Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle nei, og kommer selvsagt aldri til å skje uansett hvor mange underskrifter folk signerer på internett. Folk må være skremmende blottet for innsikt hvis de som signerer oppriktig har noe slags tro på at det der kommer til endre noe som helst. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Duh, dette er er en protestaksjon. Poenget er å vise at man er misfornøyd med karakterdrapene i Sesong 8. Det er ingen som tror man får laget en ny sesong av dette. 

Anonymkode: c80b3...ec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Duh, dette er er en protestaksjon. Poenget er å vise at man er misfornøyd med karakterdrapene i Sesong 8. Det er ingen som tror man får laget en ny sesong av dette. 

Dette, det handler om at HBO gjorde en stor feil i å ikke gi prosjektet videre til noen andre da de hadde sjansen. D&D var ferdige for lenge siden, de sluttet å bry seg og ville ikke lage flere eller lengre sesonger selv om de fikk tibud om det. Før sesong 7 sa de at "vi trenger bare 13 episoder til å fullføre" og det var åpenbart helt feil avgjørelse. De var mer engasjerte i zombie polar bear og eksplosjoner enn plottet - "Dany kind of forgot about Eurons fleet", "that's the end of the Dothraki essentially".

De var ferdige med GoT da de fikk tilbud om Star Wars, men hvorfor gi serien videre til noen som bryr seg når de kan forsette å få betalt mens de venter på kick off på neste prosjekt? Vinn-vinn for dem, mens de kjører GoT ned i grøfta.

Anonymkode: cf652...908

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forferdelig trist at det skulle ende slik med en så storslått og mektig serie. En tragedie rett og slett

Anonymkode: 2095f...ca6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette, det handler om at HBO gjorde en stor feil i å ikke gi prosjektet videre til noen andre da de hadde sjansen. D&D var ferdige for lenge siden, de sluttet å bry seg og ville ikke lage flere eller lengre sesonger selv om de fikk tibud om det. Før sesong 7 sa de at "vi trenger bare 13 episoder til å fullføre" og det var åpenbart helt feil avgjørelse. De var mer engasjerte i zombie polar bear og eksplosjoner enn plottet - "Dany kind of forgot about Eurons fleet", "that's the end of the Dothraki essentially".

De var ferdige med GoT da de fikk tilbud om Star Wars, men hvorfor gi serien videre til noen som bryr seg når de kan forsette å få betalt mens de venter på kick off på neste prosjekt? Vinn-vinn for dem, mens de kjører GoT ned i grøfta.

Hvem skulle trodd at av alle i Game of Thrones så er det D&D som skulle vise seg å være de mest kyniske.  

Anonymkode: b0541...93f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forferdelig trist at det skulle ende slik med en så storslått og mektig serie. En tragedie rett og slett

Anonymkode: 2095f...ca6

En ting er for oss som likte serien. Synes også det er råttent gjort overfor alle som har jobbet med serien.  De best betalte skuespillerne  kan le hele veien til banken, samme kan forfatteren. Men det er jo flere tusen som har jobbet med serien. Disse har jobbet enormt med å få serien til å bli så bra som mulig, men de kan jo ikke redde serien når manusforfatterne ødelegger.  Folk som jobber med serien har måttet reise fra familien sin i lange perioder, jobbet dag og natt for å få ting til å fungere. Dette har de holdt på med i 10 år, så sender manusforfatterne elefantene inn i glasshuset på slutten. 

Anonymkode: fb3fc...51f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For de som ikke kan skjønne hvordan siste sesong kunne blitt gjort på en litt bedre måte, anbefaler jeg de siste videoene fra denne kanalen. Et historisk perspektiv som klarer å forklare hvordan ting gikk galt, og forklarer en bedre måte å gjøre det på samtidig som man kommer til samme sluttpunkt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

For de som ikke kan skjønne hvordan siste sesong kunne blitt gjort på en litt bedre måte, anbefaler jeg de siste videoene fra denne kanalen. Et historisk perspektiv som klarer å forklare hvordan ting gikk galt, og forklarer en bedre måte å gjøre det på samtidig som man kommer til samme sluttpunkt.

