Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

På 15.5.2019 den 18.02, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg har kjempe mange blandede følelser knyttet til de to siste episodene, hvor man åpenbart ser at Dany blir mer og mer ustabil. Det krever egentlig ikke mye for å gå i psykose, du kan enkelt forklart ha anlegg for det, og hvis "de riktige tingene" skjer, kan psykosen slå ut. 

Jeg kjente en person som fullstendig mista grep om virkeligheten for en del år siden, og h*n hadde aldri vist tegn til å være psykisk ustabil før. Allikevel klikket det for vedkommende, og h*n ble lagt inn. Grunnen til at det skjedde, var egentlig fordi personen gikk gjennom store mengder stress og motgang.

Problemet er at dette er en TV-serie og ikke virkeligheten. Man har et publikum som skal få med seg hva som skjer. Det er elendig historiefortelling å bare gjøre så noen går inn i en psykose uten at publikum får noen innsikt i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.5.2019 den 19.06, Tanuki skrev:

Jeg tror ikke Dany er "gal", hun tok et valg. En ekstrem-versjon av ting hun har gjort tidligere. Hun har alltid vært brutal, så hennes opptreden irriterte meg minst.

Hvorfor tok hun dette valget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 21.37, Isambard skrev:

Poenget? Hvorfor skal det være et poeng? Er ikke det ikke akkurat sånne ting som gjør at GOT er spesielt. I de fleste bøker skal alle hendelser gå inn i en rød tråd. I GOT kan tråder i historien plutselig kuttes over, akkurat som i livet sjøl.  Forfatteren lar ikke karakterene fullføre prosjektene sine i følge han selv.  Dermed kan det skje helt uventede ting.

Nei, historier kuttes ikke bare plutselig. Hvis noe kuttes så har det et formål. Både henrettelsen av Ned Stark og Red Wedding har konsekvenser videre i serien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig litt komisk, fangirls/boysa til Dany bare nekter å innse at de tar feil, og prøver å skylde på dårlig skriving, når vi andre har argumentert for dette i årevis. Greit at dere føler dere dumme, men hva med å bare godta at dere tok feil, og at det var litt teit å kalle ungen sin Danerys, før serien var avsluttet? Blar dere litt tilbake i tråden vil dere se at både jeg og andre har skrevet at vi tror Dany vil falle, for ganske mange sesonger siden. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

Sukk. For tusende gang: Problemet er ikke at hun eventuelt ble gal, men måten det ble gjort på i serien.

Når skal dere paniske forsvarere av de udugelige produsentene slutte med løgnene og stråmennene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare vært så vel så kunne jeg forstått at Daenerys var frisk i hodet. Det er alt for mange mennesker i verden uansett. 

Men nå er det slik at Daenerys ikke bevisst ofret sitt barn, hun sa ja til å ofre en hest. Her bude alarmbjellene begynne å ringe. Hvorfor skal et dyr dø for at et menneske skal leve? Galskap!

Om ikke dette var ille nok, og det er det jo! Så har Daenerys ofret to av dragene sine. Den tredje dragen ble sendt rett mot disse skorpionene selv om hun visste at de er livsfarlige for drager. Bare flaks at den overlevde. 

Det er har vært helt klart fra starten av at Daenerys er helt gal i hodet. Men enkelte  reagerer visst først når noen mennesker blir brent levende.....

3 drager i verden og Daenerys later som om hun er deres mor, men likevel så bruker hun dem som krigsredskaper. Null omtanke for deres liv. Om hun er lei seg så er det fordi hun ikke lenger kan bruke dragene lenger. 

Hadde Daenerys vært frisk i hodet så hadde hun gjort alt i sin makt for å hindre at dragene risikerte å bli drept. Hun hadde insistert på at dothrakiene skulle slutte å bruke hester til krigføring. 

Men håper de som har heid på Daenerys nå forstår, hva Mahatma Gandhi sa så godt: The greatness of a nation can be judged by the way its animals are treated.  

Jeg har alltid visst at Daenerys var i stand til å brenne millioner av uskyldige mennesker. Mennesker er dyr og Daenerys  har jo aldri hatt respekt for uskyldige dyr.

Anonymkode: fb3fc...51f

Godt trolleforsøk 😄

8/10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Tvisten i siste episode er at Dany blir dronning  ved å brenne Kings Landing. "Alle" spekulerer i hvem hun blir drept av. Så det overraskende blir at hun ikke blir drept.  Hennes far mistet tronen fordi han ville brenne Kings Landing, Dany får tronen tilbake fordi hun klarte å brenne Kings Landing. 

Anonymkode: 0c089...a65

Hun blir ikke dronning ved å brenne KL. Hun hadde allerede vunnet. Det hadde ingen hensikt å brenne KL.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje "noen" bør lære seg multisitat? 

Jeeez

Anonymkode: 8e5f8...436

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 23.56, Aragorn ll Elessar skrev:

Tror ikke de bryr seg så mye. Det er mellom 10 og 12 millioner som har sett sesong 8 i USA og enda flere i verden. Så at 600.000 har skrevet på en underskrift tror jeg de ikke bryr seg om.

I verden er det sikkert over 20 millioner som ser på serien. Jeg mener 600.000 av 20 millioner er hva 3% ?

Så 3% liker ikke serien............ja vet du jeg tviler på at de bryr seg.

Eh, du forutsetter at alle som ikke liker udugeligheten i de siste sesongene har signert denne. Jeg har ikke signert.

