AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5121 Del Skrevet 19. mai 2019 Akkurat nå, Atrix skrev: Fristende å sitte oppe i natt, enda jeg må jobbe i morgen.. Andre som skal se episoden i natt? Har også lyst til å sitte oppe i natt, men har eksamen som skal leveres inn snart og er skikkelig trøtt, så kommer ikke til å se den før i morgen. Det er rart å tenke på at slutten er her snart. Dette har jeg ventet på lenge, håper bare ikke at slutten blir (for) skuffende. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 19. mai 2019 #5122 Del Skrevet 19. mai 2019 Skal legge meg snart nå så få se episoden i morgen kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5123 Del Skrevet 19. mai 2019 4 minutter siden, SVK skrev: Ja, skjønner at hun er forbannet. Men hadde vært fint med en episode hvor Arya faktisk lærte fra episode 5. Så kan heller Jon, Tyrion eller noen andre drepe/forsøke å drepe Dany. Vet egentlig ikke helt hva jeg håper skal skje med Arya. Hun ønsker ikke være Lady, hun burde i episode 5 ha lært at å være drapsmaskin ikke er det rette livet for henne. Hva gjenstår da? Hva slags slutt håper du på i serien? Enig. Hvis Dany blir drept vil jeg ikke at det skal være Arya. Men kjenner at jeg ikke er helt klar for å se Dany bli drept. Dette er jo en karakter vi har fulgt med i flere år. Traileren for siste episode er mørk og fremstiller Dany som Mad Queen. Når det gjelder Arya og samtalen hun hadde med Sandor, så tror jeg det er litt vanskelig for henne å endre seg over natten. Hun er snikmorder, hun drives fremover av hevn, så at hun kommer til å endre seg så raskt er vanskelig å tro. Jeg vet helt hvilken slutt jeg vil ha, har du noen tanker om det? Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5124 Del Skrevet 19. mai 2019 15 minutter siden, SVK skrev: Skal legge meg snart nå så få se episoden i morgen kveld. Jeg tror jeg kommer til å se den med engang jeg våkner. Det er rart å tenke på at GoT er snart historie... 😯 Anonymkode: 15840...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 19. mai 2019 #5125 Del Skrevet 19. mai 2019 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Hvis Dany blir drept vil jeg ikke at det skal være Arya. Men kjenner at jeg ikke er helt klar for å se Dany bli drept. Dette er jo en karakter vi har fulgt med i flere år. Traileren for siste episode er mørk og fremstiller Dany som Mad Queen. Når det gjelder Arya og samtalen hun hadde med Sandor, så tror jeg det er litt vanskelig for henne å endre seg over natten. Hun er snikmorder, hun drives fremover av hevn, så at hun kommer til å endre seg så raskt er vanskelig å tro. Jeg vet helt hvilken slutt jeg vil ha, har du noen tanker om det? Anonymkode: 15840...4fd Skjønner at man sjeldent endres over natten. Hadde Arya kun hatt samtalen med Sandor så hadde jeg forstått hun ikke endret seg. Men som du skrev i et av ditt tidligere innlegg så brukte hun jo episoden på å redde liv i stedet for å ta liv. Hun så all døden i Kings Landing og det var ikke noe pent syn. Det tenker jeg er tegn på at Arya har lært og håper hun ikke har glemt alt i neste episode. Er ikke sikker på hva jeg håper på. Forfatteren sier jo at serien skal ende bittersøtt. Men personlig liker jeg ikke at ting blir for bittert. Tar kvelden. Så får vi håpe vi får sesongfinalen vi fortjener! Endret 19. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5126 Del Skrevet 20. mai 2019 Snipp snapp snute, og så var eventyret ute Var deilig å endelig få en avslutning på det. Anonymkode: 42fa3...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2019 #5127 Del Skrevet 20. mai 2019 Jaja. Ikke så mye i mot avslutningen, men veien dit var latterlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5128 Del Skrevet 20. mai 2019 Trist at det er over.... jeg vil ha mer, mye mer. Anonymkode: b40b1...