Gå til innhold

Å pynte seg på julaften...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi gaar i kosedressen til rett foer kirke tid, da faar vi paa oss fin stasen og den kommer ikke av foer vi kommer hjem om natta, da tar mannen min og jeg paa oss nattas eller kosedress, fyrer i peisen og gaar igjennom alle presangene (vaares og ungenes)

Ellers er det paa med finstasen igjen baade 1 og 2 juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer litt når finstasen kommer på på juleaften, kommer an på hva vi skal i løpet av dagen! Men jeg liker å pynte meg så jeg gjør gjerne det 1. dag og 2. dag også, hvis vi skal noe da! Ellers er det godt å ta på en kosedress på kvelden juleaften når man har stappet i seg masse mat, kaker og godtri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så er det pysj frem til sånn rundt tre,

da første mann må i dusjen for at alle skal bli ferdig til middag :ler:

Første juledag så er det litt pynta for da har vi laaaaaaaaang frokost og kosedag, før vennegjengen min kommer til kvelds og konjakk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett pynta heile dagen ja.. :) Er sånn treningsjente som stort sett berre går rundt i joggeklær og slikt casual - så det er deilig å pynte seg litt innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er pyner oss til middagen og har på finstasen resten av kvelden. Men etter gaveutdelingn kjipper jeg av penskoa og mannfolka løsner opp slipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen sitter vi i dyna og ser på 3 nøtter til askepott sammen med naboene (bestevenninnen min blandt annet) også skifter vi til pentøy til middag. På kvelden bytter vi ofte til noe mindre pent, men mer behagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar på penklærne til middagen, og beholder de på til jeg har konsumert så mye snop etter middag og gaveoppakking at jeg ikke lenger makter å ha på noe annet en bukse med strikk/knyting i livet, da går det nok over på joggebukse tenker jeg.

Julaften og de andre dagene i julen er for meg ferie/kosetid, og det er kun dersom jeg skal bort til folk at jeg pynter meg, og stort sett så har vi vært kun nærmeste familie, så da er vi ikke så høytidlige annet en julekvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter meg til middagen og beholder pentøyet på hele kvelden

:enig: Dette gjør jeg/vi også. Synes det er koselig å beholde penklærne på hele dagen, synes liksom det er litt mer høytidelighet over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Pynter meg før middag. Som regel en pen kjole. Er vant til at alle jeg er sammen med er ganske pyntet på julaften. Menn/gutter i dress med slips, jenter/damer i pene kjoler. Skifter ikke i løpet av kvelden.

Resten av julen pynter jeg meg når jeg skal bort/får gjester, er jeg bare hjemme, pynter jeg meg ikke så mye tror jeg (husker faktisk ikke :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til' date=' og av og til ikke.[/quote'] :enig: - men jeg går ikke i joggedress eller olabukse ol selv om jeg ikke har på meg finstasen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter meg før middag. Som regel en pen kjole. Er vant til at alle jeg er sammen med er ganske pyntet på julaften. Menn/gutter i dress med slips, jenter/damer i pene kjoler. Skifter ikke i løpet av kvelden.

Resten av julen pynter jeg meg når jeg skal bort/får gjester, er jeg bare hjemme, pynter jeg meg ikke så mye tror jeg (husker faktisk ikke :wink: )

Sånn er det hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter meg før vi skal bort eller før julemiddagen, og har stort sett de klærne på hele kvelden, med mindre jeg får noen klær jeg har veldig lyst til å ta på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...