Gå til innhold

Kjæresten min har vært stormende forelsket og lykkelig

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser

Flåsete spørsmål, men jeg stiller det alltid likevel: hvordan hadde du følt det hvis du så han ble sammen med ei annen? Vil du da bli sjalu eller likegyldig? Noe av svaret kan ligger der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jimmi

Jeg tror bare at han ikke er den rette for deg..... Jeg er på din alder-og har en liste over kriterier for den perfekte mann! Så møtte jeg han!! Oppfylte alle kriterier på lista, og mer til. Sexen var helt grei-på grensa til kjedelig.... Og han hadde noen fakter jeg ikke tente på....

Skjønte jo etter en stund at Liste min ikke betyr en dritt-når man ikke eksploderer i <3 ( forelsker seg mao....)

Så da har jeg forkastet listen og åpnet blikket. Selvom jeg nærmer meg midten av 30åra kan jeg ikke slå meg til ro med mediocre...,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Womenwomen

Ja, jeg tror du har rett. At jeg er nr 2, og at det er derfor han er helt stille når jeg spør om han føler at jeg eller det vi har er bedre... Han svarer bare at det er annerledes. Jeg har hatt fantastisk, magisk og veldig sjeldent bra sex med en mann - en mann jeg aldri kunne finne på å gifte meg med - og forstår at noe bare er bedre enn annet - og ja, annerledes. Når noe blir beskrevet som ikke bedre, men annerledes, så er det dårligere. Er noe bedre, så sier man det. Enkelt og greit. Han sier også at tiden kan hjelpe oss... og jeg tror han mener at vi skal kunne bygge opp noe som var bedre. Det er dessverre ikke godt nok for meg. Selv om sexen med ham ikke er magisk, så er han fantastisk i så måte og på viktige måter mye bedre (min drøm) enn mine foregående kjærester, og som person er han helt utrolig fantastisk - den beste. Når han ikke kan si det samme om meg, så er det ikke godt nok.

Er jeg for streng og har for høye krav, eller bør man ta tiden til hjelp og kanskje ta til takke med å "glemme" spørsmålet?

Må også tilføye at jeg våkner med sorg i hjertet og når jeg så en romantisk film isted så tenkte jeg bare på ham og eksen, ikke meg og ham...

Så trist . Det er veldig trist når to som er dypt forelsket ikke kan få hverandre pga hindringer som står i veien for de .Ofte kan man føle andres smerte , uten å vite om det selv . Mulig denne jenta er ulykkelig . Og hennes følelser klarte du å oppfatte fra intet som en etterdrønning fra fortiden . Ja fra denne filmen . Automatisk minnet den deg om fortiden og henne .Om du følte tristhet da , er det kanskje slik hun har det nå . Det er dine 7 sanser som fanger opp dette og plager deg nå . Du har god kontakt med dine sanser og instinkter , derfor blir du plaget av dette . Som en forbannelse nesten som hviler over han , kjærestren din . Han er ikke fri fra hennes lenker . Det er hva du oppfatter , det plager deg og ødelegger deres forhold nå i framtiden . Han har kanskje handlet galt og gjordt noe galt . Noe han vet selv . Du får spørre han HVORFOR det ikke ble de to ? Hva gikk galt ? Tenk så sterk denne forelskelsen ER og fantastisk ? . Den setter spor etter seg og kan merkes av flere personer rundt flere mennesker enn bare de to som var forelsket .... T.o.m du kjenner etterdrønningene etter dette , som torden . Og blir minnet om det som var en gang i fortiden hans . Sån blir det når man går imot naturens vilje . Instinkter og vi mennesker er en del av naturen . Å gå imot naturen vilje , kan skape sorg , tomhet og smerte hos mennesker .Forde vi vet det er galt innert inne og vi blir ikke fullkomment lykkelig , når vi kjemper IMOT våre sterkeste instinkter og naturen .

Fullkommen lykke er å få leve ut våre naturlige instinkter og lyster , og lytte til vårt indre og være ærlige mot oss selv først og fremst . Det er fullkommen lykke .Høyere lykke finnes ikke enn det .

Du vil bli belønnet en annen gang med stor kjærlighet selv , men da må du være ærlig mot deg selv først , og så lytte til dine innerste instinkter og følelser og følge dem fult og helt . Og stole på dem . Da blir du mye lykkeligere . Enn med han .

Han plages ....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Må bare spørre TS, hvordan vet du at pulsen hans økte når det ble snakk om eksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil ha den seksuelle kjemien, magien som jeg hadde med en tidligere kjæreste, med dagens følelser i sengen. Og jeg vil bytte ut den fysiske "hverdagstiltrekningen" som jeg følte til en annen kjæreste. Men alt annet... der er dagens mann helt fantastisk perfekt!

Da forstår jeg. Han er en mann som du respekterer og liker. Din aller beste venn mog medspiller. En bestevenn med fordeler.

Jeg har ikke noe fornuftig å komme med nå . Dere får vel snakke sammen og finne ut av ting. Det er sant som de andre sier her at det går an å oppnå bedre seksuell tiltrekning. Og det vet dere veldig godt begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som lurte på hvordan jeg vet at pulsen økte. Jeg så det på halsen hans. Det dunket hurtig, hurtigere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist . Det er veldig trist når to som er dypt forelsket ikke kan få hverandre pga hindringer som står i veien for de .Ofte kan man føle andres smerte , uten å vite om det selv . Mulig denne jenta er ulykkelig . Og hennes følelser klarte du å oppfatte fra intet som en etterdrønning fra fortiden . Ja fra denne filmen . Automatisk minnet den deg om fortiden og henne .Om du følte tristhet da , er det kanskje slik hun har det nå . Det er dine 7 sanser som fanger opp dette og plager deg nå . Du har god kontakt med dine sanser og instinkter , derfor blir du plaget av dette . Som en forbannelse nesten som hviler over han , kjærestren din . Han er ikke fri fra hennes lenker . Det er hva du oppfatter , det plager deg og ødelegger deres forhold nå i framtiden . Han har kanskje handlet galt og gjordt noe galt . Noe han vet selv . Du får spørre han HVORFOR det ikke ble de to ? Hva gikk galt ? Tenk så sterk denne forelskelsen ER og fantastisk ? . Den setter spor etter seg og kan merkes av flere personer rundt flere mennesker enn bare de to som var forelsket .... T.o.m du kjenner etterdrønningene etter dette , som torden . Og blir minnet om det som var en gang i fortiden hans . Sån blir det når man går imot naturens vilje . Instinkter og vi mennesker er en del av naturen . Å gå imot naturen vilje , kan skape sorg , tomhet og smerte hos mennesker .Forde vi vet det er galt innert inne og vi blir ikke fullkomment lykkelig , når vi kjemper IMOT våre sterkeste instinkter og naturen .

Fullkommen lykke er å få leve ut våre naturlige instinkter og lyster , og lytte til vårt indre og være ærlige mot oss selv først og fremst . Det er fullkommen lykke .Høyere lykke finnes ikke enn det .

Du vil bli belønnet en annen gang med stor kjærlighet selv , men da må du være ærlig mot deg selv først , og så lytte til dine innerste instinkter og følelser og følge dem fult og helt . Og stole på dem . Da blir du mye lykkeligere . Enn med han .

Han plages ....

Ehm.....correct me if I`m wrong, men skrivestilen til denne personen som siterer WW er jo helt lik på WW`s meget kjente skrivestil.....

Alt snakk om instinkter, gener, naturens vilje, punktumsettinger, uthevelser......novelleperspektivet.....er det ikke samme person tror jeg dere er hverandre ukjente tvilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en følelse av at mye av frykten din skyldes at du egentlig speiler deg i han – du ser de samme tingene som du ser hos deg selv. Dere har begge opplevd berusende forelskelser – og slik jeg leser det du har skrevet – så sammenlikner du dette forholdet med det du har opplevd tidligere. Og du regner med at han gjør det samme – derfor setter du deg i posisjonen som nr.2 – i forhold til parameteret beruselse.

Men finnes det ikke også andre parametere? Du beskriver ham jo som en veldig god match på veldig mye – og kanskje er disse parametrene vel så viktig hvis du tenker deg muligheten for et varig forhold.

Din historie har gjort at du er redd for å bli såret – og kanskje er også dette en grunn til at du forholder deg litt tilbakeholdent i dette forholdet – men henger denne frykten på en knagg du kaller “mangel på berusende forelskelse”?

Jeg har en gang – før jeg møtte mannen min – opplevd en berusende forelskelse som grenset til “galskap”. Jeg mistet gangsynet helt og ble blind for mange ting rundt dette forholdet som kunne ha vist meg at dette ikke var noe jeg skulle satse på – helt blind. Vanvittig seksuell tenning og ekstremt høy grad av kikkertsyn. Fallhøyden var stor og det fikk jeg kjenne da alt ramlet sammen. Jeg slo meg gul og blå. Og brukte lang tid på å få tilbake normalt gangsyn.

Forelskelsen med mannen min var et godt stykke unna samme grad av forblindende beruselse – men jeg sammenlikner aldri. Jeg bare konstaterer at jeg har opplevd det – det tilhører min historie og forteller meg at jeg den gang var i stand til å la meg beruse så vanvittig at jeg mistet gangsynet. Jeg fremholder det ikke (i ettertid) som det mest fantastiske jeg har opplevd – derfor havnet heller aldri min mann i posisjonen som nr.2. Og gir heller ingen grunn til å sammenlikne. Skulle jeg ha sammenliknet så er det ingen tvil om at forholdet til mannen min er det beste som har skjedd meg – og den berusende, vanvittige forelskelsen jeg har opplevd en gang – den blir blek og fattig i forhold.

Så spørsmålet er kanskje hvor du skal feste blikket ditt TS? Kanskje skal du flytte det vekk fra din egen – og hans – fortid og konsentrere deg om å se nøyere på det som står rett foran deg? Først da kan du gi deg selv reelle muligheter til å vurdere om dette er noe å satse på. Da må du bevisstgjøre deg selv på hvilke forventninger du har til et varig forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...