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 20. mai 2019 #5129 Del Skrevet 20. mai 2019 Fikk kanskje mesteparten av ønsket mitt oppfylt av å få en eller annen slutt jeg kan være leve med. Men Brandon the Broken... hva sa han sjøl i forrige sesong!? «I can’t be lord of anything, I am the three eyed raven», men Konge, joda hvorfor i allverden ikke!!!? 😑 og hva med hans «I live mostly in the past now» kommentar fra denne sesongen! Men nok om det. Veldig glad at jeg hadde «rett» angående «what is west of Westeros?» kommentaren, snakker senest med en venninne på lørdag om at jeg tenkte at Arya kom til å reise for å finne ut av det. Og ikke minst «A song of ice and fire». Nå ble det ikke Sam selv som skrev denne, men han hjalp med tittelen. Ja delvis hva jeg trodde kom til å skje, samtidig som jeg ikke var sikker på at de ville gjøre det pga. hele Ringenes Herre hobbiten tingen. Men nå var det over, ingen flere episoder. Er jeg happy... nja, men GRRM sa at slutten kom til å bli «bittersweet». Men kan helt ærlig ikke se for meg Bran på tronen i bøkene hans heller altså ... Men nå har vi nå en slutt, en jeg nå kan leve med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5130 Del Skrevet 20. mai 2019 Hva i alledager var det der? Det jeg kanskje synes er mest irriterende med siste episoden var at Tormund ikke sa noe som helst. Svær logisk brist for meg Anonymkode: de03d...3c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 20. mai 2019 #5131 Del Skrevet 20. mai 2019 9 år av livet for dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 20. mai 2019 #5132 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Deler av dette føltes som en parodi. Jeg mener Bronn som Master of Coin? Wtf?! Nei, dette var en nedtur og jeg lever veldig godt med at det ikke blir noe mer - det blir ikke noe savn. Edit: For å sette en fin sløyfe på den latterlige avslutningen til Jamie og Cersei så var det jo poetisk at Tyrion graver frem begge og med det ser vi at hvis de hadde flyttet seg noen få meter til siden så hadde klart seg. Endret 20. mai 2019 av Factum Factaria 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 20. mai 2019 #5133 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Som forventet. Så ikke for meg at Bran skulle bli konge, men at Dany ikke ville bli dronning skjønte jeg i forrige sesong. Hun hadde for stort ego, og hun var ikke noe flink til å styre. Jeg syns serien ikke dekker nok konsekvensene av valgene hennes gjennom alle sesongene. Du kan ikke bare valse inn i en by og endre alt med en gang. Selvfølgelig vil folk lide om du krasjer økonomien. Skjønte jo etter episode fem hvordan dette ville ende! 😶 Fatter ikke at hardcore Daenerys fans greier å støtte handlingen hennes. Var litt usikker på om Jon kom til å få makt, men jeg ville ikke at han skulle få det. Han var for feig til å stå opp mot Daenerys før siste slutt enda han for lengst hadde skjønt hvor utrolig gal hun var. Endret 20. mai 2019 av Chiyo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 20. mai 2019 #5134 Del Skrevet 20. mai 2019 1 hour ago, Ariana807 said: Fikk kanskje mesteparten av ønsket mitt oppfylt av å få en eller annen slutt jeg kan være leve med. Men Brandon the Broken... hva sa han sjøl i forrige sesong!? «I can’t be lord of anything, I am the three eyed raven», men Konge, joda hvorfor i allverden ikke!!!? 😑 og hva med hans «I live mostly in the past now» kommentar fra denne sesongen! Men nok om det. Veldig glad at jeg hadde «rett» angående «what is west of Westeros?» kommentaren, snakker senest med en venninne på lørdag om at jeg tenkte at Arya kom til å reise for å finne ut av det. Og ikke minst «A song of ice and fire». Nå ble det ikke Sam selv som skrev denne, men han hjalp med tittelen. Ja delvis hva jeg trodde kom til å skje, samtidig som jeg ikke var sikker på at de ville gjøre det pga. hele Ringenes Herre hobbiten tingen. Men nå var det over, ingen flere episoder. Er jeg happy... nja, men GRRM sa at slutten kom til å bli «bittersweet». Men kan helt ærlig ikke se for meg Bran på tronen i bøkene hans heller altså ... Men nå har vi nå en slutt, en jeg nå kan leve med. Han blir jo ingen tradisjonell lord eller konge, siden han ikke kan få barn, og at det ikke lenger skal være en selvfølge at barn av konger arver tronen. Jeg syns Bran var et godt valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 20. mai 2019 #5135 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg syns finalen var bra! Sterkt å se Jon og Dany sammen, noen få øyeblikk trodde jeg nesten at Jon ville bestemme seg for å fortsette å støtte henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 20. mai 2019 #5136 Del Skrevet 20. mai 2019 I åtte sesonger har folk laget sin egen forestilling om hvem som skal bli konge, eller om det skal bli en konge. Folk har teorier, ønsker, overbevisninger som de har trodd på i årevis. Selvfølgelig er mange sure over siste episoden. Noe annet hadde vært rart med en serie som skaper så vanvittig mye engasjement hos folket. Trenger å fordøye episoden litt kjenner jeg. Jeg grein i ti minutter når det var ferdig, rett og slett fordi det er ferdig. Game of thrones har vært en stor del av livet mitt i mange år, og det er en liten sorg at det nå er over. And now my watch has ended. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. mai 2019 #5137 Del Skrevet 20. mai 2019 Det var for lettvint, og det var kjedelig. Jeg hadde lest alle lekkasjene, og det meste stemte. Jeg tror de hadde manus til en avslutning med mer detaljer, men tiden strakk ikke til. Ingen forklaring på hvorfor man trengte Nights Watch. Bran sa bare at det alltid ville være behov for det. Hvorfor? Lekkasjen jeg har lest, forklarte at det var en ny Whitewalker trussel. I lekkasjen bygde Bran opp hullet i muren, slik Bran the Builder gjorde i Age of Heroes. Det hadde vært litt bedre å se på det, enn dette lange gjespet uten mening. Og alt blir bygd opp i løpet av snipp snapp snute, så ser vi nye hus. Muren, landsbyen ved muren, Kings Landing. I Kings Landing skulle man brukt måneder på bare å få ut restene av hus og døde. Svært sannsynlig at Unsullied ikke drepte Jon på stedet. Så mye har skjedd utenfor scenen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. mai 2019 #5138 Del Skrevet 20. mai 2019 Var det noen moral, så er det at Ned Stark var skyld i alle krigene i Westeros før Dany kom. Hadde han støttet Stannis, så ville man hatt en noenlunde bra konge og ingen kriger. Nå slutter serien med at Jon er i Nights Watch - der han startet i sesong 1. Det er en noenlunde bra konge der, med et råd bestående av nesten bare menn. 1 leder av Kingsguard er kvinne. Det er en korrupt Master of Coin som er mest interessert i horehus. Blæh, fanservice for Bronn. Skjønner ikke at han får den stillingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. mai 2019 #5139 Del Skrevet 20. mai 2019 Og alle Dothraki, som ikke døde i Winterfell. Vi så jo at de ble utslettet. Ingen ting får noen forklaring. Hvor er Drogon? Avfeid med en setning, han også. Bleh, er følelsen jeg har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 20. mai 2019 #5140 Del Skrevet 20. mai 2019 4 minutter siden, ops2 skrev: Var det noen moral, så er det at Ned Stark var skyld i alle krigene i Westeros før Dany kom. Hadde han støttet Stannis, så ville man hatt en noenlunde bra konge og ingen kriger. Nå slutter serien med at Jon er i Nights Watch - der han startet i sesong 1. Det er en noenlunde bra konge der, med et råd bestående av nesten bare menn. 1 leder av Kingsguard er kvinne. Det er en korrupt Master of Coin som er mest interessert i horehus. Blæh, fanservice for Bronn. Skjønner ikke at han får den stillingen. Jon er jo ikke i NW, han stakk fra veggen og joina the free folk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå