Gå til innhold

Kommer til å miste mamma snart


amatøør

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Jeg vet en del om å miste mammaen sin, siden jeg gjorde det for noen år siden. Da var det bukspyttkjertelkreft som var synderen, og det ble to år med opp- og nedturer før hun forlot oss. Jeg kan ikke annet enn å gi deg en klem via internett da jeg vet hvor jævlig det er å se sine kjære slite med sykdom og visne bort. Ta vare på deg selv og godta alle følelsene du har og får, og ta vare på de gode stundene med moren din. Selv i de verste tidene klarer man å finne små lykkestunder, og disse er fine å holde fast i både når det stormer som verst, og i ettertid dersom det verst tenkelige skulle skje. Jeg ønsker deg og dine alt godt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stor klem til deg, :klem: jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg mistet moren min for snart ett år siden. Hun fikk lungekreft og etterhvert spredning til hodet og nyrer. Hun fikk først cellegift og det gikk veldig bra, men etter ca 7 måneder begynte hun å bli mye svakere og fikk stadig lungebetennelse og infeksjoner og etthvert ble spredningen til hodet påvist. Da gikk det veldig fort nedover.

Du må prøve å ta vare på deg selv oppi alt dette, prøv å få en sykemelding eller benytt deg av permisjonsdager på jobb slik at du kan være mest mulig hos moren din. Men, samtidig prøve å koble av slik at du ikke sliter deg helt ut.

Jeg har hatt ett utrolig tøft år etter at mamma døde. Savnet er så enormt stort og jeg har grått masse. Har gått til samtaler på sorgstøttesenter samt sorggruppe og dette hjalp meg masse. Du må vite at det finnes slike tilbud og benytte deg av dette. Det gjør så godt å treffe andre som er i samme situasjon.

Vil du sende meg en direkte pm så gjør gjerne det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, søte! Jeg gruer meg fryktelig til det som venter og håper at tiden vi har igjen blir fin, og at det går fort når det skjer..

Jeg føler virkelig med dere som har mistet noen! Og skal ikke se bort i fra at jeg trenger å sende dere en PM når tiden er inne. Sorggrupper må jeg vel også vurdere. Har heldigvis en helt fantastisk familie, og venner. De stiller opp dag og natt.

Det er først når sånne ting skjer man merker hvor heldig man er som har slike venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Det virker som dere har en trygg familie som tar vare på hverandre i denne tiden, det er så viktig for sorgprosessen som dere er igjennom. Jeg gir deg en klem og varme tanker til hele familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...