Gå til innhold

Hvordan har DU klart å gå ned?


Gjest Drodlebrura

Anbefalte innlegg

Jeg kutta ut søtsaker på hverdager og begynte å gå mer. Går vel turer på 3-4km et par ganger i uka. Det gikk ikke raskt, men metoden er noe jeg kan leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*må følge med på denne tråden jeg* Jeg vil gjerne høre flere slike historier! Jeg er ikke store jenta, så jeg sliter med å gå ned 3-4 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levde på makaroni, ost og ketchup i studentlivet. Holdt meg på 1500kcal per dag og gikk ned 10kg. Gikk såklart opp igjen 7kg uten problemer da lommeboka ble større, og nå har jeg holdt meg stabilt et par år. Spiser jeg en hel sjokoladeplate en dag så spiser jeg bare middag utenom den dagen, gjør grovt overslag av kaloriene og prøver å ligge mellom 1500-2000.

Sørger alltid for å kjøpe den sjokoladen tidlig på dagen så jeg slipper å fråtse i meg massivt overskudd på kvelden.

Anbefalt å kutte ut snopet, men jeg er glad i sjokoladen min og ofrer gjerne et par skiver for å kunne spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor rundt april spiste jeg Kun knekkebrod ved side av ett vanlig maaltid (middag/stor lunsj), spiste kanskje 4 knekkebrd for..og 5-6 utover resten av dagen.

Usikker paa hvor mye jeg gikk ned..men i juni hadde jeg gaatt ned VELDIG MYE..fikk kommentarer fra alle jeg kjenner..og gikk vel fra M til XS...og har holdt seg siden altsaa..

naa spiser jeg en nutrilettbar nesten hver dag som ett mellommaaltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-bli bevisst på kalorier og næringssammensetning gjennom diett.no

-ca 1600 kalorier per dag

-ca 50-80 karboydrater per dag

-prøver å holde fettinntaket høyt

Jo mindre karbohydrater jeg spiser, jo mer/raskere går jeg ned. Er normalvektig, så er snakk om et par tre kilo for egen trivsels skyld. I tillegg til at jeg er opptatt av mat og helse generelt i forhold til hjerte- og karsykdom, få optimal helse og se bra ut. Det å spise lite fører til mindre skade på kroppens celler, så prøver å unngå å spise meg helt stappmett.

Spiser hjemmelaget lavkarbobrød, rene produkter, produkter med masse antioksidanter, økologisk etc.

Har gått fra å ligge stabilt på 60-61 kg til stabilt rundt 57-58 uten å sulte, er 170 høy. Før jeg spiste lavkarbo var det helt umulig for meg å forandre vekten fra 60 kilo. Er fornøyd med vekten når den ligger på ca 57 kilo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-levde på fedon produkter og nutrilett-shakes (skummelt få kalorier, så jeg vil ikke nevne dagsinntaket engang)

-trente 4 til 5 ganger ukentlig

gikk ned 50% av min egen kroppsvekt på 6-7 mnd

(....nå venter jeg på kritikk og refs.. fra feige anonyme brukere vel og merke)

Ikke noe refs, lurer bare på om dette ikke var en svært kostbar diett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt i startfasen men har gått ned 5 kg på 5 uker. Medlem av VG Vektklubb hvor jeg spiser et visst antall kalorier pr dag og trener.

Det er ingenting jeg ikke kan spise, det er kun mengden jeg må passe på og selvfølgelig prioriteringer. Tror dette er løsningen for min livsstilsendring, jeg vil ikke begynne på et regime hvor det er mange matvarer jeg ikke kan røre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trente 4 ganger i uken. Gikk til og med TIL og FRA trening.

- Kuttet ut (raske) karbohydrater.

- Spiste mindre måltid og oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel - jeg teller aldri kalorier eller tenkte på annet enn å spise saktere, mindre posjoner, mer grønnsaker og frukt (ikke banana) og kutte ned på søtsaker mens jeg beveget meg mer... Gikk lange raske turer, noen dager bare etpar kilometer mens andre ble det nesten en mil.. Funker fett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det så enkelt som å bytte ut en del av brødskivene med frukt, melk med vann, kutte ut/ned på hvitt mel og sukker og legge inn litt mer trening. Jeg har også blitt mye mer obs på hva en porsjon faktisk er, for eksempel fikk jeg sjokk når jeg fant ut at den mengden grov pasta jeg kunne spise på et måltid tilsvarte nesten tre porsjoner... Så jeg holder sakte på å tilvenne kroppen hva som faktisk er en porsjon, og jobber samtidig for å komme fra null til fem frukt og grønt om dagen. Har gått ned 13 kilo siden slutten av januar, og skal ned ti til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 3 kg på 6 dager.

Har helt sluttet å drikke Cola, småspise ut over dagen og godteri.

Begynte på rikshospitaldietten og fikk en pangstart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned ca 20 kg i løpet av ca et år. Dette ved å trene mer (kondisjon og styrke) og spise kontrollert (ca 1700 kcal pr dag), så stagnerte vekten.

