Til TS, knipsing og plystring på kelner er en forbasket uting.

Kan du ikke fortelle sambos bror at det han bedriver regnes som direkte udannet oppførsel.

for å påkalle oppmerksomhet fra kelner holder det å fange vedkommendes blikk og med albuen på bordkanten løfte armen og gi et lite tegn med fingrene :)

Virker alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...