Gå til innhold

Min beste venninne skal gifte seg

Silfen

Anbefalte innlegg

og jeg er ikke invitert i byllupet. Dvs, jeg skal få komme til kaffe og jeg syns forsåvidt det er helt ok å ha kaffegjester.

Men; jeg føler meg tilsidesatt.

Jeg har kjent henne i hele mitt liv, eller 25 av 28 år. Vi har godt gjennom tykt og tynt sammen og selv om vi ikke alltid har bodd nærmt hverandre, så har vi alltid vært der for hverandre.

Det er sikkert feil for meg å føle det slik. Jeg skjønner godt at de begrenser antall gjester. De har ikke god råd og de luker ut mange. Jeg VET jo at det må gjøres slik, men jeg føler meg fremdeles såret.

Hun har vært med på mine fødsler, hun har vært med på alle store begivenheter i mitt liv så langt og nå føler jeg at jeg ikke skal få dele hennes.

Jeg er skikkelig glad på hennes vegne for at hun skal gifte seg og vi snakker ofte om hvordan ting går med planleggingen og jeg deler mine (deres her inne selvsagt, hehe) meninger med henne.

JEg kommer til å være kaffegjest og jeg kommer ikke til å si hvordan jeg føler.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare "si" det til noen. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er din beste venninde.... hvem har hun valgt som forlover da....?

Stakkars deg, vennen...... det er alltid trist å bli satt til side....

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånn en del av mine venner føler det. Mine søskenbarn og tanter og onkler. Jeg VET at de føler det sånn. Men vi valgte dette fordi det er rett for oss.

Jeg har kjempedårlig samvittighet og synes det er ekkelt. Men de blir invitert på fest senere.

Du skal vel overvære vielsen?? Da får du jo med deg det aller viktigste?

Skjønner godt at du føler deg utelatt, ville blitt knust om min beste venninne ikke inviterte meg( hun er min forlover da...)

Sikkert blitt kjempesåra. Som søskenbarnet mitt. vi er stort sett uadskillelige når jeg er hjemme. Men hun er ikke invitert. Åhnei...Må komme meg ut herfra. samvittigheten min spiser meg opp snart!!!!!!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forlover, så er det nesten like ille.

Hun valgte en venninne som hun egentlig ikke liker sååååå godt lenger, kun fordi at de lovet hverandre som fjortiser at de skulle være forlovere for hverandre.

Men jeg har ikke lyst å være forlover heller, så det er jo greit nok. Selv om jeg mener at hun burde tatt et annet forlovervalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevondt å føle seg tilsidesatt på den måten! Samtidig er det også en del hensyn å ta når man arrangerer bryllupsfest; økonomi, plass i lokalet, hva slags type fest man ønsker, samt hensyn som "inviterer vi en, må vi invitere alle" (særlig når det gjelder slekt).

Det du kanskje kan gjøre (hvis du ikke vil spørre henne rett ut om hvorfor du "bare" er invitert til kaffe) er å spørre hvem andre som er invitert til bryllupet, og forsøke å få frem informasjon som kan gi deg svar på hvordan de har prioritert mtp middagsgjester vs kaffegjester. Kanskje de kun har invitert familie til middag, og venner til kaffen?

Vi endte opp med å sprenge gjestelisten fullstendig (og budsjettet :oops: ) pga folks forventninger og frykt for å såre noen. Vi måtte ha to fester (en vennefest og en familiefest - kun forloverne våre og oss deltar på begge festene) for å få invitert alle som "måtte" inviteres.

Og da inviterte vi 47 stk til hver av festene (!).

Ganske hårreisende tatt i betraktning at vi stakk av for å gifte oss siden ingen av oss er fan av store kirkebryllup. Vi trodde vi skulle ha en liten feiring med nærmeste familie når vi kom hjem. Dengang ei.

Når det er sagt, så gleder jeg meg veldig til familiefesten. Blir koselig å omgås såpass mye familie igjen! Og vennefesten ble en stor suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusekatt; jeg vet at de inviterer kun familie pluss forlovere, så grunnen skjønner jeg jo meget godt.

Men jeg føler også at JEG er familie, sort of.

Og ser nå klart at hun ikke ser på meg på den måten.

De skal ha ca 40 gjester til middag (og det er plass til flere i lokalet) og 40 til kaffe. Så det er jo ikke som om jeg blir eneste kaffegjesten.

Jaja, det er sikkert smålig av meg å føle meg tilsidesatt på den måten, men nå gjør jeg nå engang det og får leve med det. After all, jeg gleder meg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres kjempetrist ut jeg :cry:

At dere har kjent hverandre så lenge og har vært igjennom så mye sammen, også får du bare komme til kaffen ? :o

Selv om hun og denne ikke-så-gode-venninnen hadde laget en avtale som fjortiser, så synes jeg likevel din venninne kunne spurt deg først.

Man velger jo den man synes står nærest og stoler på ? Trodde jeg...

Jeg skjønner godt at du føler deg tilsidesatt jeg. Ville følt akkurat det samme selv. Det er slett ikke smålig, Stjernefisken!

:trøste:

Håper uansett at du får det hyggelig i bryllupet i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at de inviterer kun familie pluss forlovere' date=' så grunnen skjønner jeg jo meget godt.[/quote']

Jeg skjønner godt at det kan virke sårende å ikke bli invitert til hele bryllupet som nær venninne. Men brudeparet har renskåret det hele, altså med familie til middag og venner til kaffe, og idét hun ber deg som venninne, har hun allerede åpent opp en grense, slik at andre venner både av bruden og brudgommen kan si: "Ja men Stjernefisken ble jo bedt til middag, men ikke vi..." Og da har man det gående...

Derfor kan jeg kanskje forstå brudeparet litt også, hvis de vil begrense det hele. I vårt bryllup vil vi be både venner og familie, men det har vært vanskelig å finne ut hvor grensen går, siden vi har store familier og omgangskretser. Resultatet er at vi blir litt vel mange, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stjernefisken :D

Jeg hadde også følt meg tilsidesatt hvis min beste venninne hadde løst det på samme måte.

Lovet at de skal være forlovere for hverandre når de gifter seg, og denne avtalen ble inngått da de var fjortiser. Tror nok de er litt fjortiser ennå jeg..... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synes Stjernefisken har grunn til å føle seg tilside satt som annenrangs venninne.

Men jeg vet ikke hvilket råd jeg skal gi..

D er vel litt smålig å gi dem "dårligere" gave da.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Skjønner også at du er trist, men du skriver jo at de kun skal ha familie til middag.. Selv om du føler at dere er i familie, så kan det jo hende at de ville fått problemer i fht andre venner, at de bare har satt strek ved familie, ferdig med det?! Men jeg skjønner at du er lei deg. Gjør det. Tenker bare at du må ikke ta det personlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...