Gå til innhold

Hvordan ser en typisk vestkantjente ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VG hadde en sak om dette her om dagen og brukte søstrene fredriksen som eksempler på pene vestkantdamer, syns det var noe hysterisk da de to jo er omtrent de styggeste damene i landet- dog med meeeeengder med sminke og fake tan ikledd designerklær- men det er da ikke det du har klæsja utenpå som avgjør om du er pen eller ikke..... Pene damer finns det vel overalt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det? Det var min første post i denne tråden. Jeg bare påpekte det fordi det var morsomt.

Den var til den andre AB'en :) Jepp, det var det i grunn. En temmelig dum feil å gjøre når jeg skrev det jeg skrev tidligere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG hadde en sak om dette her om dagen og brukte søstrene fredriksen som eksempler på pene vestkantdamer, syns det var noe hysterisk da de to jo er omtrent de styggeste damene i landet- dog med meeeeengder med sminke og fake tan ikledd designerklær- men det er da ikke det du har klæsja utenpå som avgjør om du er pen eller ikke..... Pene damer finns det vel overalt

What!? De er jo dødspene.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1099756463.09456.jpg&imgrefurl=http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php%3Fartid%3D253366&usg=__Q-BiSSqpNmpymPBz2wzr3CxvfsI=&h=326&w=240&sz=14&hl=no&start=0&sig2=BhAvY_DCyzTz2kTBKIhl0g&zoom=1&tbnid=-ZqXomN2bv5isM:&tbnh=157&tbnw=116&ei=JovFTYvfLIeDswbYodX8Dg&prev=/search%3Fq%3Ds%25C3%25B8strene%2Bfredriksen%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D648%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=759&vpy=225&dur=2508&hovh=260&hovw=192&tx=88&ty=146&page=1&ndsp=17&ved=1t:429,r:8,s:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du ikke mene alvorlig! Det er jo grimm og grull rullet i brunkrem de to der, usj!

Er DU penere kanskje?

Tipper folk her er misunnelige på kjente, vakre, blonde damer med råd til skikkelig sminke og operasjoner hvis de vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er DU penere kanskje?

Tipper folk her er misunnelige på kjente, vakre, blonde damer med råd til skikkelig sminke og operasjoner hvis de vil.

Samme tenker jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg.....

Logikken på KG: Er du uendig med andre,så er du misunnelig.

Jeg ser ikke helt poenget med å være misunnelig på mennesker. Hadde jeg ville risikert livet mitt i å ta opperasjoner, hadde jeg fint klart å jobbe meg til slike penger. Vil jeg risikere livet på det? Nei.

Jeg hadde ett helt jævlig ut som blondine(desverre har jeg hatt blondt hår) Så nei, jeg er ikke misunnelig på blondiner heller.

Sminke: Har en del dyr sminke jeg(fått pga skole og jobb). Men når du kliner det i trynet er det INGEN som ser hvilket merke det er uansett.

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to type vestkantjenter i min bok:

Nye penger og gamle penger.

Kun dyr innpakning, lite innhold. At mor eller far har tjent godt i voksen alder hjelper nødvendigvis ikke det grann på dannelse, folkeskikk og manerer.

Jeg er selv vestkantjente, og stolt av det. Min familie har vært rike i alle herrens år. Da jeg var liten var det mye fokus på god folkeskikk, dannelse, gode verdier, holdninger.. at man hadde utdannelse, kunnskap, behandlet ALLE mennesker godt og med verdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken fra østkanten eller vestkanten i Oslo, jeg er ikke fra Oslo en gang -men jeg har bodd begge steder, og har hørt til byen i noen gode år nå.

Og for å være helt ærlig så synes jeg det er en umulig konklusjon å dra at noen er "penere på den ene siden av byen enn den andre".

For det første så spiller ofte alder inn, unge jenter i 15-18års alderen har gjerne en annen stil enn når de begynner å bli litt eldre.

For det andre så tror jeg det har mye med miljøet man henger i og hva slags type familie man kommer fra. Og det finnes selvfølgelig mange forskjellige typer familier og miljøer på vestkanten også. Om familien er litt konservativ så er det vel større sjanse for at ungene blir det også f.eks., selv om det ikke finnes noen fasit.

Og det å være vokst opp på vestkanten betyr ikke automatisk at man blir en "vestkantjente", bor man på østkanten blir man ikke automatisk en "østkantjente".

Og østkanten er heller ikke noe unntak, forskjellige miljøer og "familie-typer" finnes selvsagt også der, og i Drammen, i Bergen, i Kautokeino og i indre Sogn. I etnisk norske familier og i ikke-etnisk norske familier. I rike familier, i arbeiderklassen og i fattigere familier. I religiøse familier og i ikke-religiøse familier.

Sist men ikke minst -hvem bestemmer hva som er pent?

Pene og mindre pene folk finner man over alt, men jeg kan finne noen helt sykt pene som en annen ikke ville sett to ganger på en gang -og en ting er utseende i seg selv men klesstil er jo også virkelig ganske så relativt.

Jeg kjenner gutter som synes jenter er finest med rødfarget hår, nagler og svarte klær. Jeg kjenner gutter som aldri kunne tenkt seg en jente som ikke var blond. Jeg kjenner gutter som liker avslappa jenter, "hipster"-jenter, konservative jenter, rocka jenter, retro-jenter, sporstlige jenter, tøffe jenter, "søte" jenter osv. osv.

Så -hva var egentlig poenget igjen?

Endret av Colargol
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

VG hadde en sak om dette her om dagen og brukte søstrene fredriksen som eksempler på pene vestkantdamer, syns det var noe hysterisk da de to jo er omtrent de styggeste damene i landet- dog med meeeeengder med sminke og fake tan ikledd designerklær-

Enig!

Og vestkantjenter pleier å si "ha! dere er bare misunnelige!" hvis folk som ikke syns vestkantjentene ikke er de peneste og smarteste i hele verden :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colargol. Du har det første fornuftige (og litt festlige), innlegget i denne tråden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lille fredriksen datteren er prikk lik faren. De er ikke pene i det hele tatt, men vestkant jenter er de. Celine m derimot er en klassisk og pen vestkant kvinne som klarer å kle seg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen hemmelighet at det GENERELT er mer velstand og klasse over innbyggerne på vestkanten. Selvfølgelig finnes det mange nydelige jenter på østkanten også, men dere forstår meget godt hva jeg mener. Det jeg legger frem er fakta, og ikke nødvendigvis kun min egen mening.

Velstand og klasse er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velstand og klasse er to vidt forskjellige ting.

Noe hun viser utmerket godt at hun vet ved å skille ordene med og. Velstand og klasse. Ikke velstand/klasse.

Tror du skal lese setningen en gang til jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun viser utmerket godt at hun vet ved å skille ordene med og. Velstand og klasse. Ikke velstand/klasse.

Tror du skal lese setningen en gang til jeg.

Hun slo dem i hardtkorn selv om hun brukte denne konjunksjonen. Enhver rimelig fortolkning av det hun sa vil ende med denne konklusjonen. Foreslår heller at DU leser setningen en gang til, jeg, og da spesielt med tanke på konteksten: Vestkanten og Østkanten er først og fremst et tradisjonelt klasseskille, i betydningen forskjell i økonomiske ressurser. Alle vet det, også hun jeg responderte på. Med klasse tenkte hun garantert ikke på geografiske forskjeller i estetiske preferanser eller det å være dannet vs. det motsatte. Hva tenkte hun på? Waiiiitt for it...........velstand! Bingo, du gjettet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er også fra vestkanten og er rimelig uenig i hvordan en vestkantjente ser ut..

hun fra paradise hotel er hvertfall ikke den typiske vestkantjenten!

Men de kommer i to former, den typen som skal være helt naturlig og den som er mer babe.

Den naturlige går alltid i typ dressbukse, tunika i duse farger, lite sminke. En typisk foretningskvinne look.

Den andre typen er nok mer babe med store perleøredobber, mer trendy men ikke på en tacky måte!!

Det finnes en annen type " vestkantjente" men det er de som ikke er fra vestkanten, som gjerne vil være det men som har misforstått HELT!

Nå skal det sies at jeg er derfra men for min del synes jeg det er latterlig at hvor du kommer fra skal si noe om du er pen, snill, kul.... Det finnes alle type mennesker overalt. Vestkantmennesker er ikke penere enn andre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jentene jeg kjenner som kommer fra vestkanten er veldig naturlige, og har en klasisk stil. De er ikke oversminka og er opptatt av en naturlig look.

Mange av de på vestkanten har store ambisjoner, og er opptatt av å dyrke sine honnyer eller interesser.

VI har også vestkantjenter som er veldig usikre, og oversminker seg og shopper som en gal.

på østkanten fins det også mange pene jenter men så er det en god del som driter i utseende sitt og i kostholdet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jentene jeg kjenner som kommer fra vestkanten er veldig naturlige, og har en klasisk stil. De er ikke oversminka og er opptatt av en naturlig look.

Mange av de på vestkanten har store ambisjoner, og er opptatt av å dyrke sine honnyer eller interesser.

VI har også vestkantjenter som er veldig usikre, og oversminker seg og shopper som en gal.

på østkanten fins det også mange pene jenter men så er det en god del som driter i utseende sitt og i kostholdet sitt.

Tviler på du vet så mye om kostholde til alle på østkanten. Du dømmer de vell bare du ser de engang på bislett kebab?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

Jeg bor på vestkanten. Siden det er mange ambassader rundt der er det også mange nasjonaliteter, så en vestkantjente er ikke nødvendigvis kun blond. ;)

Men jeg skjønner jo hva man mener når man snakker om vestkantjenter. Da er det kun nordmenn man snakker om. For meg er da en typisk (norsk) vestkantjente blond, veldig klassisk, passe med makeup og pene klær, og ikke nødvendigvis arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...