Plutselig, etter noen måneder mistet jeg matlysten totalt i 14-20 dager (helt forferdelig - orket ikke å spise og mistet all energi). Heldivis kom den tilbake, men gikk ned 5-6 kg på disse dagene. Så gikk jeg ned ytterligere 4-5 kg i løpet av noen måneder - igjen ved trening og sunn mat. Men når jeg hadde nådd 30 kg begynte jeg vel å slappe av, så i løpet av vinteren hadde det kommet på en 4-5 kg igjen. Men jobber med å få dem av igjen. Var fornøyd på ca 70 kg (er 177cm høy) så skal tilbake dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- tung styrketrening

-aerobic

- rugsprø

- proteinshakes

- kyllingfilet

-skyr

- frukt og grønt

- vann, vann og mere vann

- karbonadedeig og annet magert kjøtt

10 kilo på 4 mnd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pantherinae

Som flere andre, har jeg benyttet meg av vektklubben.no for å registrere matinntaket. Har fått meg noen vekkere i forhold til porsjonsstørrelser, og at en del ting er mer kaloririkt enn hva jeg trodde. Så bevisstgjøring var en viktig del av min prosess ihvertfall. Når jeg da så hvor mye kalorier det lå i det usunne, og hvor mye det ødela planene mine, var det mye enklere å velge det bort hver gang lysten meldte seg.

Passer på å alltid ha mye frukt og grønnsaker i hus, da har jeg alltid noe å knaske på om jeg blir fysen. Og selvfølgelig trening, behøver ikke å være voldsomme greier til å begynne med, jeg gikk lange turer som ble raskere og raskere, nå har jeg gått over til jogging.Har gått ned en del kilo, skal fortsatt ned noen til før jeg er helt fornøyd. Blir vel 10-15 kg totalt når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 35 kg over 2 år ved å ligge i underskudd , jeg telte aldri kalorier, var veldig aktiv, og spiste godt. Det handlet aldri om å nekte meg noe, og fikk jeg lyst på 5 pack med sjokoladeboller fra Shell, ja, da kjøpte jeg det. :)

Nå har det gått 3 år siden jeg nådde min trivselsvekt, og jeg har ikke noe problem med å holde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest *Maja*

Begynte med powerwalking 4 ganger i uka...Kom raskt i bra gåform så økte med joggeintervaller for å så jogge en halv mil 6 dager i uka...Fettprosenten raste ned og kroppen min har aldri sett bedre ut...

I tillegg har jeg begynt å klatre, mest fordi det er knallgøy, men det er et stort bonus at en får en sterk kropp og flotte definerte muskler.

Kosten består av mye kylling og karbonadedeig, magert kyllingpålegg og drikker hovedsaklig kun vann og ingefær te. Baker rugmel rundstykker selv eller spiser Ryvita knekkebrød. Har en spisedag i uka der jeg mesker meg med pizza, lasagna, burger etc, men alt lages fra bunn av hjemme. Godteri er litt jordbærfisk fra smågodtdisken, hjemmelagde cookies med 87% sjokolade, tofuis og kokosboller.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 21 hittil (mens jeg er gravid faktisk). Harvært hos ernæringsfysiolog og fått et oppsett som viser meg størrelser på normale porsjoner, og hvor ofte jeg skal spise.

Det har drept det meste av "midtimellom"-småspisinga mi, fordi jeg syns jeg må spise ofte nok som det er.

Jeg har kutta ned på porsjonstr på veien til det som er normalt, og har endelig klart å kutte ned på brus fra mange om dagen, til en-to i helga. Drikker kaldt vann i stedet. (oppbevarer det i imsdalsflasker i kjøleskapet så det alltid er friskt) Snop er også kun lørdag.

Har fått trene hos fysioterapeut et par ganger i uken (med noen opphold pga ferie fra hans side) men det har hjulpet masse.

Nå prøver jeg å holde meg til å være "flink" - ikke overspise, ikke småspise,og gradvis øke den fysiske aktiviteten ved å gå tur - trene hjemme når jeg ikke får trent hos fysio osv.

I og med at jeg er gravid,så tar jeg det pent - men det går sakte men sikkert fremover.

Har gått ned 21 kg siden nyttårsaften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor rundt april spiste jeg Kun knekkebrod ved side av ett vanlig maaltid (middag/stor lunsj), spiste kanskje 4 knekkebrd for..og 5-6 utover resten av dagen.

Usikker paa hvor mye jeg gikk ned..men i juni hadde jeg gaatt ned VELDIG MYE..fikk kommentarer fra alle jeg kjenner..og gikk vel fra M til XS...og har holdt seg siden altsaa..

naa spiser jeg en nutrilettbar nesten hver dag som ett mellommaaltid..

Hvordan er det med nutrilettbarene? Det er vel usunt det også? Men ikke like usunne som vanlig sjokolade? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2008 hadde jeg en BMI på 28. Gikk ned 15 kg på et halvt år ved å legge om kostholdet, har nå gått ned 5 kg til ved å begynne å trene i styrke og sykle. Har nå BMI på 22.

Sluttet å spise gluten, gjær og laktose pga fordøyelsesproblemer. Kuttet ut sukker samtidig og raste ned i vekt. Kom meg mer ut og var mer aktiv etterhvert som jeg fikk igjen energien.

I dag spiser jeg fremdeles ikke sukker, men spiser potetgull og popkorn og slikt når jeg skal kose meg. Bare en sjelden gang spiser jeg sjokolade, og nå klarer jeg å holde vekten helt fint. Er nå lettere enn det jeg var på ungdomsskolen :)

På grunn av mageproblemene mine spiser jeg utelukkende hjemmelaget mat og masse grønnsaker. Tror dette hjelper for å holde vekten min stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...