Når du ser på reaksjonene på nett så er det åpenbart at svært mange hater måten serien har blitt. De dominerer totalt diskusjonene rundt sesong 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 23.59, Absol skrev:

Vel, jeg begynte å vente på at hun skulle tippe over når hun begynte å bruke ordene "by blood and fire" og når hun begynte å kreve at alle skulle "bend the knee" ble det, i mine øyne, veldig likt til slavedriverne hun tidligere hatet og drepte. Hun krever full underkastelse og selv om folk sier at hun gav folk valget før hun brant dem, så.er det ikke et reelt valg. "Underkast deg eller dø" er ikke en demokratisk måte å styre på og definitivt ikke den rette måten å gå frem hvis du vil vinne folket i en "sivilisert" verden over på din side.

Eh, det er ikke ment å være et demokrati. Derav "dronning". Ikke er GoT-verdenen særlig sivilisert heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Dany var ikke behersket i det hele tatt. Hun var sint på at folket likte Jon best

Hvordan vet hun hvem folket liker best? Folket i KL kjenner ikke til Jon og Dany.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 9.24, Mann1979 skrev:

Når du i en verden hvor totalitære ideer som kommunisme og fascisme er på fremmarsj igjen velger å bruke engasjementet ditt på å klage til en TV-kanal for at favorittserien din ikke oppfylte fan-teoriene dine så er det på tide å koble seg av internet et par uker.

Fy faen så jævla pinlig.

Når du i en verden hvor totalitære ideer som kommunisme og fascisme er på fremmarsj igjen velger å bruke engasjementet ditt på å klage over de som kritiserer en TV-serie så er det på tide å koble seg av internett et par uker.

Fy faen så jævla pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Vampen skrev:

Jeg mener jeg har lest tidligere at årsaken til det er at de bestemte seg for å spre budsjettet utover færre episoder. Altså for å kunne bruke mer penger der de ønsker. Jeg kunne i en optimal verden ønske meg både flere episoder og sesonger, men samtidig synes jeg episodene har fungert såpass bra at prioriteringen ikke er noen krise for min del. 

Så de valgte å bruke penger på dyre spesialeffekter fremfor substans i historien. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Daenerys sin plutselig overgang til galskap var omtrent like dårlig skrevet som Anakin Skywalkers overgang til Darth Vader :)

Begge deler er i utgangspunktet helt kurant, men måten det ble fortalt på var et skikkelig mageplask og ikke troverdig i det hele tatt. Her har de hatt 8 sesonger på å bygge det opp på en skikkelig måte, men dessverre :)

Tja, Anakin var i det minste sterkt påvirket av en mystisk kraft som hele tiden truet med å dytte ham over til den mørke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Hvorfor tok hun dette valget da?

fordi hun skjønte at hun aldri vil bli elsket av folket, og fordi "alle" heller vil ha Jon som konge, etc. Hun så drømmen om å sitte på Jerntronen som en befrier glippe, så hun valgte heller å ta tronen tilbake med rå kraft og frykt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, jabx skrev:

Sukk. For tusende gang: Problemet er ikke at hun eventuelt ble gal, men måten det ble gjort på i serien.

Når skal dere paniske forsvarere av de udugelige produsentene slutte med løgnene og stråmennene deres?

Hvordan mener du det skulle bli gjort da? Vi fikk jo mange hint om det på forhånd og hun har hatt en gradvis utvikling, samtidig som det ikke var helt klart at hun kom til å brenne ned hele byen på forhånd, hadde vi visst det hadde det jo ikke vært noe spennende. 

Anonymkode: 77c84...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I de tidligste sesongene, så var "Tyrion" en utmerket manipulatør og menneske-kjenner. Utrolig intelligent og "snikete" for å få viljen sin. Men i løpet av Sesong åtte så tar han bare feil valg hele tiden.       

Karakteren klarer tydeligvis aldri å "lese" andre folk, i alle fall ikke på samme måte som han var utrolig flink til tidligere. Ikke en gang de folkene han kjenner veldig godt.                                              

Produsentene / manus-forfatterne burde egentlig ha tatt kverken på hele Tyrion kort tid etter den siste hendelsen med faren hans. For Tyrion har faktisk vært mer eller mindre ubrukelig siden den gang... 

Anonymkode: 882d3...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Når du i en verden hvor totalitære ideer som kommunisme og fascisme er på fremmarsj igjen velger å bruke engasjementet ditt på å klage over de som kritiserer en TV-serie så er det på tide å koble seg av internett et par uker.

Fy faen så jævla pinlig.

Tror du tar underholdning på TV litt for seriøst altså

😂😂😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sloppy writing!: få Arya til å dra ut fra Winterfell for å drepe Cersei. Cersei - som fikk pappa Ned halshugd. Når Arya er inne i Red Keep: "njæss, drit i det. Takk, Sandor." Arya tæller rundt i KL og blir nesten-drept. En hvit hest kommer. Arya setter Dany på listen sin.

Denne utviklingen er i hvert fall ikke bygd opp noe sted i noen foregående episoder og er et totalt mageplask!

Men godtfolket vil så gjerne få se Arya angripe Dany at de ikke bryr seg om dette.

Anonymkode: c80b3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere skjer med Jon i siste episode? 

Jons rolle var visst ikke å drepe Night King. 

Jon ble gjennopplivet av gudene.

Ser ut som om de som blir gjennopplivet av gudene eller holdt i livet av gudene dør når de har utspilt sin rolle(Melisandre(den røde heksa) og Beric Dondarrion(mannen med lapp på ene øyet og brennende sverd))

Jon lever fortsatt. 

Tror dere han kommer til å dø om det er han som dreper Daenerys?  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...