Larsern Skrevet 14. oktober 2011 #181 Del Skrevet 14. oktober 2011 Typisk for KG-debatter er det også at noen skal komme drassende med et unntak som bekrefter regelen og hisse seg opp over flere sider fordi man diskuterer de 98 % som faller inn under regelen. Spot on! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 17. oktober 2011 #182 Del Skrevet 17. oktober 2011 Mennesker som trener, har sjelden sugerøret langt ned i statskassa. Det har overvektige i stor grad... Uansett hvordan du vrir og vender på det... Jeg syntes det er urettferdig at jeg skal betale for andres dårlige vaner altflyter Et passende brukernavn på deg etter disse to "skatte peng" innleggene dine må jeg si.. For alt flyter bokstavelig talt hos deg. Er det bare en flytende grøtmasse som prøver gjøre en normal jobb oppi der eller?? Meget provoserende å tro at dine skattepenger gå til en overvektig!! Har du NOENGANG sett forbi din uviten og tungtdømmende fordommer?? FETE MENNESKER BETALER SKATT DEM OGSÅ!!! Så de betaler jo for seg selv på sett og vis.. Å mange betaler for OP selv her i landet også.. Ser ikke argumentet ditt.. Det koker opp i kålen med alt annet "bare til å gå, bare til ditt og bare til datt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 17. oktober 2011 #183 Del Skrevet 17. oktober 2011 Spot on! Ser poenget deres-- MEN skal ikke denne 1 personen som representerer denne minoritetsgruppen få lov til å si noe i denne saken uten å bli dømt skvett i hel? Hvorfor ikke tro på henne til motsatte er bevist heller?? Jeg vet det at jeg kan legge fram dokumentasjon, epikriser, post-op prøver og evalueringer av indremedisiner for mine plager som førte til at jeg este utover.. Jeg gikk i full jobb, jobbet allti overtid, aktiv på sykkel turer, fysisk aktiv jobb med mye tunge løft, dra på kjettinger, krype, klattre,springe , ja MYE aktivitet og 10 timersdager var vel heller hver dag nesten.. Jeg spiste faste klokkeslett, beint 2000kalorier, jeg som er 192 høy og burde veie ca 90 kg skulle ha 2300 klaorier for normalt kostold. Derfor skulle jeg i all teori gått ned,.. jeg brukte mer en jeg tok inn, vekten veide det samme hele veien, jo jeg fortsatte i flere mnd, å hva skjer?? jo jeg legger framdeles på meg, så mye som 500gr i uken!!! MYE det.. Å da lurer jeg.. Mener du jeg skal spise enda mindre slik at ikke kroppen orker jobbe mer å sukemelde meg?? Hva er best, en hard og aktiv jobb hver dag, eller at jeg sitter med beina på baren med en skarp en og nyter "pengene dine" ?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #184 Del Skrevet 17. oktober 2011 Setningsoppbyggingen og tegnsettingen din forteller meg at du godt kan være en av disse som ikke forstår at om man trekker energiforbruk fra energikonsum og står igjen med en positiv rest, da har man et energioverskudd som også må ta en eller annen form. Termodynamikkens første lov. For å unngå problemet kan man a) kutte i energiinntaket b) øke energiforbruket c) la det skure og gå så lenge at man må til profesjonelle for å få hjelp til å se at energioverskuddet skyldes et misforhold mellom inntak og forbruk. Var det noen av disse profesjonelle som gav deg noe inntrykk av at du er en form for evighetsmaskin, som kan holde vekten eller til og med legge på deg av å gå i energiunderskudd over tid? om man trekker energiforbruk fra energikonsum og står igjen med en positiv rest, da har man et energioverskudd som også må ta en eller annen form. Termodynamikkens første lov. Er ikke bare du som har "jobbet" for kunnskapå viten slik at du vet det..Så eplekjekk trenger du ikke være:) Jeg å vet i korte trekk at Eks; et system nr-1 og et system nr-2 hvor de begge står i termodynamisk likevekt med et 3 system, da er det jo også svært logisk at system nr-1 og system nr-2 skal være i likevekt med hverandre også vel. Å "loven" lærer man da på skolen ganske tidelig i pensumet. 1; Energi oppstår ikke av seg selv ei heller kan den forsvinne uti det blå.. 2; Varme vil jo alltid overføres fra den plassen med høyeste temperatur og trekke til stedet med lavere temperatur, aldri motsatt. 3; Når temperaturen da begynner å nærmer seg så tett opp til et nullpunkt, ja da stopper jo selvsagt alle termodynamiske handlinger/prosesser også. Logisk nok Ja mine settnings oppbygginger, skrive feil og dårlige gramatikk skldes en diagnose som kalles AD/HD-Add . Blant annet.. For å unngå problemet kan man a) kutte i energiinntaket b) øke energiforbruket c) la det skure og gå så lenge at man må til profesjonelle for å få hjelp til å se at energioverskuddet skyldes et misforhold mellom inntak og forbruk. a)Ble prøvd over periode på 8 uker. Totale resultat var minus 0,3kg.. økt muskelmasse? ikke en skit. Men jeg hadde nå fått vindt u brystet, kvalm og hodemine.. b)Selvsagt forsøkt. oppnådde faktis her mest svinn i muskelmasse etter 7 uker. c)Akkuratt det som skjedde, de var 4 stk som avgorde det meste. jeg var et nytt "fenomn" for dem for uten å se på klokken klarer han å få en settning av nå;... Komme seg ut døren så er det verste over 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #185 Del Skrevet 17. oktober 2011 Latskap! Om jeg spiser mye og slapper av, da legger jeg på meg med en gang. Det er snakk om et merkbart synlig resultat i løpet av dager. Spiser jeg mindre og er aktiv, da raser jeg ned i vekt. Det er slik den menneskelige metabolismen fungerer. Det er helt utrolig hvor aktiv man kan være på et lavere matinntak enn normalt. Dere skjønner det ikke før dere faktisk har prøvd, og ut fra hva dere sier nekter jeg å tro at dere virkelig har prøvd. Dere er bare bedagelige. Halvhjertede innsatser kommer man dog ikke langt med. Vet dere hva det kjemiske symbolet for gull er? Det er Au! Gå for gull! Det skal gjøre vondt. 8 timer i uka er et minimum av hva dere bør begynne å trene. Selv trener jeg 12 timer i uka, og ja, det gjør selvsagt vondt, men på en ytterst behagelig måte. Åh, halleluja i himmelen, så bra form jeg er i! -Vantro fettklumper! -> ...hvordan tror dere forresten at deltakerne i "Biggest looser" og "Tjukkholmen" klarte å ta av? De fleste av disse var også ([P]-)syke, slik som dere. Metabolismen deres så jo allikevel ut til å fungere akkurat som den skal da de bare la viljestyrken i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 17. oktober 2011 #186 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ser poenget deres-- MEN skal ikke denne 1 personen som representerer denne minoritetsgruppen få lov til å si noe i denne saken uten å bli dømt skvett i hel? Hvorfor ikke tro på henne til motsatte er bevist heller?? Jeg vet det at jeg kan legge fram dokumentasjon, epikriser, post-op prøver og evalueringer av indremedisiner for mine plager som førte til at jeg este utover.. Jeg gikk i full jobb, jobbet allti overtid, aktiv på sykkel turer, fysisk aktiv jobb med mye tunge løft, dra på kjettinger, krype, klattre,springe , ja MYE aktivitet og 10 timersdager var vel heller hver dag nesten.. Jeg spiste faste klokkeslett, beint 2000kalorier, jeg som er 192 høy og burde veie ca 90 kg skulle ha 2300 klaorier for normalt kostold. Derfor skulle jeg i all teori gått ned,.. jeg brukte mer en jeg tok inn, vekten veide det samme hele veien, jo jeg fortsatte i flere mnd, å hva skjer?? jo jeg legger framdeles på meg, så mye som 500gr i uken!!! MYE det.. Å da lurer jeg.. Mener du jeg skal spise enda mindre slik at ikke kroppen orker jobbe mer å sukemelde meg?? Hva er best, en hard og aktiv jobb hver dag, eller at jeg sitter med beina på baren med en skarp en og nyter "pengene dine" ?? Joda, selvsagt har man lov til å ytre seg. Greia er at fedme i 95% av tilfellene handler om dårlig kosthold og lite mosjon; energi inn > energi ut. Når det kommer til diskusjoner så påstår likevel 95% at de selv faller inn under kategorien av mennesker som har sykdommer eller lidelser som gjør at de legger på seg uansett hvor 'riktig' de spiser og hvor 'mye' de mosjonerer. (Prosentandelene er oppdiktet, og jeg vet ikke eksakt hvor stor andel av overvektige som har en diagnose som de selv ikke råder over, men at den er betydelig lavere enn overvektige gir uttrykk for er hevet over enhver tvil). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #187 Del Skrevet 18. oktober 2011 Her opereres med faktiske prosentandeler: http://fitnessbloggen.no/5tips-vektnedgang-fettprosent/ I Adressa i dag kan man lese følgende tilleggskommentar til saken: HUNT, den mest omfattende helseundersøkelsen her til lands, viser at én av fire nordmenn har en BMI på over 30. Dette betyr at de har den medisinske tilstanden fedme. Unnskyldninger finnes det flust av. Dårlige gener, for lite tid og lav forbrenning er ting som går igjen. Det er forsåvidt riktig av vi mennesker kan ha veldig forskjellige utgangspunkt. Det er likevel ikke en god nok unnskyldning for hvorfor så mange av oss sliter med vekten. Vi vet i det minste to ting. Før det første: spiser du lite mat, så går du mye ned i vekt. Det er ikke hold i sparebluss-teorien. For det andre: mye forskning, både på normalvektige og overvektige, viser at vi underrapporter hvor mye vi spiser, og det med betydelig margin. Dette er faktisk også tilfelle når deltagerne i disse forsøkene får beskjed om at forskerne kan logge matinntaket deres. Det er med andre ord en bevisst handling. Så hvis oppskriften «spis mindre, tren mer» ikke virker, så har det nok fint lite å gjøre med at genene dine nekter å la deg å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 18. oktober 2011 #188 Del Skrevet 18. oktober 2011 Her opereres med faktiske prosentandeler: http://fitnessbloggen.no/5tips-vektnedgang-fettprosent/ I Adressa i dag kan man lese følgende tilleggskommentar til saken: Interresant å lese for det er jo ikke feil. MEN Det gjelder ikke alle og det er det som er greien. Her blir noen få som faktisk har legeatester og diagnoser fra spesialister dradd under samme graget.. Det er både urettferdig og frekt synte jeg. Hvorfor ikke heler vise interresse for hvordan disse har det/sliter ved å spørre dem? kansje lærer dere noe fra den siden av saken også.. Selv er jeg møkk lei av å få høre bare ditt og datt.. Bli dømt av de fleste etc.. Vet dere hva jeg gjorde til slutt?? Jeg scannet opp alle papirene mine fra leger,med diagnoser, hendelser og beskrivelser av/om årsaker til min vektøkning, lastet dem opp på mibilen og når folk begynner å mase så viser jeg dem alle paprirene der, å da holder 9 av 10 kjeft.. For friske normle dømmer jævla lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. oktober 2011 #189 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Spiseforstyrrelser kan gå begge veier, men jeg tror ikke alle som er overvektige er psykisk syke. De er ikke nødvendigvis late heller, men spiser mer enn de trenger. Tillegg: Jeg tror forresten at en god del mennesker i dag har spist på seg insulinresistens pga kostholdet vi er opplært til å følge, og dermed kommer overvekten også. Endret 23. oktober 2011 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #190 Del Skrevet 23. oktober 2011 Tjukke mennesker som nekter å ta ansvar for egen situasjon, er noe av det mest patetiske jeg ser. Mennesker som er misfornøyde med å være feite burde ta seg sammen! Shit as! Det var akkurat det jeg trengte å høre!! Nå fikk jeg jammen skikkelig lyst til å ta meg en løpetur og et deilig knekkebrød med cottage cheese. Ja, for det er vel det som skal til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusurkine Skrevet 23. oktober 2011 #191 Del Skrevet 23. oktober 2011 Uff, her var det mye overforenkling! Det er sant at om man er tykk har man spist mer energi enn kroppen trenger/bruker. Det høres jo enkelt nok ut, da må man bare spise mindre eller bevege seg mer. Men det er mye mer kompleks enn som så. Sult er den sterkeste driften mennesker har, og en kropp som som påstår at den trenger mat er vanskelig/umulig å ikke gi etter for. Det kan være flere årsaker til at kroppen påstår at den vil ha mer enegi (sult/lyst på mat). Noen ganger kan det være følelsene våre som påvirker oss på den måten, og medfører at vi ikke skiller mellom behovet for mat og andre ting (f.eks trøstespising). Andre ganger kan det være at den maten man spiser øker appetitten, og gjør at kroppen stadig tror den ikke har fått nok. I begge disse tilfellene hjelper det ikke bare å kutte kalorier, eller trene mer, man må finne en bedre balanse enten på psyken eller livsstil eller begge deler. I tillegg er det nok ofte slik at overvektige ofte er slitne og litt smådeppa pga situasjonen, og dette gjør det enda vanskeligere å ta tak i. Men jeg er enig i at overvektige bør innse at de kan gjøre noe med situasjonen, gå å få hjelp, finne ut av hva som skjer. Personlig er jeg slik at om jeg spiser mye karbohydrater, så blir jeg mye sulten, spiser f.eks en frokost med mye karber, mister jeg kontroll over matinntaket den dagen. Og slik tror jeg det kan være for mange. Noen få kan ha forstyrrelser i hormonbalansen som gjør at kroppen hele tiden maser om energi, oftest kan disse få behandling for dette. Minner igjen om at sult er en veldig sterk drift for menneske, og ganske umulig å motstå, man mister rett og slett kontrollen når man prøver å sulte seg. Overvektige trenger hjelp til å finne ut hvordan de kan finne riktig balanse, og så trenger de selvsagt pågangsmot for å gjøre nødvendige endringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #192 Del Skrevet 23. oktober 2011 Uff, her var det mye overforenkling! Det er sant at om man er tykk har man spist mer energi enn kroppen trenger/bruker. Det høres jo enkelt nok ut, da må man bare spise mindre eller bevege seg mer. Men det er mye mer kompleks enn som så. Sult er den sterkeste driften mennesker har, og en kropp som som påstår at den trenger mat er vanskelig/umulig å ikke gi etter for. Alt det du skriver her har allerede blitt tatt opp i tråden. Kanskje lese flere innlegg enn bare startinnlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #193 Del Skrevet 24. oktober 2011 Alt det du skriver her har allerede blitt tatt opp i tråden. Kanskje lese flere innlegg enn bare startinnlegget? Interessant at du nevner det, siden hele denne tråden er en eneste stor gjentakelse fra begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #194 Del Skrevet 31. oktober 2011 Uff, her var det mye overforenkling! Det er sant at om man er tykk har man spist mer energi enn kroppen trenger/bruker. Det høres jo enkelt nok ut, da må man bare spise mindre eller bevege seg mer. Men det er mye mer kompleks enn som så. Sult er den sterkeste driften mennesker har, og en kropp som som påstår at den trenger mat er vanskelig/umulig å ikke gi etter for. .... TULL! Det dette handler om er viljestyrke. Når noen klarer å løpe en ultramaraton er det ikke fordi de lytter til kroppen sin og gir etter for naturlige lyster, for å si det sånn. Uansett fysiske forutsetninger er det ren og skjær viljestyrke som driver noen til å løpe i mer enn 3 timer sammenhengende. Det er lett å overstyre kroppens signaler om man VIL. Et velbalansert kosthold vil ikke gi noen trang til overspising slik et mangelfullt kosthold vil gi. Det hjelper ikke å måke innpå med fett og karbohydrater om det egentlig er kalium kroppen mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #195 Del Skrevet 31. oktober 2011 Minner igjen om at sult er en veldig sterk drift for menneske, og ganske umulig å motstå, man mister rett og slett kontrollen når man prøver å sulte seg. Bullshit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå