Gå til innhold

Barn og religion

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden var det en tråd her som gikk på

å la barn være med på religiøse aktiviteter sammen med skolen

(skolegudstjenester m.m.). En del var negative til det. Men

hva mener dere hvis deres barn blir med noen venner hjem og

spiser middag eller overnatter der. Hvis familien er religiøs og

pleier å be bordbønn eller aftenbønn: Synes dere at de ikke

skal gjøre det når de får besøk av din datter/sønn? Eller skal

vertsfamilien leve sitt normale liv?

Svarer på hovedinnlegget, jeg.

Jeg synes det er helt greit at datteren min er hjemme hos "vanlige" religiøse familier, og at hun overværer deres vanlige skikker.

Men der vi bodde før hadde datteren ei klassevenninne som kom fra et fanatisk kristent hjem. Foreldrene så på seg selv som om de satt på fasiten og det ble brukt mye skremselspropaganda der. Flere ganger opplevde jeg at datteren min kom gråtende hjem fra skolen fordi venninna hadde sagt at jeg kom til å brenne i helvete fordi jeg ikke var kristen o.l. Dette er ikke OK!!!

Fanatikere er jeg meget skeptisk til, men de som respekterer at andre har et annet syn, og ikke prøver å prakke sin tro på noen, har jeg full respekt for. Hos slike familier må gjerne min datter være på besøk og overvære deres normale rutiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men der vi bodde før hadde datteren ei klassevenninne som kom fra et fanatisk kristent hjem. Foreldrene så på seg selv som om de satt på fasiten og det ble brukt mye skremselspropaganda der. Flere ganger opplevde jeg at datteren min kom gråtende hjem fra skolen fordi venninna hadde sagt at jeg kom til å brenne i helvete fordi jeg ikke var kristen o.l. Dette er ikke OK!!!

Helt enig. Dette er ikke ok!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimist!

Fatter ikke at dette er så irriterende,jeg ? Mine barn får addressert post fra bl.a Human-Etisk forbund, nå sist ang borgelig konfirmasjon. Jeg har ingen interesse av Human -Etisk F. og de er jo ofte de første til å kritisere Kirken for å sende ut info.materiale, men gjør det samme selv.

Så hvor har de fått mitt barns navn og adr. fra? De bruker folkeregisteret som Kirken gjør. Men jeg hisser meg da ikke opp over det!!!!!!!!

Lurer også på hvorfor dere irriterer dere mer over Kirkens info enn info fra andre grupper ????

:enig_animasjon:

Ser ikke problemet. Man får informasjon om det ene og det andre. Det er ingen som tvinger deg til å lese informasjonen, og det er heller ingen som tvinger deg til å være med på det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...