Det er kanskje det jeg irriterer meg mest over. Det er drøssevis av youtubere, reddit-brukere, osv som klarer å lage en bedre sesong enn det  D&D  klarte. Dette klarer også youtuberne å lage dager etter episoden.  D&D  har hatt flere år.  Det er helt åpenbart at  D&D  ikke bryr seg om serien. Man trenger ikke være superfan eller ekspert for å se det. Selv casual-seere reagerer denne sesongen på at ting ikke gir mening. 

Nå vet jeg at det er en del i denne tråden som liker årets sesong. Det er helt greit og av de 60 millioner seerne så er det sikkert mange som liker serien. Men det hadde fint gått an å lage en sesong som tilfredsstilte både de som liker årets sesong og de som savner de første sesongene.  Det er jo ikke som om de som liker årets sesong hadde protestert om Danys  transformasjon til Mad Queen var gjort mer realistisk. 

Anonymkode: 0c089...a65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke som om de som liker årets sesong hadde protestert om Danys  transformasjon til Mad Queen var gjort mer realistisk. 

Edit: Er vel heller ingen som liker årets sesong som hadde klagd om man hadde 10 episoder denne sesongen. Om vi fikk vite mer om Night King, Tree Eyed Raven, Lord of Light, osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Den underskriftskampanjen for å få noen andre til å finne på en splitter ny "Sesong 8" har vel fått godt over 900 000 sånne underskrifter nå!                       

Anonymkode: 882d3...32b

Er over en million underskrifter nå. 

https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-with-competent-writers

For øvrig liker jeg at underskriftskampanjen kun nevner manusforfatterne. Det er de som har ansvaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likte på mange måter episode 5 bedre enn episode 3. Har dog samlet opp noen tanker om de to siste episodene.

1. Hvor i alle dager kom alle dothrakiene fra? I Inside the Episode sier D.B: “What they see is just the end of the Dothraki essentially,” Men i episode 5 sitter de plutselig igjen med halvparten av dem. Først ble det laget en stor greie ut av dothrakiene så godt som utryddes, men poff, så var det ikke så ille i senere episoder. Var det virkelig så mange igjen etter dem som både red tilbake, og attpåtil overlevde inne i Winterfell? Fikk ikke det inntrykket.

I det hele tatt er det enormt mye av hæren som er igjen med tanke på scenene i episode 3. Da skulle man tro det var under 100, og 1000 ville være å strekke det langt. Her sitter de plutselig igjen med nærmere halve hæren sin og mange tusen soldater.

2. Etter slaget lå det svære hauger med døde folk spredt både utenfor murene og inne i Winterfell. Hvordan løste de dette? Det er ganske få kropper som er lagt på vedhaugene. Har de liksom plukket og og samlet sammen dem de kjente, og hva skjedde med resten?

3. Likte ikke at Jaime dro tilbake til Cersei. Trodde han hadde fått nok og gått videre da han involverte seg med Brienne. Virket som om til og med han nådde et punkt der Cerseis galskap gikk for langt.

4. At det klikket for Daenerys synes jeg faktisk var troverdig og i god GoT-ånd. I motsetning til en del annet denne sesongen synes jeg dette ga mening. Denne sesongen har ikke klart å engasjere noe særlig for min del, slik som den gjorde tidligere, og flere irritasjonsmomenter har gjort meg litt likegyldig. Men dette vekket endelig følelser, vonde som sådan. Det å knuse en karakter som historien har investert så mye tid og oppbygging i synes jeg personlig er veldig typisk GRRM. Tenker dermed at det ikke var "modig gjort" av serieskaperne, men heller at det virket veldig i tråd med historien.

Kunne gjerne sett litt mer av henne underveis, hennes følelser og tilstand mens det pågikk.

Forstår samtidig dem som synes det var litt forhastet akkurat i øyeblikket. Dessverre er hastverk noe hele sesongen lider litt av, og som folk har påpekt er det flere grunner. I tillegg til at en bok kan være et bedre format til å gi dybde og forklare følelser, motivasjoner og sammenhenger.

5. Bran har vært til pynt og jeg gir meg pseudospirituelle vibber nå i ettertid. Føles som om han har vært helt ubrukelig, og høy.

Anonymkode: a0ce3...e69

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, SVK skrev:

Hva tror dere skjer med Jon i siste episode? 

Jons rolle var visst ikke å drepe Night King. 

Jon ble gjennopplivet av gudene.

Ser ut som om de som blir gjennopplivet av gudene eller holdt i livet av gudene dør når de har utspilt sin rolle(Melisandre(den røde heksa) og Beric Dondarrion(mannen med lapp på ene øyet og brennende sverd))

Jon lever fortsatt. 

Tror dere han kommer til å dø om det er han som dreper Daenerys?  

Jeg tror Jons rolle blir å dø som martyr for sin egen ridderlighet. Han har vært honorable, og vil lide for det. Hadde ikke overrasket meg om de "glemte" at Jon har blitt gjenopplivet for en grunn, og at han dør uten å få gjennomført noe stort.

Anonymkode: 9282d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvor i alle dager kom alle dothrakiene fra? I Inside the Episode sier D.B: “What they see is just the end of the Dothraki essentially,” Men i episode 5 sitter de plutselig igjen med halvparten av dem. Først ble det laget en stor greie ut av dothrakiene så godt som utryddes, men poff, så var det ikke så ille i senere episoder. Var det virkelig så mange igjen etter dem som både red tilbake, og attpåtil overlevde inne i Winterfell? Fikk ikke det inntrykket.

Det er noe av det morsomste. Etter hver episode så har D&D en ti minutters video hvor de forklarer hva som skjer i episoden. Noen vil kanskje hevde at det er et dårlig tegn når serieskaperne må forklare det som skjer i serien. Men det virkelig morsomme er at forklaringene ofte gjør serien dårligere enn det den faktisk er.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Likte på mange måter episode 5 bedre enn episode 3. Har dog samlet opp noen tanker om de to siste episodene.

I det hele tatt er det enormt mye av hæren som er igjen med tanke på scenene i episode 3. Da skulle man tro det var under 100, og 1000 ville være å strekke det langt. Her sitter de plutselig igjen med nærmere halve hæren sin og mange tusen soldater.

2. Etter slaget lå det svære hauger med døde folk spredt både utenfor murene og inne i Winterfell. Hvordan løste de dette? Det er ganske få kropper som er lagt på vedhaugene. Har de liksom plukket og og samlet sammen dem de kjente, og hva skjedde med resten?

3. Likte ikke at Jaime dro tilbake til Cersei. Trodde han hadde fått nok og gått videre da han involverte seg med Brienne. Virket som om til og med han nådde et punkt der Cerseis galskap gikk for langt.

4. At det klikket for Daenerys synes jeg faktisk var troverdig og i god GoT-ånd. I motsetning til en del annet denne sesongen synes jeg dette ga mening. Denne sesongen har ikke klart å engasjere noe særlig for min del, slik som den gjorde tidligere, og flere irritasjonsmomenter har gjort meg litt likegyldig. Men dette vekket endelig følelser, vonde som sådan. Det å knuse en karakter som historien har investert så mye tid og oppbygging i synes jeg personlig er veldig typisk GRRM. Tenker dermed at det ikke var "modig gjort" av serieskaperne, men heller at det virket veldig i tråd med historien.

Kunne gjerne sett litt mer av henne underveis, hennes følelser og tilstand mens det pågikk.

Forstår samtidig dem som synes det var litt forhastet akkurat i øyeblikket. Dessverre er hastverk noe hele sesongen lider litt av, og som folk har påpekt er det flere grunner. I tillegg til at en bok kan være et bedre format til å gi dybde og forklare følelser, motivasjoner og sammenhenger.

5. Bran har vært til pynt og jeg gir meg pseudospirituelle vibber nå i ettertid. Føles som om han har vært helt ubrukelig, og høy.

Bra oppsumering! Veldig enig i det med Daenerys, man kan krangle til man blir blå i trynet om hun er gal eller ikke, først tenkte jeg at hun var gal, men etter å ha sett episoden igjen tolket jeg brenningen av KL mer som en impulsiv handling fordi hun var rasende og ikke rasjonell i øyeblikket. På en annen side, se på verdenshistorien, "nelson mandela" typene er skjeldene, kan nevne en drøss med politikere som Vesten har sett på som befriere og helter, som viste seg å være alt annent enn snille og demokratiske. Jeg syns Dany's handlinger er logiske i GOT verden, og et ekko til hvordan hennes forfedre tok Westeros i utgangspunktet.  Dany er brutal ja, men hvor mye verre er hun egentlig enn andre i GOT? Uten dragene hadde hun vært sjanseløs, død for lengst. Gjennom hele serien har hun vært nådeløs, men kanskje lett å glemme fordi så mange har heiet på henne. Dessuten er alle karakterne i GOT grå, det er ingen helter eller slemme, det nærmeste man kommer er vel Ned Stark og Geoffrey, begge er døde.

Fro all del, MYE kunne vært gjort bedre av serieskaperne, men jeg syns ikke Dany's utvikling var gjort dårlig, syns Jaimes historie skurret mye mer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler en stor sorg over hvordan GoT har blitt...

Hvor lenge har D&D lagd serien uten bøkene å lene seg på? Jeg syns jo sesong 6 var veldig bra. Men S7 og 8 skulle hatt ti episoder, og alt har bare blitt forhastet.. Det er så mye som skulle vært forklart.

Jeg gruer meg til avslutningen, for det blir sikkert en gedigen skuffelse etter hvordan denne sesongen har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, ... said:

Jeg føler en stor sorg over hvordan GoT har blitt...

Hvor lenge har D&D lagd serien uten bøkene å lene seg på? Jeg syns jo sesong 6 var veldig bra. Men S7 og 8 skulle hatt ti episoder, og alt har bare blitt forhastet.. Det er så mye som skulle vært forklart.

Jeg gruer meg til avslutningen, for det blir sikkert en gedigen skuffelse etter hvordan denne sesongen har vært.

Sesong 6 var første sesong som ikke bygget på bøkene. Synes selv det var mye bra i sesong 6. High Sparrow er en av favorittkarakterene mine i serien.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sesong 6 var første sesong som ikke bygget på bøkene. Synes selv det var mye bra i sesong 6. High Sparrow er en av favorittkarakterene mine i serien.  

Jeg mener og huske at de bruke enkelte ting fra bøkene som de ikke hadde brukt til det tidspunktet. Noe var uten bøkene, andre ting var hentet fra bøkene :) tror jeg 

Anonymkode: de379...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener og huske at de bruke enkelte ting fra bøkene som de ikke hadde brukt til det tidspunktet. Noe var uten bøkene, andre ting var hentet fra bøkene :) tror jeg 

Anonymkode: de379...379

Det er godt mulig. Uansett jeg likte sesong 6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror Jons rolle blir å dø som martyr for sin egen ridderlighet. Han har vært honorable, og vil lide for det. Hadde ikke overrasket meg om de "glemte" at Jon har blitt gjenopplivet for en grunn, og at han dør uten å få gjennomført noe stort.

Anonymkode: 9282d...77b

Ja, kan være at Jon ender med å ikke få gjennomført noe stort i serien. Men synes det er veldig spesielt om sereskaperne glemmer at Jon har blitt gjenopplivet. Det hadde skuffet meg i hvert fall. Er jo to karakterer som i denne sesongen har dødd nettopp fordi de har gjort oppdraget sitt og gudene ikke lenger ser noen grunn til å holde dem i livet. 

For meg så bør Jon dø og døden hans skal vise grunnen til at gudene gjenopplivet han.  Siste episode bør jo brukes til å gi svar på ting. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, det jeg "vil" skal skje i siste episode, slik D&D har rota det til:

- Dany blir hersker over Westeros

- Jon forholder seg loyal (han er tross alt en Stark og en Targaryen)

- Tyrion må dø pga. sviket

- Sansa vet jeg søren hva jeg skal gjøre med.. Mulig hun sender Bran nedover for å "gjøre noe"

- Brienne er gravid med en Lannister..

- Arya er gravid med en Baratheon..

- and so the Game of Thrones begins. Again.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...