Gå til innhold

Utenlandske menn er kjekkere enn norske menn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tror du sliter litt hvis du vil finne en utlending som er mer huslig enn en A4 nordmann...

Norske menn ligger langt foran de fleste andre paa huslige omraader.

Den var god. Min mor er imponert over sin svigersønn fordi han frivillig hjelper til i huset, ingen som trenger å be ham eller noe. Fordi han synes det er riktig at alle skal hjelpe til med arbeidet, så kan alle kose seg sammen etterpå. Dette da mens hennes mann og sønner sitter bredbent i sofaen og venter på folk skal bli ferdige med oppvasken så de kan servere kaffen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa heldig du er Veslebråka! Jeg tok kanskje litt hardt i. Det jeg mente aa si var at stort sett er norske menn veldig flinke til aa hjelpe til hjemme, i motsetning til menn fra andre nasjoner.

Jeg tror Norge ligger en generasjon eller mer foran veldig mange andre land naar det gjelder den type likestilling.

Jeg har selv utenlandsk kjaereste. Han gjoer absolutt ingenting bortsett fra aa lage middag en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er greit at han gjør ingenting da?

Jeg opplever ikke at norske menn stort sett er veldig flinke i huset, og den likestillingen tror jeg vi skal være forsiktige og hevde vi har foran andre relevante nasjoner (vestlige nordlige land). Jeg tror ikke jeg klarer å komme på en eneste fyr jeg kjenner som er flink hjemme faktisk. Jeg må opp i 40+ da, hvor menn har vært igjennom småbarn og tidsklemme og kone som har lært dem opp, eller hva det nå er som gjør det.

Med flink så mener jeg å ta selvstendig ansvar og initiativ hjemme, ikke å utføre småjobbordrer fra sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke en mann jeg ville ha før jeg fant meg en ikke-norsk, så kanskje indianlady har rett? :ler:

Ser forøvrig heller ikke denne påståtte huslige norske ektemannen i den generelle nordmann, har igrunnen truffet ganske mange utenlandske menn som er flinke til å hjelpe til hjemme, og også ganske mange norske menn som ikke er det....

Men i utgangspunktet trodde jeg det var personligheten som var det avgjørende jeg, så dum kan man være!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

menn som hjelper til?

min mann hjelper aldri til.. han gjør bare sin rettmessige del

å bo sammen med en mann som ikke gjør det vitner om liten selvrespekt og mindreverdighetskomplekser..

sannsynligvis fortjener du langt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naar jeg sa at vi ligger langt fremme naar det gjelder likestilling mente jeg i forhold til resten av verden ikke i forhold til andre vestlige og nordlige land. Hvorfor er de mer relevante enn andre land?

Dette er erfaringer jeg har gjort meg selv og kan ikke stoette meg paa statistiske undersokelser ol. Det er mulig jeg tar helt feil.

Jeg har inntrykk av at i Norge er det lov aa vaere litt "myk" og at det er en selvfolge at mannen hjelper til 50/50. Det har jo vaert mye snakk om det i medier. Jon Almaas ga ut vaske bok osv osv. I visse land i Europa, er dette fortsatt et ikke-tema. Kvinnene begynner riktignok aa sette krav, men de ligger noen tiaar bak.

At min kjaereste ikke hjelper til hjemme er ikke et problem for meg saa lenge han er med paa aa betale for noen andre som kan gjoere det. Vi er begge yrkesaktive og har verken tid eller ork til aa vaske, rydde, stryke osv.

Jeg maa le litt av innlegget over. Det betyr vel ikke at man har liten selvrespekt og mindreverdighetskomplekser om man bor med en som ikke vasker.

Man velger da ikke menn etter "vaske-vilje". Som Aline skriver, er det vel personligheten som er den viktigste.

For meg er det i hvert fall det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naar jeg sa at vi ligger langt fremme naar det gjelder likestilling mente jeg i forhold til resten av verden ikke i forhold til andre vestlige og nordlige land. Hvorfor er de mer relevante enn andre land?

Først, jeg har ikke sagt at menn hjelper til. Jeg snakker om hvorvidt menn er flinke i huset/hjemmebane. Enig i at det er forskjell der.

Golosa: De er mer relevante å sammenligne seg med når det gjelder likestilling synes jeg. Er det noe å klappe seg på skulderen for om Norge har mer likestilling enn Iran? Enn Kina? Enn Somalia? Jeg synes ikke det er så mye så skryte av. Men derimot å sammenligne seg med England, Sverige, Frankrike, Italia, Canada, USA, Australia osv osv er mer relevant. De er jo mer like oss i samfunnstruktur og utvikling. Hvis vi ligger i front der, så sier det noe. (Det finnes jo en uhorvelig mengde land som er mellom taliban-afghanistan-tilstander og de vestlige landene nevnt over også da, sier ikke at de mennene nødvendigvis er ille og ikke sammenlignbare.. men da må man se på det enkelte landet kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja....jeg tror man finner både frosker og prinser i "begge leirene"

Det er jeg ganske overbevisst om jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Greit nok at mange menn er sofaslitere, men jeg synes det er å gå for langt å si at det er typisk norske menn. Kan også legge til at jeg ikke kjenner igjen min samboer i den beskrivelsen IndianLady kommer med i første innlegg. Kanskje det er du IndianLady som må møte flere norske menn? ;) Tror ikke utenlandske menn er noe bedre i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Lullik

Jeg kunne aldri blitt sammen med en utlending, herunder svensker og dansker og andre europeere. Men jeg kunne heller aldri falt for en trønder, nordlending, bergsenser ol. Så jeg er sikkert alt for forhåndsdømmende til å telle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg kunne aldri blitt sammen med en utlending' date=' herunder svensker og dansker og andre europeere. Men jeg kunne heller aldri falt for en trønder, nordlending, bergsenser ol. Så jeg er sikkert alt for forhåndsdømmende til å telle.....[/quote']

Da var det ikke mange å velge mellom gitt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lullik

Nei, det er ganske snevert. :-?

Har samboer fra Hedemarken nå da, men han snakker heldigvis helt vanlig :P .

Og han synes at jeg er helt håpløs!! Men jeg vet ikke jeg, takler ikke dialekter, er bare helt turn-off for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lullik

Snakker han ikke perfekt bokmål/oslo dialekt (om man kan kalle det det), så er det ikke noe for meg.

Uavhengi om han kommer fra et annent land eller "bare" en annen landsdel. Det er uansett altformange forskjeller der til at det kunne funket for meg. Som er ekstremt sær, vrang, sta og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er samboer med en irsk mann og selv om han er europeer har han flere egenskaper som jeg setter stor pris på og som norske menn ikke har. For det første er han høflig! Sier alltid takk og når han reiser seg for f eks å gå på kjøkkenet spør han alltid om han kan ta med noe til meg. Og så er han beskyttende på en veldig positiv måte, føler at han vil passe på at jeg har det bra uten at det blr klamt og kontrollerende. Han viser stor respekt for meg og jeg har overhørt ham på telefonen med venner i Irland og han sier I worship her når de spør hvordan vi har det! Har bare vært sammen med norske menn tidligere og de er mye mer respektløse og ubehøvlet. Ville ikke bytte ut min Paddy for noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Liker norske menn veldig godt..... Høye med flotte ansiktstrekk... Ikke for små neser... Det liker jeg IKKE. De må være maskuline.

Er også svak for "negere" (helst sånn atletisk, høy, Jamaica-farget fyr)... mmm...

Liker ikke middelhavstypen. De er som regel små med alt for stort ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg og :)

I allefall etter å ha vært utsatt for lokale strandløver med "Why dont I make love to you, yess? I løøøøøv you, yess? Why cant you lett me show you my løøøøøv yess?" i det uendelige.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...