Reina Skrevet 6. november 2003 #1 Del Skrevet 6. november 2003 Hallo alle studenter/eks-studenter!! Går du eller har du gått på UiB? Er det bra/dårlig? Jeg skal studere spansk der neste år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. november 2003 #2 Del Skrevet 6. november 2003 Har gått og det var flott miljø dengang. (for sånn ca 8 år siden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 6. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 6. november 2003 Oki, hva studerte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. november 2003 #4 Del Skrevet 6. november 2003 Exphil og sosiologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. november 2003 #5 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har gått på UiB og trivdes kjempegodt. Tok forprøve i samfunnsfag pluss grunnfag i medievitenskap studieåret 99-00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 7. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 7. november 2003 Nå gleder jeg meg Et helt år bare med fag som jeg liker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uib-student Skrevet 11. november 2003 #7 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Jeg har studert ved UiB i 4 og et halvt år nå og stor trives Begynte med spansk faktisk og det var kjekt det. Nå er de som går der så heldige at de må ikke stå på alle eksamenene samtidig så ting har forbedra seg (da jeg gikk der så hadde vi 3x8timers eksamen og strøyk vi på den ene så strøyk vi på alle). Ellers så hadde vi bra miljø og bortsett fra at jeg ikke hadde helt sansen for grammatikken vi måtte lære så har jeg bare positive erfaringer defra. Forsåvidt så ble ikke grammatikken så grusom heller fordi vi hadde verdens beste lærer - det er utrolig synd at hun har sluttet Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 12. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 12. november 2003 Hvis ikke du hadde vært gjest, så ville jeg sendt en PM til deg nå! Var du helt nybegynner med spansk, eller har du hatt det på videregående før? Jeg har spansk nå dette siste året på videregående og gjør det ganske bra, bare toppkarakterer. Lurer på hvor mange kurs det fins på UiB, om det er et som passer akkurat for meg som kan litt, men samtidig ikke er klar for å ta et avansert kurs. Så lurer jeg på hvordan dere blir undervist, om det er som på VGS, eller om det meste går på selvstudie? Og om dere fikk reise til et spansktalende land mens du gikk der? Det hadde vært utrolig interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 12. november 2003 #9 Del Skrevet 12. november 2003 Heisann! Jeg studerer på UiB, men på MN-fakultetet, og ikke på HF som du vil tilhøre. Jeg trives veldig godt på UiB, men som sagt så er det jo stor forskjell på fakultetene! Undervisningen på universitetsnivå er jo veldig anderledes enn den du er vant med nå, men det regner jeg jo med at du vet. Veldig mye er beregnet på selvstudie, og basisen før og etter hver forelesning må du tilegne deg på egenhånd. På UiB kan du ta innføringskurs på høsten i spansk! Dette går rett etter semesterstart, før de ordentlige forelesningene er kommet seg ordentlig igang! Det burde du ta siden du ikke har så mye erfaring med spansk! Da letter du pangstarten litt! Blir sikkert ganske tøft når du bare har et år med spansk, men har du C-språk, så har du lov å studere! Jeg har selv B-språk i spansk, men det var ikke noe særlig for meg, hehe! Bra vi er ulike! Du kan jo se litt her: http://www.hf.uib.no/i/Romansk/sslat.htm Lykke til da!! (ps: siden jeg nå vet at du skal studere på uni, kan jeg jo også her si at Bergen studentidrettslag har egne dansekurs!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kane Skrevet 12. november 2003 #10 Del Skrevet 12. november 2003 Har studert hos UiB - bare positive erfaringer! Flotte forelesere som virkelig engasjerte! Skal til på nytt i Januar - og ser frem til det. Studerte Ledelse og psykologi blant annet... Spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 13. november 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 13. november 2003 Men litt på siden!! Kan Universitetet fikse studenthybler også, kanskje?! Eller er studenthyblene på Fantoft de eneste som fins i Bergen?! Er det plass til å bo to mennesker der inne (begge skal studere)? Danseskoletilbudet passer ypperlig til meg, det var jo helt perfekt :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 13. november 2003 #12 Del Skrevet 13. november 2003 Studentsamskipnaden i Bergen har mange hybler, ikke bare på Fantoft. En del av hyblene er hvert år forbeholdt førsteårsstudenter som kommer flyttende til Bergen eller som flytter hjemmefra. Da jeg flyttet til Bergen, hadde jeg kjempeflaks og fikk hybel i byen, fem minutter fra SV-fakultetet og rett nedenfor mat.nat.-fakultetet. Kontakt studentsamskipnaden (SiB), du. Jo tidligere du søker, jo bedre tilbud får du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. november 2003 #13 Del Skrevet 14. november 2003 Har gått på UiB. Likte meg godt jeg - men så er jeg bergenser og kjenner ikke den "ekte" studenttilværelsen... Så hvordan UiB og Bergen er for tilreisende studenter, det vet jeg ikke.. Men Bergen er kjent for å være en bra studentby da! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 14. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 14. november 2003 Kontakt studentsamskipnaden (SiB)' date=' du. Jo tidligere du søker, jo bedre tilbud får du![/quote'] Når ville du anbefalt meg å søke, hvis jeg skal være tidlig ute?? Skolen begynner i august... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. november 2003 #15 Del Skrevet 15. november 2003 Sib har hybler mange andre plasser enn fantoft (huff, fantoft ville jeg ikke bodd. Bodde på Hatleberg jeg da, og trivdes godt der, men der bor det mest NHH-studenter (fordi det ligger rett ved NHH) Lese mer om Sib her: http://www.sib.uib.no/ Sib bygger stadig nye hybelhus. Der er det finere, bedre standard, og dyrere, generelt sett. forøvrig kan det ikke bo to menensker på en hybel, men det kan bo to mennesker på en dubeltt (altså dobbelthybel) Det er ikke plass, og ikke lov, å bo to på en sånn hybel på 14 kvadrat. Siste året jeg studerte bodde jeg på dublett sammen med kjæreten min, siste halvåret faktsik, vi var bare sammen det siste året av studietida (men bor sammen enda altså) og det var kjempegreit. Ved universitetet har jeg aldri studert, så det vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. november 2003 #16 Del Skrevet 15. november 2003 Hei. Jeg går på førstesemesterstudiet ved HF på UiB. Jeg trives veldig godt. Mye av grunnen til det er at semestergruppa mi har fått en fantastisk flott seminarleder i Ex.phil. En morsom, litt distre type som med og uten vilje får oss til å le og ha det morsomt samtidig som vi faktisk lærer noe. Etter jul skal jeg fortsette på Arkeologi, norrønt og latin.. Ikke alt på en gang da, men... Jeg gleder meg til fortsettelsen på studiene... Miljøet er fint, og hjelp finnes alltid om en skulle ha behov for å spørre om noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 16. november 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 16. november 2003 Takk for linken, Fredagsbarn :rosasmil: Jeg ser fram til å studere og bo i Bergen, det høres ut som de fleste har gode erfaringer med Universitetet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisabethe Skrevet 2. desember 2003 #18 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg skal også til bergen.. for å gå psykologi.. og hører jo bare positive ting.. så håper det blir bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå