AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Et litt over 5 uker på vei. Har litt mensmurringer som kommer og går. Men i går kveld fikk jeg plutselig sterke menssmerter som gjorde meg veldig nervøs. Det gikk over etter en times tid. Og har ikke blødd noe. Er det dårlig tegn tror dere? Andre som har hatt lignende? Det var ikke sånn at det strakk og kjente stikking. Men akkurat sånn det kjennes ut da jeg får mensen.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Det er helt vanlig. Jeg hadde alt fra murringer til skikkelig sterke menslignende smerter fra uke 4 til fødsel. Nå var jeg gravid med tvillinger, så det strakk ekstra godt. Men det er som sagt ikke uvanlig. Om du i tillegg til smertene begynner å blø, så kan det være et dårlig tegn. (men ikke alltid) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Tusen takk for svaret ditt. Føler meg litt roligere nå Er det andre som har opplevd dette også eller?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Sånn hadde jeg og flere ganger og var helt sikker på at jeg skulle miste! Men sitter her med baby på fanget,så regner med det er helt normalt
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Jo sterkere, jo bedre... Du må ikke glemme at dette er selvforskyldt!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Takk igjen veldig godt å høre. Kjennes ut som skikkelig mensen skal komme og gjør veldig vondt. Hadde det før i dag også.. Men du siste som kommenterte. Hva mener du med jo sterkere jo bedre?
Gjest Alabama Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Jeg visste ikke at sterke menssmerter var normalt.
^me^ Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Takk igjen veldig godt å høre. Kjennes ut som skikkelig mensen skal komme og gjør veldig vondt. Hadde det før i dag også.. Men du siste som kommenterte. Hva mener du med jo sterkere jo bedre? jeg tror ikke den personen som sa det mente det i god betydning for gravide. Om jeg var deg ville jeg ikke brydd meg om den kommentaren.. svar på spørsmålet: de menslignende smertene er bare livmora som strekker seg (kalt ligamentsmerter). jeg føler meg litt betrygget når jeg får de for da vet jeg at lille har det bra der inne og livmoren lager mer plass ps. det var ingen som fortaklte meg at jeg kom til å ha takvise "menssmerter" under graviditet også dette var helt nytt for meg...
Gjest Alabama Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Jeg hadde også menssmerter fra tid til annen, men for meg var det dessverre et dårlig tegn.
Niennas Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Nei, det er rart det der. Jeg visste om ømme pupper og oppblåst som symptomer før jeg ble gravid, men jeg visste ikke om disse menssmertene som kom hele tiden, og heller ikke at man kunne bli tett i nesa (det har jeg blitt i alle tre graviditeter.. :| )
missLynch Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 Jeg hadde "murringer" som kunne minne litt om menssmerter tidlig i graviditeten. Helt normalt, vissnok. Hvis du ikke har begynt å blø nå, så får vi tro det går bra Da jeg mista (SA) i uke 6, fikk jeg skikkelig hard mensverk- våkna av det midt på natta, og blødde mye. Håper det går bra!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 jeg tror ikke den personen som sa det mente det i god betydning for gravide. Om jeg var deg ville jeg ikke brydd meg om den kommentaren.. svar på spørsmålet: de menslignende smertene er bare livmora som strekker seg (kalt ligamentsmerter). jeg føler meg litt betrygget når jeg får de for da vet jeg at lille har det bra der inne og livmoren lager mer plass ps. det var ingen som fortaklte meg at jeg kom til å ha takvise "menssmerter" under graviditet også dette var helt nytt for meg... Ligamentsmerter er noe annet enn "mens"murringer. Når ligamentene strekker seg så kjennes det som stikkende smerter, gjerne i forbindelse med at man beveger seg, ofte litt for fort.
Teriyaki Skrevet 7. mai 2011 #13 Skrevet 7. mai 2011 Ligamentsmerter er noe annet enn "mens"murringer. Når ligamentene strekker seg så kjennes det som stikkende smerter, gjerne i forbindelse med at man beveger seg, ofte litt for fort. Men kan det ikke oppleves forsjkellig fra person til person? Jeg har riktignok hatt litt av disse stikkende smertene, men mest av alt så har jeg hatt menssmerter. De siste dagene har de vært veldig sterke også, og da jeg kjente etter i går, så kjente jeg livmoren som har kommet godt over symfysen, noe den ikke hadde for en uke siden. Så hos meg er disse menssmertene livmoren som strekker på seg, i alle fall. Men ligamentsmerter er vel mer når det strekkes i ligamentene på livmoren, ikke når selve livmoren utvider seg. Så sånn sett så er det vel en forskjell på de to smertene. - Men begge er normale i alle fall!
itchii Skrevet 7. mai 2011 #14 Skrevet 7. mai 2011 Jeg hadde ''menssmerter'' hele første trimester, så tok det litt pause, nå har de vært igang igjen siden uke 28 eller noe. Tok veldig lang tid før jeg sluttet å tro at mensen var rett rundt hjørnet, kjentes jo akkurat sånn ut i starten. Syns det er logisk man kjenner det verker, livmoren skal jo vokse fra å være på str med en liten pære, til å okkupere hele området mellom blære og brystben omtrent, og det på noen mnd.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #15 Skrevet 8. mai 2011 Har hatt det flere ganger senere nå også. I går kom og gikk det i flere timer. Skikkelig vondt og selv om jeg leser her at det er normalt blir jeg desverre bekymret. Må gå på do å sjekke om det er blod. Da det står på er det akkurat som kramper i livmoren og jeg må legge meg ned. Og da jeg fikk orgasme var det så vondt at jeg lå å vred meg.. Men ikke noe blod og har veldig ømme pupper og utrolig kvalm. Så symptomene er jo der. Håper alt står bra til altså. Alabama: Du skriver at det var dårlig tegn for deg. Hvordan utartet deg seg hos deg da?
Felixa Skrevet 8. mai 2011 #16 Skrevet 8. mai 2011 De første ukene klarte ikke jeg å ha orgasme. Det gjorde helt sykt vondt! Menssmerter som kom og gikk hadde jeg gjennom hele svangerskapet. Blødd litt gjorde jeg også de første 12 ukene. Ingenting var galt hos meg.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #17 Skrevet 8. mai 2011 De første ukene klarte ikke jeg å ha orgasme. Det gjorde helt sykt vondt! Menssmerter som kom og gikk hadde jeg gjennom hele svangerskapet. Blødd litt gjorde jeg også de første 12 ukene. Ingenting var galt hos meg. Takk Var det sterke menssmerter innimellom også? Eller bare murringer? Mine er sånn at det kjennes ut som kjempemensen kommer. Skal på UL om en uke, håper alt står bra til da.
Felixa Skrevet 8. mai 2011 #18 Skrevet 8. mai 2011 Takk Var det sterke menssmerter innimellom også? Eller bare murringer? Mine er sånn at det kjennes ut som kjempemensen kommer. Skal på UL om en uke, håper alt står bra til da. Innimellom så hadde jeg så sterke smerter at jeg måtte legge meg ned og hadde lyst til å gråte. Det kunne var fra noen minutter til timer. I følge min JM så var det ikke så unormalt. Men vi er forskjellige, alle har det ikke sånn. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #19 Skrevet 29. mars 2012 Innimellom så hadde jeg så sterke smerter at jeg måtte legge meg ned og hadde lyst til å gråte. Det kunne var fra noen minutter til timer. I følge min JM så var det ikke så unormalt. Men vi er forskjellige, alle har det ikke sånn. Lykke til! I natt hadde jeg flere menssmerte-tak på rad, den verste varte i over tre timer! Da var jeg helt på gråten og lå og rugget frem og tilbake mens jeg dro meg i håret (tror samboeren min ble litt bekymret for meg...). Jeg er 9+4... Har ikke blødd enda, men er fremdeles bekymret. Krysser fingrene for at det går bra og at jeg ikke skal ha dette regelmessig de neste 7-8 månedene... 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #20 Skrevet 29. mars 2012 Kanskje du bør bestille deg en time hos legen, og evt bli henvist til UL for sjekk? Ikke for å skremme deg, for jeg håper virkelig at alt går bra med deg og dne lille, men jeg hadde lignende smerter noen uker før jeg på UL oppdaget at babyens hjerte hadde sluttet å slå.... Mistet i MA uke 12, fosteret var kommet til uke 8/9. Graviditetssymptomene fortsatte, magen vokste, til og med morkakaen fortsatte å vokse.... Kroppen oppdaget ikke at det hadde gått galt, så jeg blødde ingenting før jeg fikk tabletter for å sette igang "fødsel". Krysser fingrene for at alt ordner seg for deg, som flere over her sier så er det mange som opplever både blødning og sterke smerter, men hvor det likevel går bra Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå