girly23 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Da var jeg sykemeldt på grunn av ryggen og er sykemeldt i tre uker i første omgang. Etter beskjed fra legen går jeg tur ca 30 minutter hver dag og eneste grunnen til at jeg er sykemeldt fra jobb er at jeg ikke må løfte noe, og vi har endel tunge løft iløpet av en dag på jobb (jobber gjerne 6-8 timer alene, og kan derfor ikke utsette de løftene som må gjøres til nestemann skal på jobb). Det som da er saken er at jeg har tenkt meg på konsert på fredag. Og sjefen skal på samme konserten.. Jobber i en liten bedrift, og har daglig kontakt med sjefen, men er likevel litt betenkt på hva sjefen kommer til å tenke når vi mest sannsynlig møtes på konserten. Vi har snakket om flere ganger hvor mye vi gleder oss til konsert. (Skal ikke gå sammen, men har felles venner, så vi møtes nok.) Hva hadde du tenkt om du som sjef møtte en sykemeldt ansatt på konsert? Eller har jeg "gyldig grunn" til å gå på konserten selv om sjefen er der? Jeg ligger jo liksom ikke "hjemme med influensa" og sykemeldt av den grunn...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Hvis jeg som sjef har møtt min sykemeldte ansatte med ryggproblmerer jodlende og i partymodus på en konsert ville jeg absolutt ha fått tvil om hele sykemeldinga...... Når det er sagt så mener jeg ikke at en som sykemeldt skal ligge rett ut i senga og være fullstendig passiv heller.......det er en kjent sak at med ryggproblemer så må en bevege seg og trene. Men det er en vesentlig forskjell på å gå tur og på å være på en flere timers konsert. Jeg har ryggproblemer selv, og jeg ville aldri ha maktet en konsert. Men, hvis du har en grei kontakt med sjefen, lite miljø f.eks så kunne du ha snakket med sjefen i forkant og f.eks fortalt han at du har billett til den aktuelle konserten, at du kjøpte den billetten før ryggen slo krøll på seg, og at du er i tvil hva du skal gjøre, men at du har lyst ivei, hvis helsa tillater det.......har du en forståelsesfull sjef, og du ikke tar helt av, så tror jeg ikke sjefen stusser noe mere ved det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Du gjør ingenting galt om du velger å gå på konsert. Men du må være klar over at det lett blir prat om slikt, særlig på små arbeidsplasser. Har du et ok forhold til sjefen så kan du jo forklare omstendighetene, så kommer du sladderen i forkjøpet. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Er det "hopp og sprett" konsert, eller "sitte pent eventuelt tasse litt rundt" konsert?
antibac Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Det kommer vel litt an på konserten og hvordan du skal "oppføre" deg på konserten (som spørsmålet ovenfor). Kan bli litt snakk hvis du hopper opp og ned og tar helt av, men hvis det er snakk om å sitte rolig gjør det vel ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Jeg var på utendørs sommerkonsert i fjor med dårlig rygg og jeg gjør det aldri igjen. Til tross for både øl og vin innabords var det så slitsomt å ikke kunne legge seg nedpå litt og hvile ryggen
Pria Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville holdt meg hjemme, det blir fort mye snakk av slik og folk som er sykemeldte pga. det som mange kaller "usynlige lidelser" har jeg følelsen av at er ekstra utsatt for mistanke og rykter.
The Kitten Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Gå på konserten og kos deg. Du er sykemeldt for at du skal unngå tunge løft. Ikke for at du ikke skal kunne stå i timesvis. 1
girly23 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2011 Konserten er "gå rolig rundt eller stå/sitte på en benk"-konsert. Jeg skal kjøre (er et lite stykke til konserten), så skal så absolutt ikke rave rundt drita full, og noe hopp og sprett blir det ikke Fikk sms fra sjefen om det var muligheter for at hun og samboeren kunne sitte på med oss bort siden jeg skulle kjøre, så da regner jeg med at jeg har bekymra meg mer enn nødvendig 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Du er mer bekymret for å møte sjefen enn for ryggen din. Konsert er vel ikke det beste for vond rygg akkurat..... Da lurer jeg litt på hvor vond denne ryggen er? 1
girly23 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2011 Om du leser litt lengre opp her er jeg sykemeldt fordi jeg ikke kan LØFTE på grunn av ryggen. Hadde jeg hatt en normal jobb der jeg ikke måtte løfte x-antall kilo og bære endel hadde jeg fint klart meg uten sykemelding
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Jeg er en del plaget av ryggen og kan heller ikke løfte tungt. Men noe konsert hadde ikke jeg orket det blir for mye ståing eller sitte for rolig for lenge. Spessielt med tanke på hvor vondt jeg hadde fått det etterpå Ps. Er det "bare" løfting du har problemer med og er frisk nok til å gå på konsert burde det også fint gå ann å få tilrettelegging på jobben uansett yrke.
Ivy Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tror det går helt fint så lenge du står i ro/sitter under konserten. Ettersom du og sjefen har diskutert hvor mye dere gleder dere til konserten regner jeg med han vet du skal dit. Har sjefen nevnt noe nevneverdig om konserten samt sykemeldingen din ? hintet noe ?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #15 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tror det går helt fint så lenge du står i ro/sitter under konserten. Ettersom du og sjefen har diskutert hvor mye dere gleder dere til konserten regner jeg med han vet du skal dit. Har sjefen nevnt noe nevneverdig om konserten samt sykemeldingen din ? hintet noe ? Stå og sitte i rå er det verste man kan gjøre med en dårlig rygg! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #16 Skrevet 5. mai 2011 Stå og sitte i rå er det verste man kan gjøre med en dårlig rygg! Men det ser jo ut til at ts har uroet seg unødvendig for å møte sjefen, så kjekt Kos deg!
Gjest Harriet Skrevet 5. mai 2011 #17 Skrevet 5. mai 2011 Jeg hadde aldri gått på konserten. Hvis man er frisk nok til å gå på konsert så er man frisk nok til å gjøre noe på jobben også. 2
Steget Skrevet 5. mai 2011 #18 Skrevet 5. mai 2011 Kos deg på konsert! Greit at sjefen din gjorde det klart da, så trenger du ikke bekymre deg! Men ta det med ro, finn deg et sted å sitte og reis hjem rett etter konserten. Men hun vet jo at du har gledet deg til konserten, så tviler på at hun lager noe krøll om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #19 Skrevet 5. mai 2011 Jeg hadde aldri gått på konserten. Hvis man er frisk nok til å gå på konsert så er man frisk nok til å gjøre noe på jobben også. Det kommer vel helt an på type jobb man har, da... 3
Gjest Harriet Skrevet 5. mai 2011 #20 Skrevet 5. mai 2011 Det kommer vel helt an på type jobb man har, da... Det er klart, men det er ikke mange jobber hvor man ikke kan få tilrettelagt arbeidet. For arbeidsgiver er det vanvittig dyrt med sykemeldte arbeidstakere så de strekker seg veldig langt for å tilrettelegge. Og alle som har hatt ryggproblemer vet at det å stå og sitte er det verste man kan gjøre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå