AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Del Skrevet 4. mai 2011 Vi en liten familie med 1 barn som nylig har flyttet inn i et hus med 3 leiligheter. Har felles uteområde, og vi bor i 2 etasje. I første etasje bor det en eldre rusmisbruker som selger stoff. Politiet har jevnlig hatt razzia, og det har vært mye uro og folk som kommer og går til alle døgnets tider. Etter at jeg i vinter fant en sprøyte utenfor ringte vi husverten og han skulle ordne opp sa han. Det har vært litt roligere etter det. Dessverre er det ikke naboen som er selve problemet, det er kjæresten hans. Hun er tung rusmisbruker og har kraftige psykiske problemer. Med en gang vi flyttet inn kom hun ofte på døren, ville låne telefonen, grein og sa at kjæresten slår henne. Hun fortalte at hun hører stemmer som prater til henne. Hun bor ute, men kommer ofte på besøk til kjæresten. Om han ikke vil åpne eller ikke er hjemme står hun utenfor og skriker og hamrer, velter søppelkassene og har knust ruter 3 ganger etter vi flyttet inn. Det ender som regel med at politiet kommer og tar henne med seg, men morgenen etter er hun her igjen. På uteområdet har det ligget en del søppel og gamle møbler etter tidligere beboere. Flere netter har vi våknet av at hu står og graver i søppelet, og etter å ha pratet med henne gav vi henne tillatelse til å ta det hun ville av møbler som likevel skulle kastes, og gav beskjed om hva som var vårt og som hun ikke måttte røre. Nå som det begynner å bli pent vær har samboeren min og jeg rydder opp utenfor, kjørt på søppelet og skrubbet der ute. Naboen som bor i 3 etasje og vi har hagemøbler, som vi har satt opp. Jeg har også plantet litt blomster i krukker og gjort det litt koselig der ute. I formiddag satt naboen i 1 og kjæresten utenfor. Samboeren min hørte noe bråk og gikk ut. Hun var igang med å flytte hagemøblene mine og sa du skulle male dem. Sambo ga klar beskjed om at det va våre møbler, som verken skulle flyttes eller males, men at det va ok at de brukte dem når vi ikke skulle det selv. Så mens ingen av oss var hjemme har hun flyttet alle møblene, båret en stol ned til seg selv, ødelagt en plante, kastet papir og moll rundt og stålet en blomst + potte, et askebeger og en kost! Ikke akkurat store verdier, men jeg blir så forbanna. Er det noe vi kan gjøre? Har svært lite lyst å flytte, området er ellers meget rolig med mange barnefamilier kort vei til skole osv. Uff, ble langt dette, er bare så fortvilet. Noen som har noen råd til oss? Kan vi anmelde det som har skjedd i dag? Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidi_81 Skrevet 4. mai 2011 #2 Del Skrevet 4. mai 2011 Flytt! Eller si til husverten at enten kaster han ut den andre naboen, eller så flytter dere. Hvis du får med nabo nr to på det sieste så kanskje husverten lytter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Del Skrevet 4. mai 2011 Flytt! Eller si til husverten at enten kaster han ut den andre naboen, eller så flytter dere. Hvis du får med nabo nr to på det sieste så kanskje husverten lytter. Naboen i 3 har også pratet med husverten. Til og med velforeningen har ringt ham, det er jo ikke bare oss det er plagsomt for. Ingenting annet enn å flytte vi kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 4. mai 2011 #4 Del Skrevet 4. mai 2011 Så utrolig ubehagelig! Vi hadde på et tidspunkt naboer som tydeligvis drev med litt snuskete affærer, som dop o.l. De ble kastet ut rimelig kjapt. Er det et type sameie, borettslag e.l.? Det finnes jo ordensregler man må forholde seg til. Jeg ville uansett ha tatt dette opp med husverten. Og definitivt kontaktet politiet om en mulig anmeldelse. Hærværk, ødeleggelse og tyveri er jo helt klart straffbart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 5. mai 2011 #5 Del Skrevet 5. mai 2011 Flytte er vel det enkleste? Hvorfor vil dere absolutt bo der med et lite barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Del Skrevet 5. mai 2011 Får husverten nok skriftlige klager er det vel enklere for han å si dem opp..? rart at husverten vil ha slike boende i huset sitt. Gå sammen dere som bor der og si at dere alle sier opp om ikke de i 1. blir sagt opp. da ser husverten konsekvenser av å ha en slik boende. Men uansett, det er vanskelig å si opp en leiekontrakt, så håper for deres del at det står noe i den som gjør at husverten har mulighet til å si han opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 5. mai 2011 #7 Del Skrevet 5. mai 2011 Det er ikke vanskelig å si opp en leiekontrakt med beskrevet oppsigelses tid, er det en kontrakt for leie i 3 år eks. kan denne også sies opp under de omstendighetene som her foreligger. Ingen rett vil tvinge foreldre og barn til å bo under slike forhold, som oppleves truende, vanskelig, ubehagelig og med fare for at barn stikker seg på sprøytespisser eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Del Skrevet 5. mai 2011 Da må leieboerne gå sammen og kreve at huseier sier opp leietageren i 1. og tar den runden i retten om han ikke flytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 10. mai 2011 #9 Del Skrevet 10. mai 2011 Retten er veien å gå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå