Hedersbrukeren Skrevet 18. mai 2019 #5041 Del Skrevet 18. mai 2019 2 timer siden, jabx skrev: Tja, Anakin var i det minste sterkt påvirket av en mystisk kraft som hele tiden truet med å dytte ham over til den mørke siden. Mulig den er bedre, men den er langt unna hva det burde vært. Problemet i begge tilfeller er at målet er satt før historien er skrevet, og historien forsøkt tilpasset målet. Da kan det bli kunstig og unaturlig om man ikke gjør en god jobb, hvilket ikke har vært tilfelle ved noen av de to casene. GRRM sin skrivestil har jo vært å la karakterene og historiene leve sitt eget liv uten for mye planlegging, ikke rart det kollapset nå som trådene skal samles. Han burde gitt seg med skrivingen etter den tredje boken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 18. mai 2019 #5042 Del Skrevet 18. mai 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sloppy writing!: få Arya til å dra ut fra Winterfell for å drepe Cersei. Cersei - som fikk pappa Ned halshugd. Anonymkode: c80b3...ec6 Det var Joffrey som fikk Ned Stark halshugd, Cersei ville at han skulle sendes til muren og nattevakten 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. mai 2019 #5043 Del Skrevet 18. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva var egentlig poenget med å sende Bronn til å drepe Tyrion og Jaime? Ser ikke helt hva det hadde å si for historien? Anonymkode: 2234d...5f3 Litt pga akkurat det, var jeg helt overbevist om at Jaime dro for å drepe Cersei. Jeg syns det var helt ulogisk at han skulle være kjærlig og trøstende overfor henne etter det hun hadde gjort, inkl at hun hadde forsøkt å få ham drept. At han i et slags destruktivt selvskadingsøyemed dro tilbake til henne fordi han ikke syns han fortjente bedre, kunne jeg kjøpt. Men at de plutselig var nære sammen på den måten og døde sammen, syns jeg var helt merkelig. Også at Cersei ikke ble mer konfrontert med handlingene sine, men bare plutselig var død, rimte ikke for meg. Jeg trodde også Eurons uttalelse om at han var den som drepte Kingslayer, var et frampek om at Jaime senere ville dø av stikkskadene. Jeg syns også Jaime og Cerseis død var så tvetydig at jeg ikke skjønte at de liksom skulle ha dødd. Men så leste jeg at serieskaperne uttalte at de faktisk døde, og da ble jeg i stuss på om det virkelig stemmer eller om de sa det i et forsøk på å forvirre. Men hvis det viser seg at de vi så faktisk var slutten på Jaimes historie, noe jeg bare må anta at det er, er det mye mer skuffende for meg enn alle de greiene med Dany. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5044 Del Skrevet 18. mai 2019 Det er mye de kjører på med nå, bare for overraskelseseffekten. Og så tror jeg ikke vi kommer til å få noe mer forklaring på Night King og Bran og wights og alt det. De skal jo lage en prequel, må vite, og i DEN serien skal vi få svar på alt det. Kanskje. Om Arya i det hele tatt får bruk for ansiktsskifte-egenskapene sine eller om det også renner ut i sanden gjenstår å se. Vi trodde jo alle hun skulle bruke det mot Cersei. Men nei. Eneste som mangler er at Arya blir fredsapostel og legger Needle på hylla. Anonymkode: c80b3...ec6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. mai 2019 #5045 Del Skrevet 18. mai 2019 (endret) 2 hours ago, Vera Vinge said: Litt pga akkurat det, var jeg helt overbevist om at Jaime dro for å drepe Cersei. Jeg syns det var helt ulogisk at han skulle være kjærlig og trøstende overfor henne etter det hun hadde gjort, inkl at hun hadde forsøkt å få ham drept. At han i et slags destruktivt selvskadingsøyemed dro tilbake til henne fordi han ikke syns han fortjente bedre, kunne jeg kjøpt. Men at de plutselig var nære sammen på den måten og døde sammen, syns jeg var helt merkelig. Også at Cersei ikke ble mer konfrontert med handlingene sine, men bare plutselig var død, rimte ikke for meg. Enig. Men synes det er mer som skurrer. Når Tyrion frigir Jaime så har de jo en samtale hvor Jaime sier han aldri hadde brydd seg om de i Kings Landing. Men Jaime er jo Kingslayer, mannen som drepte Mad King for å hindre at innbyggerne i byen ble brent levende. Jaime kan da umulig ha glemt at han er Kingslayer? Samme med Tyrion som ikke drar frem det i samtalen. Tyrion har jo alltid vært kjapp i replikken. Men nå lar Tyrion Jaime omskrive hele Jamies historie og gjøre Jaime til verre person enn da serien startet. Jeg skjønte ingenting. Nå er Jaime og Cersei døde så da får jeg jo ikke noe mer forklaring. Håper noen her i tråden kan forklare hvordan ting henger sammen. Endret 18. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. mai 2019 #5046 Del Skrevet 18. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mye de kjører på med nå, bare for overraskelseseffekten. Og så tror jeg ikke vi kommer til å få noe mer forklaring på Night King og Bran og wights og alt det. De skal jo lage en prequel, må vite, og i DEN serien skal vi få svar på alt det. Kanskje. Anonymkode: c80b3...ec6 Synes det blir veldig spesielt at Brans rolle i Game of Thrones er å forklare hvorfor Hodor heter Hodor. Håper virkelig at man får mer forklaring om han i siste episode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 18. mai 2019 #5047 Del Skrevet 18. mai 2019 13 timer siden, SVK skrev: Håper de i nord får styre seg selv, men om det ikke skjer håper jeg Sansa blir dronning. Hun startet serien som en umoden jente som ønsket å bli dronning og endte som en voksen kvinne som jeg synes har kvalitetene til å være en god dronning. Sansa som dronning hadde vært perfekt. Men hva blir Jon da? Vokteren av Nord eller Dronningens hånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. mai 2019 #5048 Del Skrevet 18. mai 2019 (endret) 6 minutter siden, Fornuftig-mann said: Sansa som dronning hadde vært perfekt. Men hva blir Jon da? Vokteren av Nord eller Dronningens hånd? Jeg tror Jon dør. Forklarer det her: 1 hour ago, SVK said: Hva tror dere skjer med Jon i siste episode? Jons rolle var visst ikke å drepe Night King. Jon ble gjennopplivet av gudene. Ser ut som om de som blir gjennopplivet av gudene eller holdt i livet av gudene dør når de har utspilt sin rolle(Melisandre(den røde heksa) og Beric Dondarrion(mannen med lapp på ene øyet og brennende sverd)) Jon lever fortsatt. Tror dere han kommer til å dø om det er han som dreper Daenerys? Det er faktisk utrolig trist om Jon kanskje har blitt holdt i live og gjennopplivet, kun for at han skal drepe kvinnen han elsker og den eneste gjenlevende i hans familie. Etter han har drept henne dør han og hans slekt forsvinner. Endret 18. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5049 Del Skrevet 18. mai 2019 2 hours ago, SVK said: Enig. Men synes det er mer som skurrer. Når Tyrion frigir Jaime så har de jo en samtale hvor Jaime sier han aldri hadde brydd seg om de i Kings Landing. Men Jaime er jo Kingslayer, mannen som drepte Mad King for å hindre at innbyggerne i byen ble brent levende. Jaime kan da umulig ha glemt at han er Kingslayer? Samme med Tyrion som ikke drar frem det i samtalen. Tyrion har jo alltid vært kjapp i replikken. Men nå lar Tyrion Jaime omskrive hele Jamies historie og gjøre Jaime til verre person enn da serien startet. Jeg skjønte ingenting. Nå er Jaime og Cersei døde så da får jeg jo ikke noe mer forklaring. Håper noen her i tråden kan forklare hvordan ting henger sammen. Anonymkode: 0c089...a65 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Absol Skrevet 18. mai 2019 #5050 Del Skrevet 18. mai 2019 6 timer siden, jabx skrev: Eh, det er ikke ment å være et demokrati. Derav "dronning". Ikke er GoT-verdenen særlig sivilisert heller. 🤣🤣🤣 nei, demokrati var feil ord. Må virkelig slutte å tro at folk her inne er villige til å legge godviljen til når de leser og tolker. Det jeg mente er at dany har kommet fra den andre siden av havet der de folkene som "elsket" henne var slaver som hun satte fri, dothrakier som hun lovet krig og ære osv. Folket i KL er, selv om demokrati jo var å ta for hardt i, en mere sivilisert verden enn den hun kom fra. Jeg synes det er naturlig at de ikke er like lette å imponere og at de ikke underkaster seg på samme måte som menneskene på den andre siden av havet gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. mai 2019 #5051 Del Skrevet 18. mai 2019 2 timer siden, SVK skrev: Jeg tror Jon dør. Forklarer det her: Det er faktisk utrolig trist om Jon kanskje har blitt holdt i live og gjennopplivet, kun for at han skal drepe kvinnen han elsker og den eneste gjenlevende i hans familie. Etter han har drept henne dør han og hans slekt forsvinner. Eneste gjenlevende på farens side. Han har gjenlevende slektninger på morens side av familien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5052 Del Skrevet 18. mai 2019 2 timer siden, SVK skrev: Synes det blir veldig spesielt at Brans rolle i Game of Thrones er å forklare hvorfor Hodor heter Hodor. Håper virkelig at man får mer forklaring om han i siste episode. Kanskje brannstiftelsen i KL får Bran til å dra tilbake til fortiden og endre ett eller annet skjebnesvangert som endrer nåtiden; at noen av karakterene ikke blir født/ eller vokser opp.. Men tror vel egentlig at "I now live more or less in the past" er siste ord fra Bran. Det virker ikke som han bryr seg det minste om nåtiden egentlig? Man kan også lure på om GRRM fortalte D&D hvordan bokserien ville ende, og at D&D deretter har laget en slutt som er helt motsatt av dette. Anonymkode: c80b3...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. mai 2019 #5053 Del Skrevet 18. mai 2019 4 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Eneste gjenlevende på farens side. Han har gjenlevende slektninger på morens side av familien. Sant det du sier. Jon dreper utsletter "bare" Targaryen-delen av familien. Men det er trist nok det. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje brannstiftelsen i KL får Bran til å dra tilbake til fortiden og endre ett eller annet skjebnesvangert som endrer nåtiden; at noen av karakterene ikke blir født/ eller vokser opp.. Men tror vel egentlig at "I now live more or less in the past" er siste ord fra Bran. Det virker ikke som han bryr seg det minste om nåtiden egentlig? Man kan også lure på om GRRM fortalte D&D hvordan bokserien ville ende, og at D&D deretter har laget en slutt som er helt motsatt av dette. Anonymkode: c80b3...ec6 Nei, ikke lett å skjønne seg på Bran. Synes det er så spesielt å ha en karakter som kan reise tilbake i tid, gå inni hodene på folk og dyr, påvirke fortid og nåtid. Likevel så gjør de nesten ingenting ut av det i serien. Selv om vi har brukt veldig mye tid på karakteren. Skjønner virkelig ikke de som mener han skal ende opp på tronen. Det synes jeg bare gjør ting enda merkeligere. Jeg lurer også på hvor lik slutten til GRRM og D&D er. Slik jeg har forstått det så har GRRM fortalt slutten til D&D og regnet med at slutten i serien skulle bli lik i hovedtrekkene. Men det virker også som om D&D har vært svært opptatt av at så få som mulig skulle vite hvordan serien slutter. Så det kan jo hende at de har endret på ting for å få en mest mulig overraskende slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5054 Del Skrevet 18. mai 2019 Den underskriftskampanjen for å få noen andre til å finne på en splitter ny "Sesong 8" har vel fått godt over 900 000 sånne underskrifter nå! Ikke at dette egentlig spiller noen aærlig rolle da. Det kommer vel sannsynligvis ALDRI til å skje uansett... Anonymkode: 882d3...32b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. mai 2019 #5055 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den underskriftskampanjen for å få noen andre til å finne på en splitter ny "Sesong 8" har vel fått godt over 900 000 sånne underskrifter nå! Ikke at dette egentlig spiller noen aærlig rolle da. Det kommer vel sannsynligvis ALDRI til å skje uansett... Anonymkode: 882d3...32b Over 60 millioner mennesker ser på serien verden over. 900.000 underskrfiter er ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5056 Del Skrevet 18. mai 2019 6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Over 60 millioner mennesker ser på serien verden over. 900.000 underskrfiter er ingenting. Mange deler nok samme syn, men gidder ikke gå inn og signere. Så 900.000 er et tegn på et stort engasjement synes nå jeg da. Anonymkode: c80b3...ec6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5057 Del Skrevet 18. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Den underskriftskampanjen for å få noen andre til å finne på en splitter ny "Sesong 8" har vel fått godt over 900 000 sånne underskrifter nå! Ikke at dette egentlig spiller noen aærlig rolle da. Det kommer vel sannsynligvis ALDRI til å skje uansett... Anonymkode: 882d3...32b Kommer ikke til å bli en remake av sesong 8. Men den underskriftskampanjen kommer til å gå langt over 1 million. Blir spennende å se hvor mange som har signert i løpet av en uke etter finalen. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5058 Del Skrevet 18. mai 2019 Hva hvis Dany brente ned byen fordi hun visste at Tyrion hadde forrådt henne? Hvis noen hørte samtalen han hadde med Jaime når Jaime var fengslet og fortalte det til henne kunne hun tenkt at Tyrion ville at hun skulle stopp når hun hørte bjellene ikke for å redde byen, men for å redde Cersei. Kanskje hun tenkte at eneste mulighet var å brenne ned hele byen med cersei i den? Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5059 Del Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hvis Dany brente ned byen fordi hun visste at Tyrion hadde forrådt henne? Hvis noen hørte samtalen han hadde med Jaime når Jaime var fengslet og fortalte det til henne kunne hun tenkt at Tyrion ville at hun skulle stopp når hun hørte bjellene ikke for å redde byen, men for å redde Cersei. Kanskje hun tenkte at eneste mulighet var å brenne ned hele byen med cersei i den? Anonymkode: 2234d...5f3 Skjønner ikke helt hva du mener her? Hvorfor skulle eneste mulighet være å brenne ned hele byen med Cersei i den? Det virket ikke engang som om Dany brydde seg om Cersei. Hun prioriterte å brenne byen først, som ga Cersei mer tid til å komme seg unna. Om hun virkelig visste at Tyrion og Jaime jobbet for å få Cersei ut av byen så burde det jo haste enda mer å få tatt Cersei. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5060 Del Skrevet 18. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den underskriftskampanjen for å få noen andre til å finne på en splitter ny "Sesong 8" har vel fått godt over 900 000 sånne underskrifter nå! Ikke at dette egentlig spiller noen aærlig rolle da. Det kommer vel sannsynligvis ALDRI til å skje uansett... Anonymkode: 882d3...32b Det spiller ingen rolle nei, og kommer selvsagt aldri til å skje uansett hvor mange underskrifter folk signerer på internett. Folk må være skremmende blottet for innsikt hvis de som signerer oppriktig har noe slags tro på at det der kommer til endre noe som helst. Anonymkode: aba6f...0b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå