Gå til innhold

Nynorsk for innvandrere.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vel Perser, det ser ut som du er i same situasjon som oss andre: Du har lært hovudmål (persisk for din del) og sidemål (bokmål - andre stadar i landet hadde nynorsk vore meir naturleg.) Meir forlangar vel ingen?

Kva som er finast av nynorsk og bokmål - det blir som å samanlikne med svensk, dansk og riksmål òg, det: Personleg smak, men eigentleg irrelevant i ein språkdebatt. Bortsett frå enkelte ord så forstår me kvarandre, men det er ulike språk likevel.

Dvs. bortsett frå enkelte då... Det er ikkje så lenge sidan eg såg ein norsk forfattar ha uttalt at det var litt sært å koma frå eit land der innbyggjarane skryt av at dei ikkje kan morsmålet sitt. (Hugsar ikkje kven det var.)

Han hadde heller ikkje mykje til overs for innflyttarar som ville endra undervisninga frå t.d. nynorsk til bokmål når dei var mange nok; Det var mangel på respekt for kulturen og språket på staden dei flytta til. (Bytt ut "bokmål" med t.d. "fransk" for å sjå i kva grad.)

Nei, no får eg vel ro meg litt inn igjen med tanke på tema... Skal flyktningar/innvandrarar læra seg nynorsk? Ja, bur dei i ein nynorskkommune er dette naturleg. Det er ikkje noko vanskelegare å læra seg enn bokmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt uenig med deg, Crazee...det er etter min mening lettere å lære bokmål, fordi man får så mye "gratis" gjennom media, som i hovedsak bruker bokmål. Så det argumentet kjøper jeg.

Jeg har heller ikke sans for de argumentene om at bokmål er dansk....greit nok, det kom fra dansk en gang for lenge siden...men det har vært nordmenns morsmål i generasjoner. Ingen av oss som lever i dag kan si at vi har blitt påtvunget "dansk skriftspråk", det blir meningsløst.

Det er derimot - som du sier - merkelig at det skal være status i det å ikke forstå det offisielle språket i landet man bor i.

Jeg har aldri hatt problemer med å godta verken bokmål eller nynorsk, og jeg synes det er utrolig å se hvordan dette kan engasjere enkelte. Det er bastante holdninger på begge sider...jeg husker da 50-lappene skulle være på nynorsk, det førte til endel pussige situasjoner, for eksempel bokmålsfanatikere som nektet å ta i mot vekslepengene dersom man ga dem en "nynorsk" 50-lapp. icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-14 18:40, Lille wrote:

Litt uenig med deg, Crazee...det er etter min mening lettere å lære bokmål, fordi man får så mye "gratis" gjennom media, som i hovedsak bruker bokmål. Så det argumentet kjøper jeg.

Joda, me får mykje "gratis" gjennom ulike media, det er fakta. Men at det skulle vera lettare å læra bokmål av den grunn... Det trur eg ikkje. (I alle fall ikkje mykje lettare.) Men det som har vist seg i undersøkingar, er at dei som har nynorsk som hovudmål får betre karakterar i begge målføre - og i tillegg andre fag. (Ikkje spør meg om kvifor det er slik, men det har blitt utnytta strategisk - og med godt hell - av enkelte som vanlegvis ville hatt bokmål som hovudmål.)

Jeg har heller ikke sans for de argumentene om at bokmål er dansk....greit nok, det kom fra dansk en gang for lenge siden...men det har vært nordmenns morsmål i generasjoner.

Nei, dansk er det ikkje. Det byggjer delvis på dansk - det språket som vart brukt i bøker (av (danske) embetsmenn) - og delvis på talemålet, men det er norsk.

Det er derimot - som du sier - merkelig at det skal være status i det å ikke forstå det offisielle språket i landet man bor i.  

Det finst mange sære folk icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Perser. Eg meiner ikkje at ein skal slite med å lære to versjonar å skrive eit språk ein ikkje kan. Nynorsk må vere for deg som eit anna framandspråk for oss nordmenn. Slapp heilt av, du tolka visst innlegget mitt som litt krassare enn det var meint.

Grunnen til at eg spurte om du ikkje forstår det eg skriv, var rett og slett at eg synest det er dumt viss eg ikkje blir forstått når eg ytrer meiningane mine her.

Nei, eg meiner absolutt ikkje at du må meine det samme som meg, så lenge eg ikkje treng å meine det samme som deg. Det er da lov å ha ulike meiningar utan å bli uvenner. icon_cool.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...