AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #21 Del Skrevet 5. mai 2011 Å gjøre det, vil jo uansett føre til at han får masse tid etterhvert som han skal/er forventet å avspasere... Selv om en sånn strategi kan føre til forfremmelse og bygging av karriære, så kan det også gjøre han utbrent- og få den konsekvensen han står i fare for nå: Nemlig at samlivet ryker. Å vise sin sjef at man har balanse i livet (og kjennskap til arbeidsmiljøloven) er uansett ikke noe negativt for karriæren, vil jeg påstå. Det vil vel heller bety at man har integritet, hvis man sier at man har jobbet så mye at nå vil man avspasere eller ha noe fri. Noen vil også utnytte deg hvis du er utnyttbar. Gode sjefer vet at man ikke er Duracell-kanin. TS her. Takk for et godt og fornuftig svar Er vel noe i det en annen påpeker her, at han er ny i jobben og vil prestere- Noe som ikke går bra i lengden. Skal snakke med han om det når vi får litt tid på telefonen en kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #22 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvorfor kan ikke du dra til han? Besøke han på hotellet? Han jobber masse, ikke mas mer enn nødvendig, da stikker han til f... Det skulle jeg gjerne gjort, men han jobber i en annen del av landet nå. Vil tippe det tar en 13-14 t å kjøre dit en vei. Så jobber han store deler av sin våkne tid. Det er ikke det at jeg ikke vil, men jeg kan ikke skulke jobben heller TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #23 Del Skrevet 5. mai 2011 Da tar du et fly fredag og tilbake til mandags morgen Man trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 5. mai 2011 #24 Del Skrevet 5. mai 2011 Da tar du et fly fredag og tilbake til mandags morgen Man trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Du kan jo ikke vite hvordan TS jobber, da... Det er ikke alle som har fri i helgene, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #25 Del Skrevet 6. mai 2011 Hva slags selskap er det han jobber i? Stort, lite, offentlig, privat? Jeg synes det lover veldig dårlig for hans karriere at han jobber i et selskap som bryter Arbeidsmiljøloven, og det hadde ikke min mann fått lov til. Det er et eneste 'kravet' jeg stiller, regler skal følges. Dette fordi hvis det blir noe permittering eller konflikt på gang så er det det verste stedet å jobbe på, fordi det bare ender med tull og lovbryting og rettsaker og uberretigede oppsigelser etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderkoppdame Skrevet 6. mai 2011 #26 Del Skrevet 6. mai 2011 Hva slags selskap er det han jobber i? Stort, lite, offentlig, privat? Jeg synes det lover veldig dårlig for hans karriere at han jobber i et selskap som bryter Arbeidsmiljøloven, og det hadde ikke min mann fått lov til. Det er et eneste 'kravet' jeg stiller, regler skal følges. Dette fordi hvis det blir noe permittering eller konflikt på gang så er det det verste stedet å jobbe på, fordi det bare ender med tull og lovbryting og rettsaker og uberretigede oppsigelser etc. Fått lov til? Er han mindreårig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #27 Del Skrevet 6. mai 2011 Fått lov til? Er han mindreårig? Nei, men det var et bevisst ordvalg. Jeg har et problem med lovbrytere, og jeg har ikke lyst til å være med en mann som muliggjør dette. Særlig ikke hvis det går utover helsen hans. Der har jeg vetomakt. PS: han får heller ikke lov til å spytte tyggis på asfalt. Han får derimot, i motsetning til av andre KGere, lov til å lage sosiale planer uten å spørre meg om lov først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #28 Del Skrevet 6. mai 2011 Da tar du et fly fredag og tilbake til mandags morgen Man trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Jeg jobber desverre ikke sånn at det er mulig. Dessuten tror jeg det bare vil gjøre vondt verre at jeg kommer dit, så har han ikke tid til å være sammen med meg. TS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. mai 2011 #29 Del Skrevet 6. mai 2011 Her forsøker du å ro deg unna ved å bruke generaliseringskortet. Jeg vet da godt at ikke alle kvinner er golddiggere, og noen er det avgjort i større grad enn andre. Men det forhindrer jo ikke at det er snakk om klare kjønnsforskjeller her: det er en TENDENS til at kvinner i langt større grad enn menn ønsker å la seg forsørge av en mann enn vice versa, og altså er golddiggere i en eller annen utgave. Det trenger altså ikke være sånn at ALLE kvinner må være golddiggere og INGEN menn det sammee for at vi skal kunne snakke om kjønnsforskjeller. Men dette trodde jeg faktisk du var oppegående nok til å forstå, Betty? Ja men det ligger jo i menneskets natur. De aller fleste menn liker på lik linje å være den som forsørger. Det betyr ikke at noen er golddiggere eller ei. Selvsagt vil ingen kvinne ha en som lever på støtte fra nav.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #30 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis han jobber så mye har dere sikkert råd til at du jobber litt mindre i en periode, hvis du ikke kan besøke han en eneste helg.. Vel, det står kanskje på innsatsen? Og du kan vel gjøre ditt mens han jobber, han har sikkert 1-2 timer til overs på kvelden og så kan dere i det minste sove sammen. Det blir hva man gjør det til selv, det høres ikke ut som om du er villig til å gjøre en så stor innsats på egenhånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #31 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis han jobber så mye har dere sikkert råd til at du jobber litt mindre i en periode, hvis du ikke kan besøke han en eneste helg.. Vel, det står kanskje på innsatsen? Og du kan vel gjøre ditt mens han jobber, han har sikkert 1-2 timer til overs på kvelden og så kan dere i det minste sove sammen. Det blir hva man gjør det til selv, det høres ikke ut som om du er villig til å gjøre en så stor innsats på egenhånd.. Mener du at hun skal slippe alt hun har i hendene og ta fri fra SIN jobb, for å få være sammen med kjæresten som aldri har tid fordi han prioriterer sin jobb? Hvorfor skal ikke han kunne ta fri? Det er jo tross alt han som "alltid" er borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #32 Del Skrevet 6. mai 2011 Haha. Dumme damer... sorry altså. Når han får et godt jobbtilbud og slår til på det, hvorfor kan ikke kvinnen sette på bremsen for seg selv i noen måneder? Det høres riktignok ikke ut som om kommunikasjon står i høysetet her, men et forhold fungerer ALDRI uten kompromiss, man må gi og ta. Han jobber seg sikkert i hjel, og så forventer hun at han skal fly hjem og be sjefen om fri fordi HUN ikke vil forsake noe. Hva med at hun gjør en liten innsats og får det samme tilbake senere en gang? Hadde min mann oppført seg på samme måte som hun gjør her hadde jeg vurdert å forlate han, snakker om egoisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #33 Del Skrevet 6. mai 2011 Haha. Dumme damer... sorry altså. ... Hadde min mann oppført seg på samme måte som hun gjør her hadde jeg vurdert å forlate han, snakker om egoisme. Er det ikke egoistisk å jobbe konstant i flere uker uten å være hjemme en liten helg en gang? Ja, man får mer penger, men det er vel ikke pengene man er sammen med..? Etter å ha jobbet X antall uker i strekk synes jeg ikke det skal være så vanskelig å be om en liten helg fri.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 6. mai 2011 #34 Del Skrevet 6. mai 2011 synes forslaget om at du kan fly til byen der han er var godt! Om han jobber hele dagen kan du lese en bok, gå tur i parken, se byen, gå på museum, slappe av etc. Så kan dere spise sammen sent på kvelden og ha noen timer sammen til neste morgen. Han kommer sikkert til å sette pris på det - og det samme vil du ! Jobber du også 24/7 så du ikke kan ta deg to dager for å dra til han? trenger jo ikke være i en helg hvis du jobber hver helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #35 Del Skrevet 6. mai 2011 TS har vel forklart at hun ikke har mulighet til å dra til han, og som hun selv påpeker kan det gjøre vondt verre å dra dit, for at han ikke har tid til henne. Er selv sammen med en i samme type jobb (muligens?), og det er mange utsettelser og endringer i planene. Ser du skriver at han har fått utsatt hjemreisen, noe som kanskje betyr at han snart kan komme hjem? I min kjæres jobb er det i hvert fall ekstra travelt like før han kommer hjem, da han må rekke en deadline..Og da vil jeg virkelig ikke stå i veien for han, da har han ekstra mye å gjøre og jobber nesten hele tiden, bortsett fra da de sover. Jeg tror du gjør lurt i å ha litt tolmodighet med han nå som han er forholdsvis ny i jobben, de fleste av oss vet vel at det kan være vanskelig å "stå på krava" når man er ny. Jeg ville i hvert fall bare følt meg i veien når han er på jobb, det er liksom ikke en 8-16 jobb.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #36 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis han jobber så mye har dere sikkert råd til at du jobber litt mindre i en periode, hvis du ikke kan besøke han en eneste helg.. Vel, det står kanskje på innsatsen? Og du kan vel gjøre ditt mens han jobber, han har sikkert 1-2 timer til overs på kvelden og så kan dere i det minste sove sammen. Det blir hva man gjør det til selv, det høres ikke ut som om du er villig til å gjøre en så stor innsats på egenhånd.. Det er desverre ikke sånn samfunnet er bygd opp. Man kan ikke komme å si at nå skal jeg jobbe mindre en periode, ikke for en sånn grunn. Om det hadde vært sykdom- så ja, men ikke fordi samboeren hennes jobber mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 6. mai 2011 #37 Del Skrevet 6. mai 2011 Det visste jeg selvsagt ikke, og nå har hun jo avkreftet dette også heldigvis. Men som også TS var inne på: det er nok av slike kvinner omkring. Til sammenlikning er det forsvinnende få menn som er slik, så dette med at noen tærer på partnerens næring er nok en kvinnegreie, altså spekulerte jeg litt i dette. Mannen jobber, kvinner shopper - slik er regelen for mange. Er det mulig??? Du har vel ikke peiling på hva som er regelen for mange. Du har sett for mye tull på tv du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guest Skrevet 9. mai 2011 #38 Del Skrevet 9. mai 2011 Du får besøke han oftere, men jeg hadde nok ikke funnet meg i dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #39 Del Skrevet 9. mai 2011 Ingen som har tydet at de er uneige med deg om at vekten ligger hos jentene? Hva så om noen jenter er golddiggers? Du burde lett se om dama di er golddigger.. Men er jo pussydiggers og har lett ei dame bare for at hun har en åpning i skrittet, nærmest aldrig vica versa.. Noen kvinns er golddigers, noen men er pussydiggers.. vel alle men er pussyddiggers men ja du skjønner hva jeg mener.. utennom homofile da, som er penisddiggers.. vel lesbiske er jo også pussydiggers og heterofile jenter er vel penisddigers... Har du noe poeng i det hele tatt?? Når golddigging er en jentegreie - du finner knapt noen golddiggere blant menn - så må dette såklart sies, gjentas, og gjentas i det uendelige ad nauseatum. Hvorfor? Fordi jentene som er slik ikke skal få dø i synden, vel. Det bør alltid være et speil foran dem som viser hva slags parasitter de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #40 Del Skrevet 9. mai 2011 Ja men det ligger jo i menneskets natur. De aller fleste menn liker på lik linje å være den som forsørger. Det betyr ikke at noen er golddiggere eller ei. Selvsagt vil ingen kvinne ha en som lever på støtte fra nav.. Ehh, hva? Hva ligger i menneskets natur - golddigging? Ikke i menns natur tydeligvis, som du sier i neste setning. Så hva i huleste mener du egentlig? Og det neste du sier gir jo heller ikke mening, dersom menn er den som liker å være forsørger. Og joda: dersom kvinner liker å bli forsørget ja så ER DE GOLDDIGGERE. Sånn er det bare. For de har selv alle muligheter til å ikke være det, dvs. ta utdannelse, få seg god jobb som gir den lønnen de ønsker for å leve romslig. Det burde ikke lenger være en eneste kvinne i Norge som lever på mannen sin, da kvinner har minst like gode muligheter for å skaffe seg høy inntekt som det menn har. Og mener du det er like selvsagt at ingen mann vil ha ei som lever på støtte fra NAV? Ikke? Så hvorfor er det mer selvsagt at menn vil ha ei dame uten inntekt enn vice versa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå