Gå til innhold

Middagstid på julaften


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Når spiser dere middag på julaften?

Vi spiser nøyaktig kloka søttenhundrepiiiip, og ikke ett sekund før eller etter. Da hadde nemlig julen blitt ødelagt for min gamle far.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøver å spise nøyaktig klokka søttenhundrepiiiip, men det er alltid noe med maten som ikke er helt ferdig :roll: I år skal mamma jobbe på julaften, og det blir vel jeg og søster som skal lage julemiddag. Vi får se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser kl. 5 vi også. Da har vi ventet lenge nok. Blir helt utslitt av bare å gå og vente på å åpne pakkene (ja jeg vet det er barnslig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøker også å spise kl. 17, men det blir som oftest ett kvarter senere eller så. I alle fall hvis jeg skal stå for maten........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser som oftest i halv sju-tida. Slik er det når en feirer julaften på gard - dyra trengs å stelles (og søstera mi trenger en dusj etter å ha vært i fjøset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Vi har ikke sølvguttene i bakgrunnen, vi har de kirkeklokkene på radioen (bare så synd at radioen insisterer på å sende nyheter om folk som kolliderte og døde på vei hjem og sånn da, akkurat klokka 5, synes de kunne valgt snille nyheter da, for de VET at mange mennesker setter seg ved bordet og spiser julemiddag og hører på dette)

Det blir ofte fem over fem da, nettopp fordi de nyhetene er så dumme, men egentlig er det 17:00 ja. Maten blir ferdig til da (vi spiser pinnekjøtt, ikke svineribbe, så vi er ikke avhengig av å "vente på svoren" eller noe slikt) og bæres inn på bordet fra ca kvart på fem, så alt er klart.

Jeg gleder meg til jul! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg og min kjære har ingen tradisjon enda, siden dette bare er vår 2. jul sammen.

Jeg er vant til å spise kl. 1700, men i fjor når vi var sammen med hans foreldre måtte vi vente til 1800. Svigerfar har hester og de må fôres før han er klar for å nyte julekvelden.

Så lenge det gjelder dyr som må stelles har jeg ingen problemer med å vente litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser rundt 1700....først må vi høre kirkeklokkene ringe julen inn...så begynner sølvguttene å synge...da er det tid for pinnekjøtt ja :D

klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokka 17.00 ja, og så sølvguttene i bakgrunnen...

For min del handler det nesten om å drøye middagen så lenge som mulig. Gleder meg så veldig til å gi bort pakkene mine, men vet at det går så fryktelig fort. Og juleaftenkvelden, etter pakkene, så er det liksom som om lufta går ut av ballongen. Derfor prøver jeg å drøye tiden før middagen så lenge som mulig - da er man forventningsfull og spent mye lenger.

I år skal vi for aller første gang være bare fire rundt bordet og ikke fem. Lillebror på 20 reiser til Polen for å feire med sin forlovede..... Ingen i familien orker å snakke om det - tror alle er så skuffet at vi bare tier det litt i hjel. :cry:

lmari

- gleder meg ikke til jul i år, nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det med pakkene trenger ikke gå fort da, vi holder på i flere timer vi! Først deles alle pekkene ut, av en eller flere "gaveutdelere", en gave om gangen, leses opp og leveres. Når alt er delt ut åpner et menneske en gave, og alle ser på. Deretter er dt nestemann sin tur, og så neste, og neste etc. Dette tar evigheter, gjør at vi får med oss hva vi fikk fra hvem, at alle får med seg hva andre får, og er kjempekoselig. Det tar i alle fall såpass lang tid at det ikke er noe problem at det går for fort...

Slik har vi gjort det i veldig mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler også ut en og en, og ser på hver opp-pakning. Men jeg synes det går fort likevel, jeg!! :o

Pleier å bruke mellom tre og fire timer - men det skulle gjerne vart MYYYYE lenger!!

lmari

- liker å gi bort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...